Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-11-14, 11:18   #46
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Idag skall sjurättspotten dela på 27 extra miljoner från förra veckan. Bolagssystemet var kvar efter de tre första avdelningarna och klarade Sir Henry P.Hill. Nu försöker vi få del i den jackpoten.

1) 3,5,6,10 r11-1 (om 6 haft en annan kusk skulle jag spika 6, som från springspår kan ta ledningen. Hästen har stor möjlighet att räcka därifrån. Trots kusken rankas ekipaget etta. Men han skall garderas. 10 är favorit på senaste insatsen mot treåriga kamrater. Gången innan var han inte imponerande i Breeders Crown kvalet. 3 kan ta ledningen om 6 felbedömer starten. 5 visar uppåtform)

2) 1,7,11 r3-2 (springspårshästen 7 med Örjan kan ta ledningen. Men 1 med rutinerade Lennartsson kan svara. Då bäddar det för något osäkre favoriten 11)

3) 1,4,5,11 r8-10 (dagens största favorit 4 sjunker från 77 ner mot 70 %. Han körs mot ledningen men kan få svar av 1. 4 har fått ett par tuffa lopp med SM och dödens senast mot Cyber Lane. 5 såg bättre ut än någonsin hermetiskt instängd bakom en galopperande häst och en ogenomtränglig mur runt sig. Streckprocenten har stigit från 6 till över 10 %. 11 kom senast med en raketspurt och får bli mitt lyxkryss)

4) 1,5,6,7 r13-4 (Björn tror han vinner med 7, som kommer med två raka vinster. Lennartsson leder länge med 1. Bergh kör själv favoritstreckade - jämte 7 - 5 Vikens Dome. Jag tror att stallkamraten 6 är lika bra och endast streckad till 7 %)

5) 1,2,4,5,7 r10-11 (svår silverdivision, där Örjan med 1 kan hålla ledningen. Dock risk att hästen blir het. 3 är startsnabb men släpper nog till stallkamraten 2 med bättre dagsform. 4 vann från dödens senast. 5 är bättre på medeldistans men kan vinna vid överpace. 7 är en häst jag gillar och är bättre än raden)

6) 1,2,3 r8-6 (1 hade vid bättre placering senast fått för mycket pengar för att få vara med här. Han är matchad för detta lopp och kan leda hela vägen med Lennartsson. 2 och 3 är värst emot)

7) 5 r2-1 (Bergh kör till ledningen med favoriten 5 och vinner. Spik)

Kostar 1440 kronor. Det är i sjurättspotten jackpoten skall fördelas)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 11:22   #47
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Spontan singelrad:

Avd 1: 10 Kryptonite Hanover
Avd 2: 7 Joyful Trix
Avd 3: 4 Very Kronos (ska fällas dock)
Avd 4: 1 Amiral
Avd 5: 2 Hossiana Boko
Avd 6: 1 Gardner Shaw
Avd 7: 4 Västerbo Highscore
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 11:23   #48
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Kolla vinnar oddset på hästarna hos ATG säger inte jätte mycket i min mening så här tidigt med tanke på att det är poolspel.
Kolla hellre fasta oddsen hos olika bookies te.x hos Svenska Spel står Van Gogh i 1,86 och Global Winner i 5,40 när väl loppet körs tror jag det blir nåt liknande odds hos ATG om ingen konstig info dyker upp.
Tack för tipset! Nu har jag lärt mig något nytt.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 11:31   #49
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5400
Standard

Antonio T gick ett jobb i onsdags och visade storform. Han har aldrig sett bättre ut. Det blir spännande idag, men jag vet att allt kan lika gärna gå åt skogen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5), eveton (+5), Basse (+5), Gotland (+5)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 11:42   #50
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Strykningen av Bear Hope borde göra en hel del för favoritens vinstchans i sista, spetsstriden bör kapas en bra bit med det och risken att bli hängande. Vem fan ska bråka med honom när han dundrar fram nu? Mika kan nog inte och de andra vill nog inte...det här vände nästan från avslag till utgång och potentiell spik för mig faktiskt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
_Edge_ (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 11:45   #51
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4935
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Antonio T gick ett jobb i onsdags och visade storform. Han har aldrig sett bättre ut. Det blir spännande idag, men jag vet att allt kan lika gärna gå åt skogen.
Timo Nurmos om Antonio Trot
– 5 Antonio Trot (V75-3) har gått i mål med mycket om krafter kvar i båda loppen efter sitt långa uppehåll. Det har varit perfekta preparé-lopp och senast hade han huvan kvar.

Jag tror inte han förstår att han skadar sportens anseende med sådana här uttal. Varför kan han inte sköta detta bättre när han intervjuas? Man måste kunna välja sina ord bättre, typ han fick aldrig chansen senast.

Jag gillade Nurmos förr, men efter spektaklet med Readly Express om den skulle starta i Elitloppet när han vann Prix D'Amerique så har det bara blivit sämre...
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 11:46   #52
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 1 492
Sharp$: 15627
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Oj, har inte Ribaude på 9 streck och Counterfeightr är utanför på 10. Någon speciell info du sett och går på?

Nä, ingen särskild info. Tror det blir våldsam körning.
Då är Ribaude starkast och har en grym speed på slutet.

