Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-11-18, 18:06   #31
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Om han gjorde det med hundarna och hästarna på ett kärleksfullt sätt är det naturligtvis lite förmildrande jämfört med om det varit mer hårdhänt.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-18, 18:16   #32
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Vem ska flå någon, har väl varit jättelugn ton här. Att folk tycker det är sjukt och äckligt är väl bara mänskligt. Och att man tycker såna inte ska jobba med djur är rent och skärt sunt förnuft.

Vi kan ha handuppräckning här och du blir garanterat ensam eller närapå. Då återstår att du är enda vettiga människan på forumet i den här frågan. Eller att det är tvärtom.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nobleflash (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-18, 18:42   #33
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Vem ska flå någon, har väl varit jättelugn ton här. Att folk tycker det är sjukt och äckligt är väl bara mänskligt. Och att man tycker såna inte ska jobba med djur är rent och skärt sunt förnuft.

Vi kan ha handuppräckning här och du blir garanterat ensam eller närapå. Då återstår att du är enda vettiga människan på forumet i den här frågan. Eller att det är tvärtom.
Majoriteten av människor är inte så smarta så jag är oftast glad att jag inte tycker som majoriteten faktiskt - men känner du att du trivs bland pöbeln så ska du givetvis få stå där och hytta med näven!

Ett meddelande har tagits bort och många andra "vräker ut sitt hat". Jag har en jävla massa åsikter om olika individer på det här forumet också men jag skulle inte börja skrika att vissa inte borde tillåtas spela för att de är för usla på att tippa vad gäller värde, uppbyggnad etc. Låt folk göra som de vill och sen får vårt rättssamhälle ta hand om det. Att vi ska flå människor likt drev är bara osmakligt, det har varit för mycket sånt mot personer - även utan domar! T ex MeToo...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-18, 19:52   #34
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4684
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Man behöver ju inte se filmerna, han har ju erkänt vad han gjort. Har också ögnat igenom förhören, han säger tillräckligt utan att gå in på detaljer. Om han gjorde det med hundarna och hästarna på ett kärleksfullt sätt är det naturligtvis lite förmildrande jämfört med om det varit mer hårdhänt. Men det förändrar inget i saken att oavsett så ska man inte (få) jobba med djur sen. Han får hitta på något annat.

Skulle du vilja ha en pedofildömd att ta hand om ditt barn på dagis? Han ångrar sig jättemycket och det var ett par år sedan nu och han har tagit det straff han blev dömd till. Vill så gärna jobba med barn igen
Menar du allvar! Hoppas inte det annars är det något STORT fel på hur du tänker.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maHpak263 (+10), asgaya3141 (+5)
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-19, 10:31   #35
 
Reg.datum: dec 2017
Inlägg: 76
Sharp$: 322
Standard

Rimligtvis borde detta på något sätt inte diskuteras i detta forum, då detta främst känns som ett forum för att dela med sig av travtips och så vidare. Snacka om att detta kommer påverka vilken persons tips man lyssnar på

Men vissa åsikter här är skrämmande. Alla har väl rätt till sin egen åsikt. Men det HEN gjorde... (vill inte bidra till att outa, sök på flashback om ni inte vet vem personen är).

Denna person borde stängas av från alla banor, och även aldrig få komma i närheten av djur. Det handlar om ett förtroende.

Detta är så oetiskt, så fel. Jag är inte världens största djurvän. Men detta är vidrigt. Han kan ha haft hur "kärleksfulla känslor" som helst. Det spelar ingen roll. Detta handlar om så många saker. I detta fallet, skiter jag fullständigt i de två som har utpressat. Hur fel den biten är... Rättfärdigar det VERKLIGEN inte vad denna person har gjort.

Spydde när jag läste det och kan inte fatta att denna personen har varit bland "oss".
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
travanalys (+20)

Senast redigerad av maHpak263 den 2020-11-19 klockan 10:37.
maHpak263 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-19, 10:57   #36
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3176
Standard

Ärligt talat. Vad pratar vissa om. Ska vi tycka synd om hen!? Bort från jordens yta enligt mig
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-19, 11:31   #37
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maHpak263 Visa inlägg
Rimligtvis borde detta på något sätt inte diskuteras i detta forum, då detta främst känns som ett forum för att dela med sig av travtips och så vidare. Snacka om att detta kommer påverka vilken persons tips man lyssnar på

Men vissa åsikter här är skrämmande. Alla har väl rätt till sin egen åsikt. Men det HEN gjorde... (vill inte bidra till att outa, sök på flashback om ni inte vet vem personen är).

