V4:2 Kenilworth
Efter strykningar så är det bara 4 hästar kvar i loppet.
Fyra treåringar som bara gjort 2-3 starter i livet.
2 ,3 och 7 var ute i ett grupp 2 lopp för treåringar sist och 2,3 var spelade till 8ggr pengarna. de slutade på plats 8 resp 9 vilken får ses som en halvflopp i alla fall.
ingen av dessa två har startat på dagens längre 1 600m innan, senast var det 1 400m och då 2 Dazzling Sun plockade då in 3,5 längder på 3 Marmalisa så jag tycker det är rimligt att dra slutsatsen att 2 är mer gynnad av dagens längre distans än 3.
7 Two Pennies var sist i grupp 2 loppet och bör rankas sist av de 4 startande i dag med.
4 Pink Tourmaline Vann övertygande över 1 800meter sist så där är det ingen tvekan om att man står dagens 1 600m.
Med så få starter i kroppen på Unga hästar är det svårt att göra en säker bedömning av hästarnas chanser. Men efter den information som finns av deras få lopp hittills så rankar jag 4-2-3-7
känslan är att låsa på 2 och 4 men det beror lite på hur strecken landar närmre start.
blir 2 av hästarna klart lägre streckade än de övriga så kanske helgardering är bästa lösningen.
men löser man loppet på 1 eller 2 streck så får man råd att gardera brett i avdelning 1 och 4 vilket är de lågklassigaste 2 loppen inom V4 och det är i de lägre klasserna det brukar skrälla.
min tidiga skiss på system ser ut så här
avd1) alla 11
avd2) 2,4
avd3) 8 Moon Rock
avd4) alla 13
11x2x1x13= 288 rader/576 kr
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Billman (+10)
|