Counterfeightr verkar vara på gång. Kolla senaste loppet.
Lennartsson känner hästen väl och jag tror oxå här att det blir körning.
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 11:48   #53
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Andelsspel Läste igår att en andelsläggare hade lagt 10 timmar på ett lopp idag inför V75 Romme i lopparkivet

JAg brukar plugga X-antal timmar men jag har aldrig skottat ned mig i 10 timmar på att gå igenom enbart ett lopp. Kuriosa var att att hans andelsspel var fullbokat sedan länge och mycket svårt att få en andel där- han spelade utskrivet ABC

Thats all
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 11:57   #54
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Timo Nurmos om Antonio Trot
– 5 Antonio Trot (V75-3) har gått i mål med mycket om krafter kvar i båda loppen efter sitt långa uppehåll. Det har varit perfekta preparé-lopp och senast hade han huvan kvar.

Jag tror inte han förstår att han skadar sportens anseende med sådana här uttal. Varför kan han inte sköta detta bättre när han intervjuas? Man måste kunna välja sina ord bättre, typ han fick aldrig chansen senast.

Jag gillade Nurmos förr, men efter spektaklet med Readly Express om den skulle starta i Elitloppet när han vann Prix D'Amerique så har det bara blivit sämre...
Vadå? Han konstaterar i efterhand att eftersom hästen suttit fast har loppen utvecklats till att ha blivit perfekta preparé. Ett ärligt konstaterande kan väl inte skada sporten mer än uppenbara lögner som man tyvärr ofta blir matad med från olika håll.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+5)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 12:05   #55
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Antonio T gick ett jobb i onsdags och visade storform. Han har aldrig sett bättre ut. Det blir spännande idag, men jag vet att allt kan lika gärna gå åt skogen.
Jag vill egentligen spela på din häst, men som det ser ut nu(och har sett ut i över 1 år) med mina spelobjekt så underpresterar dessa alternativt blir påkörda eller besegrade av hästar i galopp/passgång. Avstår därför med förhoppning om att det går bra för er idag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jAnman (+5)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 12:12   #56
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4935
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Vadå? Han konstaterar i efterhand att eftersom hästen suttit fast har loppen utvecklats till att ha blivit perfekta preparé. Ett ärligt konstaterande kan väl inte skada sporten mer än uppenbara lögner som man tyvärr ofta blir matad med från olika håll.
Men, så stod där inte. "Det har varit perfekta preparé-lopp" stod där. Prepare som ord betyder förberedande för nästkommande lopp.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 12:27   #57
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Men, så stod där inte. "Det har varit perfekta preparé-lopp" stod där. Prepare som ord betyder förberedande för nästkommande lopp.
Har varit eller har blivit är enligt mig synonymt i det här fallet och rent språkligt säger man på samma sätt på finska. Timo Nurmos är finne och du kanske har märkt att ordföljden kanske inte alltid är enligt korrekt svenska när han talar?

Det är ett konstaterande i efterhand eftersom loppen utvecklats till att bli just så. Att man kör lite mer på chans efter långt uppehåll är inget konstigt och att tävling höjer formen för de flesta hästar betydligt mer än enbart träning vet de flesta också. Att sitta fast med sparade krafter har man förhoppningsvis igen i nästkommande start ja, men att det där uttalandet betyder det du försöker få det till köper jag inte - aldrig!
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 12:28   #58
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Men, så stod där inte. "Det har varit perfekta preparé-lopp" stod där. Prepare som ord betyder förberedande för nästkommande lopp.
Så länge man är öppen när det ska köras passivt så är det väl inga problem. Och det har de varit. Tvärtom bättre info än man får från de flesta skulle jag säga. Idag låter det inte som att de kommer söka innerspår i första hand, utan spänner bågen för att verkligen få facit på hur han står sig.

2020-10-31, Jägersro, Peter Ingves
- Han var väldigt fin i comebacken och gjorde ett topplopp när han satt fast med alla krafter kvar. Hästen känns riktigt fin och kommer att gå mycket framåt med loppet. Även här har vi siktat på att tävla i höst och vinter. Nu är han rätt så ny i gulddivisionen, även om han var tvåa i guld i vintras. Han får ett bra lopp från innerspåret och kan öppna lite. Den långa distansen är ett plus men normalt räcker han inte redan nu mot de värsta konkurrenterna. Men bakom de främsta är han med och allt kan hända i loppen. Inga ändringar - barfota runt om, helstängt huvudlag och jänkarvagn, säger Timo Nurmos.

2020-10-31, Jägersro, Peter Ingves
- Han är svårbedömd för mig. Han möter också bra hästar så han får väl jaga fina pengar i första hand. Läget blev ju i alla fall bra så han kan få fint lopp, säger Peter Ingves.

2020-10-21, Solvalla, Jorma Kontio
- Har haft ett uppehåll på ett drygt halvår och kommer åter efter vila och en träningsperiod. Vi har medvetet siktat mot hösten och vintern med honom. Han gick bra i vintras och i senaste starten var han tvåa i gulddivisionen. Men hästen kommer att behöva flera lopp i kroppen innan han är på topp och jag ligger lågt härifrån. Han ska köras snällt från spår elva och jag hoppas att han får bättre lägen när han är i form framöver. Barfota runt om eller skor runt om, helstängt huvudlag, jänkarvagn, säger Timo Nurmos.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 12:30   #59
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 152
Sharp$: 9337
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Men, så stod där inte. "Det har varit perfekta preparé-lopp" stod där. Prepare som ord betyder förberedande för nästkommande lopp.
Kan delvis hålla med dig om att det är lite knasigt formerat.
Men har man sett loppen eller går in i lopparkivet så vet man att han suttit fast med mycket sparat, därav preparé.
Sen är han väl ingen fena på svensk grammatik kanske..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+5)
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 12:31   #60
SAO
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2711
Standard

Spelvärda spikar idag?
Eller nån annat tips - vilken tjänst det vore!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+1)
SAO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td