Denna person borde stängas av från alla banor, och även aldrig få komma i närheten av djur. Det handlar om ett förtroende.

Detta är så oetiskt, så fel. Jag är inte världens största djurvän. Men detta är vidrigt. Han kan ha haft hur "kärleksfulla känslor" som helst. Det spelar ingen roll. Detta handlar om så många saker. I detta fallet, skiter jag fullständigt i de två som har utpressat. Hur fel den biten är... Rättfärdigar det VERKLIGEN inte vad denna person har gjort.

Spydde när jag läste det och kan inte fatta att denna personen har varit bland "oss".
Jag tvivlar på att du spydde faktiskt. Sen vet du inte heller vad som hänt. Du vet inte hur många filmer det finns och vad de innehåller.

Då blir det lite tokigt att gå på som en ångvält för att man själv fantiserat ihop något i sitt eget huvud.

De som utpressat honom kan jag meddela har gjort sig skyldiga till ett klart grövre brott...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-19, 11:57   #38
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 92
Standard

Lagen när glasklar i detta fall, han kommer få djurförbud inom en snar framtid gissar jag på. Det står i lagen "ska" och inte "kan" så det finns inga tvivel eftersom han erkänt och godkänt strafföreläggande. Att den finns människor som tycker det är ok att fortsätta att arbeta med djur efter vad han utsatt hästar och hundar för är bara sjukt.


Djurförbud
1 § Länsstyrelsen ska besluta om förbud att ha hand om djur (djurförbud) för den som

6. genom en dom som har fått laga kraft eller genom ett godkänt strafföre-läggande har befunnits skyldig till brott enligt 10 kap. 1-5 §§, om ett djurförbud är befogat från djurskyddssynpunkt.

Brott mot förbudet att genomföra sexuella handlingar med djur
2 § Till böter eller fängelse i högst två år döms den som bryter mot förbudet i 2 kap. 10 § första stycket att genomföra sexuella handlingar med djur.

Förbud mot sexuella handlingar med djur
10 § Det är förbjudet att genomföra sexuella handlingar med djur.
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-19, 12:04   #39
 
Reg.datum: dec 2017
Inlägg: 76
Sharp$: 322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Jag tvivlar på att du spydde faktiskt. Sen vet du inte heller vad som hänt. Du vet inte hur många filmer det finns och vad de innehåller.

Då blir det lite tokigt att gå på som en ångvält för att man själv fantiserat ihop något i sitt eget huvud.

De som utpressat honom kan jag meddela har gjort sig skyldiga till ett klart grövre brott...
Även om vi inte känner varandra. Så här du med all respekt tappat all respekt från min sida.

Det finns inget material? Sluta försvara denna person som om ditt liv hängde på detta.

Nej, allt är inte okej i denna värld. Det finns inte en enda logisk förklaring till att man skall missbruka sitt förtroende sådär. Inte inom något yrke.

Bara fjantigt att fokusera på utpressarna i detta fallet. Känns som en fis i rymden jämtemot vad denna personen har gjort.

Sjukt att vi kan värna om djurskydd hit och dit när de är på tävlingsbanan och diskutera diskningar i lopp. Men detta som är det grövsta övertramp jag hört på 2000 talet. Ska tas milt?

Sluta nu...
maHpak263 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-19, 12:17   #40
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maHpak263 Visa inlägg
Även om vi inte känner varandra. Så här du med all respekt tappat all respekt från min sida.

Det finns inget material? Sluta försvara denna person som om ditt liv hängde på detta.

Nej, allt är inte okej i denna värld. Det finns inte en enda logisk förklaring till att man skall missbruka sitt förtroende sådär. Inte inom något yrke.

Bara fjantigt att fokusera på utpressarna i detta fallet. Känns som en fis i rymden jämtemot vad denna personen har gjort.

