Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-11-18, 11:15   #1
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Lunchgalopp Jägersro/Happy Valley/ Kenilworth 18/11


öppnar en tråd for de som vill snacka galopp i dag

V4 Från Jägersro ser ganska lättlöst ut - jag tycker dagens skrällopp är avd3 på V4

V4 Förslag

1) 1,3
2) 2,3
3) alla 9
4) 1,8

2x2x9x2= 72 rader 144kr

hade med 4 i första so roligt drag men den ströks nyss:/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
temroshxxx (+50)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-18, 11:50   #2
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

V4:3 Kenilworth

nu är det lite tidigt att värdera spelvärde efter strecklistan då det bara är omsatt 4K till Sydafrikas V4 än så länge men..

8 Moon Rock skall absolut vara mer streckad än de 7% han är streckad på just nu.

Hästen har toppform och mötte sist favoriten 3 Gainsford och var då ett huvud slagen. Moon Rock står 2,5kg bättre till mot favoriten i dag.

Moon Rock går alltid hela vägen in till måg, brukar dra i ledning och lägga in ytterligare en växel sista 100 metrarna. Att Moon rock är med i striden idag tycker jag är helt givet. Han kan få stryk av någon som är kortspeedigare sista biten men kommer inta vika ner sig.

här är upploppsreprisen från förra mötet med favoriten

https://www.attheraces.com/atrplayer...showResult=yes

notera att favoriten är speedigare en kort bit men Moon Rock kommer tillbaka starkt sista biten. De 2,5kg man står bättre inne i dag borde göra att kan vara först i mål idag istället

Observera att jag inte menar att Moon Rock är stenklar idag, men jag bedömer hästens segerchans vara 30-35% och skulle Moon Rock stanna på under 20% så kan de vara en bra värdespik i V4:3.

Första motbud bör vara 1 Via Salaria som är är segervan och härdad i hårda gäng.
kommer ut efter en vila på 94 dagar så dagsformen är en gissning. Har dock vunnit direkt 2/2 segrar då man kommer tillbaka efter vila.

Favoriten 3 Gainsford har givetvis också vinstchans. har 2/2 över bana och distans och har bara gjort 4 starter i livet och har troligtvis mer utveckling i sig. Behöver dock höja sig från senast för att kunna vara före Moon Rock även idag då Moon Rock står bättre till viktmässigt.

Ett lås på 1,3,8 är nog väldigt starkt men antagligen slitar strecken med att just de tre är betydligt mer streckade än övriga så sett till utdelningpotential så är det ingen rolig lösning av loppet.

Jag skulle nog ta ställning här för en av dem . Jag rankar loppet 8-1-3
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-18, 12:26   #3
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

V4:2 Kenilworth

Efter strykningar så är det bara 4 hästar kvar i loppet.

Fyra treåringar som bara gjort 2-3 starter i livet.

2 ,3 och 7 var ute i ett grupp 2 lopp för treåringar sist och 2,3 var spelade till 8ggr pengarna. de slutade på plats 8 resp 9 vilken får ses som en halvflopp i alla fall.
ingen av dessa två har startat på dagens längre 1 600m innan, senast var det 1 400m och då 2 Dazzling Sun plockade då in 3,5 längder på 3 Marmalisa så jag tycker det är rimligt att dra slutsatsen att 2 är mer gynnad av dagens längre distans än 3.
7 Two Pennies var sist i grupp 2 loppet och bör rankas sist av de 4 startande i dag med.

4 Pink Tourmaline Vann övertygande över 1 800meter sist så där är det ingen tvekan om att man står dagens 1 600m.

Med så få starter i kroppen på Unga hästar är det svårt att göra en säker bedömning av hästarnas chanser. Men efter den information som finns av deras få lopp hittills så rankar jag 4-2-3-7

känslan är att låsa på 2 och 4 men det beror lite på hur strecken landar närmre start.

blir 2 av hästarna klart lägre streckade än de övriga så kanske helgardering är bästa lösningen.

men löser man loppet på 1 eller 2 streck så får man råd att gardera brett i avdelning 1 och 4 vilket är de lågklassigaste 2 loppen inom V4 och det är i de lägre klasserna det brukar skrälla.


min tidiga skiss på system ser ut så här

avd1) alla 11
avd2) 2,4
avd3) 8 Moon Rock
avd4) alla 13

11x2x1x13= 288 rader/576 kr
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Billman (+10)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-18, 14:11   #4
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Lunch V4 till Jägersro satt.

Alltid trevligt när man lämnar tips som sitter


Tipsen till sydafrika V4:2 satt också.

Har dock fått sämsta möjliga betalt på V4 hittills då Favoriten vann första avdelningen och jag valt att heltäcka loppet :-/

Nu återstår att se om Spikförslaget 8 Moon Rock kan vinna avdelning 3 .
Hästen stannade på 13% och det anser jag vara mer än bra på den hästen.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-18, 14:41   #5
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

8 Moon Rock. Levererade inte idag

Tror nästan att hästen inte var frisk eller skadade sig under loppet?
Jockeyn ställde sig upp och slutade rida helt 400m kvar av loppet.
Någonting var fel på hästen idag tyvärr.


2 Aqua Bolt med min favoritjockey Grant Van Niekerk vann loppet.


Då får det bli fokus på V86 istället resten av eftermiddagen.

Senast redigerad av Basse den 2020-11-18 klockan 14:44.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td