V4:3 Kenilworth
nu är det lite tidigt att värdera spelvärde efter strecklistan då det bara är omsatt 4K till Sydafrikas V4 än så länge men..
8 Moon Rock skall absolut vara mer streckad än de 7% han är streckad på just nu.
Hästen har toppform och mötte sist favoriten 3 Gainsford och var då ett huvud slagen. Moon Rock står 2,5kg bättre till mot favoriten i dag.
Moon Rock går alltid hela vägen in till måg, brukar dra i ledning och lägga in ytterligare en växel sista 100 metrarna. Att Moon rock är med i striden idag tycker jag är helt givet. Han kan få stryk av någon som är kortspeedigare sista biten men kommer inta vika ner sig.
här är upploppsreprisen från förra mötet med favoriten
https://www.attheraces.com/atrplayer...showResult=yes
notera att favoriten är speedigare en kort bit men Moon Rock kommer tillbaka starkt sista biten. De 2,5kg man står bättre inne i dag borde göra att kan vara först i mål idag istället
Observera att jag inte menar att Moon Rock är stenklar idag, men jag bedömer hästens segerchans vara 30-35% och skulle Moon Rock stanna på under 20% så kan de vara en bra värdespik i V4:3.
Första motbud bör vara 1 Via Salaria som är är segervan och härdad i hårda gäng.
kommer ut efter en vila på 94 dagar så dagsformen är en gissning. Har dock vunnit direkt 2/2 segrar då man kommer tillbaka efter vila.
Favoriten 3 Gainsford har givetvis också vinstchans. har 2/2 över bana och distans och har bara gjort 4 starter i livet och har troligtvis mer utveckling i sig. Behöver dock höja sig från senast för att kunna vara före Moon Rock även idag då Moon Rock står bättre till viktmässigt.
Ett lås på 1,3,8 är nog väldigt starkt men antagligen slitar strecken med att just de tre är betydligt mer streckade än övriga så sett till utdelningpotential så är det ingen rolig lösning av loppet.
Jag skulle nog ta ställning här för en av dem . Jag rankar loppet 8-1-3