Sjukt att vi kan värna om djurskydd hit och dit när de är på tävlingsbanan och diskutera diskningar i lopp. Men detta som är det grövsta övertramp jag hört på 2000 talet. Ska tas milt?

Sluta nu...
Du har mycket åsikter utan att veta något. Det enda vi vet är att han godkänt ett strafföreläggande. Jag stör mig på pöbeln. Jag har inte nämnt, försvarat eller dömt JG. Jag är bara trött på folk som har åsikter utan att ha kunskapen. Annars kan du ju länka eller visa något annat på vad som faktiskt har hänt.

Jag klarar mig bra utan din respekt så det behöver du inte bekymra dig om.

Enligt lagen är (grov) utpressning värre än vad möjligt JG har gjort. Så det spelar ingen roll vad du tycker är grövre. Det finns ett rättssamhället. Visa det lite respekt istället!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-19, 12:28   #41
 
Reg.datum: dec 2017
Inlägg: 76
Sharp$: 322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Du har mycket åsikter utan att veta något. Det enda vi vet är att han godkänt ett strafföreläggande. Jag stör mig på pöbeln. Jag har inte nämnt, försvarat eller dömt JG. Jag är bara trött på folk som har åsikter utan att ha kunskapen. Annars kan du ju länka eller visa något annat på vad som faktiskt har hänt.

Jag klarar mig bra utan din respekt så det behöver du inte bekymra dig om.

Enligt lagen är (grov) utpressning värre än vad möjligt JG har gjort. Så det spelar ingen roll vad du tycker är grövre. Det finns ett rättssamhället. Visa det lite respekt istället!
Men snälla söta rara lite spelare. Väx upp.

Det finns ett rättsamhälle ja? Som inte fungerar speciellt väl i Sverige just nu. Eller tycker du att straffskalan är rimlig i alla fall som döms i rätten?

Flera personer har redan citerat lagbalken kring detta. Hoppas verkligen inte hen får komma i närheten av djur något mer. Sen kan du allt gå och hålla hen i handen när ni promenerar på stranden.

Åsikter utan kunskap? Det finns inget som rättfärdigar att utnyttja sitt förtroende i något yrke. Eller du kanske tycker dagispersonal skall ge sig på barn också? Beroende på hur situationen ser ut?

Eller en polis skall börja gå loss, beroende på hur situationen ser ut? Tills vi alla har fått videobevis på vad som faktiskt har hänt?

Hen har erkänt, det räcker gott så.. Finns INGA ursäkter. Att hen skulle skicka material till någon annan person för att "imponera" eller påverkas av det motsatta könet.

Denna individ är körd I travsverige, och det förtjänar HEN gott och väl
maHpak263 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-19, 12:32   #42
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 92
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Du har mycket åsikter utan att veta något. Det enda vi vet är att han godkänt ett strafföreläggande. Jag stör mig på pöbeln. Jag har inte nämnt, försvarat eller dömt JG. Jag är bara trött på folk som har åsikter utan att ha kunskapen. Annars kan du ju länka eller visa något annat på vad som faktiskt har hänt.

Jag klarar mig bra utan din respekt så det behöver du inte bekymra dig om.

Enligt lagen är (grov) utpressning värre än vad möjligt JG har gjort. Så det spelar ingen roll vad du tycker är grövre. Det finns ett rättssamhället. Visa det lite respekt istället!
Så lagen är något som ska följas när den passar dig? För du försvarar att han ska få fortsätta arbeta som vanligt fast det enligt samma lag är glasklart att han ska ha djurförbud. Är det som när du gör dina system, har du bara otur när du tänker?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Timotimo (+5)
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-19, 12:38   #43
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maHpak263 Visa inlägg
Men snälla söta rara lite spelare. Väx upp.

Det finns ett rättsamhälle ja? Som inte fungerar speciellt väl i Sverige just nu. Eller tycker du att straffskalan är rimlig i alla fall som döms i rätten?

Flera personer har redan citerat lagbalken kring detta. Hoppas verkligen inte hen får komma i närheten av djur något mer. Sen kan du allt gå och hålla hen i handen när ni promenerar på stranden.

