Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost
Du har mycket åsikter utan att veta något. Det enda vi vet är att han godkänt ett strafföreläggande. Jag stör mig på pöbeln. Jag har inte nämnt, försvarat eller dömt JG. Jag är bara trött på folk som har åsikter utan att ha kunskapen. Annars kan du ju länka eller visa något annat på vad som faktiskt har hänt.
Jag klarar mig bra utan din respekt så det behöver du inte bekymra dig om.
Enligt lagen är (grov) utpressning värre än vad möjligt JG har gjort. Så det spelar ingen roll vad du tycker är grövre. Det finns ett rättssamhället. Visa det lite respekt istället!
|
Men snälla söta rara lite spelare. Väx upp.
Det finns ett rättsamhälle ja? Som inte fungerar speciellt väl i Sverige just nu. Eller tycker du att straffskalan är rimlig i alla fall som döms i rätten?
Flera personer har redan citerat lagbalken kring detta. Hoppas verkligen inte hen får komma i närheten av djur något mer. Sen kan du allt gå och hålla hen i handen när ni promenerar på stranden.
Åsikter utan kunskap? Det finns inget som rättfärdigar att utnyttja sitt förtroende i något yrke. Eller du kanske tycker dagispersonal skall ge sig på barn också? Beroende på hur situationen ser ut?
Eller en polis skall börja gå loss, beroende på hur situationen ser ut? Tills vi alla har fått videobevis på vad som faktiskt har hänt?
Hen har erkänt, det räcker gott så.. Finns INGA ursäkter. Att hen skulle skicka material till någon annan person för att "imponera" eller påverkas av det motsatta könet.
Denna individ är körd I travsverige, och det förtjänar HEN gott och väl