Citat:
Ursprungligen postat av olle
Tack. Tyvärr har jag på grund av jobb fått dra ner kraftigt på travet senaste två åren. Har inte alls den tid över längre som krävs för att hänga med i svängarna. Men under de trista vintermånaderna känns det mest skönt. Har aldrig haft samma sug att hänga med och följa travet då.
Sen är det som jag skrivit tidigare mycket svårare att vara spelare idag , åtminstone på min nivå, än för 10 år sedan typ, när man till stor del lirar mot utländska multisystem och svenska stora bolagslir i de stora poolerna och dessutom mycket svårare att hitta rolig info som inte hela kollektivet känner till i och med det enorma infoflöde som nu finns.
Om det inte vore nog så är känslan också att det är betydligt svårare att hitta riktiga kanonodds hos nätbolagen jämfört med förr. Deras bookmakers måste vara grymt skickliga generellt idag.
|
Håller med! Utifrån min egen ålder så tycker jag att travet var bra mycket roligare på 90-talet. Det var inte samma spelhets i tv, tidningar och webben kände knappt någon till. Det fanns inga speltjänster på samma sätt förutom han killen som gjorde egna tips till Valla och stod utanför och sålde varje onsdag. Vem var han och vad gör han i dag förresten?
Dessutom kördes det väl inte lika mycket lopp varje dag heller. Som du säger, nu är det omöjligt att vara insatt om man inte ser varje lunchlopp och halvkassa race en kylig tisdag i december.
Förr (90-talet och tidigare) kunde det ju florera rykten på ett helt annat sätt och som liksom inte dök upp i forum tre minuter senare. Fick man nys om en förändring på stallbacken eller på en ban-restaurang så var man ju i princip ensam om det.