Åsikter utan kunskap? Det finns inget som rättfärdigar att utnyttja sitt förtroende i något yrke. Eller du kanske tycker dagispersonal skall ge sig på barn också? Beroende på hur situationen ser ut?

Eller en polis skall börja gå loss, beroende på hur situationen ser ut? Tills vi alla har fått videobevis på vad som faktiskt har hänt?

Hen har erkänt, det räcker gott så.. Finns INGA ursäkter. Att hen skulle skicka material till någon annan person för att "imponera" eller påverkas av det motsatta könet.

Denna individ är körd I travsverige, och det förtjänar HEN gott och väl
Lägg ner din härskarteknik. Läste första raden. Inget mer!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-19, 12:42   #44
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Så lagen är något som ska följas när den passar dig? För du försvarar att han ska få fortsätta arbeta som vanligt fast det enligt samma lag är glasklart att han ska ha djurförbud. Är det som när du gör dina system, har du bara otur när du tänker?
Jag har ingen åsikt ifall han ska få fortsätta jobba med djur. Har han inget förbud mot det ser jag inga problem ifall folk anlitar honom dock. Håll isär sakerna här. Vad är det ni inte förstår? Eller läser ni inte, alternativt inte förstår vad som skrivs?

Min tankeverksamhet och logik överstiger Vida de flesta på detta forum. Vad gäller mina system jublar jag inte över alla rätt och någon tusenlapp som andra här. Så håll dig till det du behärskar så klarar vi oss andra rätt bra med det vi gör!

Glasklart? Finns inget inom juridik som är glasklart. Det är lektion ett!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-19, 15:13   #45
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 92
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Jag har ingen åsikt ifall han ska få fortsätta jobba med djur. Har han inget förbud mot det ser jag inga problem ifall folk anlitar honom dock. Håll isär sakerna här. Vad är det ni inte förstår? Eller läser ni inte, alternativt inte förstår vad som skrivs?

Min tankeverksamhet och logik överstiger Vida de flesta på detta forum. Vad gäller mina system jublar jag inte över alla rätt och någon tusenlapp som andra här. Så håll dig till det du behärskar så klarar vi oss andra rätt bra med det vi gör!

Glasklart? Finns inget inom juridik som är glasklart. Det är lektion ett!
Så vad menar du med detta?

"Men ge er med drevet att han aldrig ska få jobba med hästar framöver "

Enligt mig är det en åsikt som bryter mot svensk lagstiftning. Han ska aldrig mer få vara nära djur. Jag vet att ingen människa är felfri, men det betyder inte att de som gjort fel ska slippa undan straff. Hur tolkar du den lagen då? Om att djurförbud ska beslutas för en person som begått sexuella handlingar mot djur? Hur kan man tolka den på något annat sätt? Han har erkänt sig skyldig till detta brott och blivit dömd till strafföreläggande och ska därför beslutas få djurförbud. Jag postade de tre lagarna som kan komma på tal i detta ärende och för mig föreligger det inga tvivel. I exakt vad ligger dina tvivel när du ifrågasätter att det är glasklart?

Sedan säger du att majoriteten av människor inte är så smarta och att din tankeverksamhet och logik vida överskrider de flesta. Även om jag bara varit online här någon månad sedan förra våren så har jag inte sett något som tyder på att just du skulle vara smartare eller bättre än någon annan.

Du ska även få ett tips vad gäller dina system, sluta fokusera på vilken utdelning det ska bli och fokusera mer att ta ut de hästar som vinner. Det har funkat bra för mig tidigare och utdelningen blir sämre ibland men har räckt till att bli ensam på v5 vid tre tillfällen genom åren och ytterligare ett antal sexsiffriga vinster på diverse spelformer. Dina åsikter om att man måste spela de osannolika raderna och ta bort alla som vinner är bara löjligt.

Min åsikt är att du är noll påläst, har noll koll på dina system och totalt talanglös när det gäller trav. Men jag kan ha fel, men det är vad jag tycker om dig. Jag menar, blev det 7-2 till mig igår? Även om du hade fått jätteskrällar i de två första och det blivit jackpott på 8 rätt så hade du ändå bara fått fyra rätt... Så din logik och tankeverksamhet kanske är större än alla andras, men är totalt felaktig i min mening.
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td