Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-11-27, 21:19   #61
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ingen jackpot och man får nog säga att sporten lockar mer än spelet då. Ser rätt iskallt ut vad gäller V75an om man jagar stor utdelning. Skulle vara om vädret och banan ställer till det.

Efter lördagens omgång träder barfotaförbudet i kraft och startlistorna kommer bli allt tunnare och sämre , så går själv till vintervila med travet efter lördagens omgång och återkommer på sharps till våren igen förutom lite inhopp över jul när jag ska vara ledig två veckor.
Tråkigt att du tar paus, Olle. Jag uppskattar dina inlägg
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 21:39   #62
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5401
Standard

Antonio T har jobbat på i veckan mycket bra och håller sin fina form. I sista jobbet visade han fina speedresurser. Tyvärr så försvann mycket av segerchansen, när From the Mine ströks, det kan bli så att Cyber Lane får såsa i spets. Hoppas att Björn går fram och tävlar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+10), mr_stylez (+5), NicklasA (+5), asgaya3141 (+5)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 21:55   #63
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4268
Standard

Tjurskallig som jag är fortsätter jag envetet med att spela även fast såväl hästar, kuskar och hela jävla domarkåren är emot mig. Vinner jag? Nä!

Mina spikar:
Cyber Lane som efter strykning bör leda detta runt om. Enda reella hotet ses i Zarenne Fas som dock behöver hjälp med rätt resa fram till upploppet. Har svårt att se hur det ska lösa sig för denne. Antonio Trot måste det nog tyvärr klaffa till 120% för att den ska vinna det här loppet. Very Kronos tror jag inte alls på.
Andra spiken Royce Rolls är mer av en chansning då omgångens kanske mest givna vinnare Seismic Wave har ökat sin, redan innan den invändiga strykningen, goda chans med ytterligare 15-20%. I slutändan kanske jag väljer att kasta om... vill dock gärna få med Dragster som jag alltid gillat och Sir Henry P.Hill som var överjävligt fin senast.

Utgångar:
Hevin Boko och den av RR och SW som inte spikas.

Måste streck:
Nairajah
Farlander AM
Velegance

Ta nu det här för vad det är och vem det kommer ifrån. Jag letar och letar och fortsätter leta efter spelformen...
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 21:57   #64
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Tråkigt att du tar paus, Olle. Jag uppskattar dina inlägg
Tack. Tyvärr har jag på grund av jobb fått dra ner kraftigt på travet senaste två åren. Har inte alls den tid över längre som krävs för att hänga med i svängarna. Men under de trista vintermånaderna känns det mest skönt. Har aldrig haft samma sug att hänga med och följa travet då.

Sen är det som jag skrivit tidigare mycket svårare att vara spelare idag , åtminstone på min nivå, än för 10 år sedan typ, när man till stor del lirar mot utländska multisystem och svenska stora bolagslir i de stora poolerna och dessutom mycket svårare att hitta rolig info som inte hela kollektivet känner till i och med det enorma infoflöde som nu finns.

Om det inte vore nog så är känslan också att det är betydligt svårare att hitta riktiga kanonodds hos nätbolagen jämfört med förr. Deras bookmakers måste vara grymt skickliga generellt idag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+5), Staketkusken (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 22:05   #65
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Skall på bröllop i morgon och hålla tal. Bolagssystemet är i princip klart om det inte blir några tidiga strykningar i morgon bitti.

1) 2,3,4,5,6 r9-8 (Björn tror att han vinner med favoriten 3. Nurmos är mycket positiv till 2 och det är min vinnare. Vi vet alla hur bra 4 är. Johan U tror på 50 % galopp eller ledning med 6. Har råd att även strecka 5)

2) 1 r5-3 (1 blir dagens näst mest streckade och är en tråkig spik, som bara vinner)

3) 1,3,4,7,8 r2-11 (streckar hästarna med vinstchans och hoppas på 1)

4) 4,6,11 r1-8 (hur ska 11 ta 40 m på 4? Streckar även Örjan med 6)

5) 8 r10-2 (8 är en blivande elitloppare. Spik)

6) 1,2,4,5,7,9,10,11 r6-8 (om 4 skall torska måste han få tryck. Då finns många bra med chans)

7) 1,3,5,9,12 r7-10 (favoriterna 9 och 5 har dåliga spår och känns sårbara. Björn tror han vinner med 3. 1 med helstängt kan hålla upp ledningen. 12 har utvecklats i regi Bergh och trivs med Lennartsson)

Kostar 1500 kronor. Ingen jackpot denna vecka.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 22:07   #66
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tack. Tyvärr har jag på grund av jobb fått dra ner kraftigt på travet senaste två åren. Har inte alls den tid över längre som krävs för att hänga med i svängarna. Men under de trista vintermånaderna känns det mest skönt. Har aldrig haft samma sug att hänga med och följa travet då.

Sen är det som jag skrivit tidigare mycket svårare att vara spelare idag , åtminstone på min nivå, än för 10 år sedan typ, när man till stor del lirar mot utländska multisystem och svenska stora bolagslir i de stora poolerna och dessutom mycket svårare att hitta rolig info som inte hela kollektivet känner till i och med det enorma infoflöde som nu finns.

Om det inte vore nog så är känslan också att det är betydligt svårare att hitta riktiga kanonodds hos nätbolagen jämfört med förr. Deras bookmakers måste vara grymt skickliga generellt idag.
Delar verkligen din uppfattning om att det är svårare med spelet numera. Har väl aldrig själv vunnit några riktigt stora vinster, men en handfull vinster runt 50k och en vinst på 135k. Har dock alltid tidigare gått nettoplus på spelet förutom de senaste 2 åren...

Däremot uppskattar jag vintertravet. Kanske lurar jag mig själv en aning, men det har historiskt varit bättre för egen del med lite fler mindre betrodda vinnare.

Önskar dig en skön paus!
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 22:16   #67
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tack. Tyvärr har jag på grund av jobb fått dra ner kraftigt på travet senaste två åren. Har inte alls den tid över längre som krävs för att hänga med i svängarna. Men under de trista vintermånaderna känns det mest skönt. Har aldrig haft samma sug att hänga med och följa travet då.

Sen är det som jag skrivit tidigare mycket svårare att vara spelare idag , åtminstone på min nivå, än för 10 år sedan typ, när man till stor del lirar mot utländska multisystem och svenska stora bolagslir i de stora poolerna och dessutom mycket svårare att hitta rolig info som inte hela kollektivet känner till i och med det enorma infoflöde som nu finns.

Om det inte vore nog så är känslan också att det är betydligt svårare att hitta riktiga kanonodds hos nätbolagen jämfört med förr. Deras bookmakers måste vara grymt skickliga generellt idag.
Håller med! Utifrån min egen ålder så tycker jag att travet var bra mycket roligare på 90-talet. Det var inte samma spelhets i tv, tidningar och webben kände knappt någon till. Det fanns inga speltjänster på samma sätt förutom han killen som gjorde egna tips till Valla och stod utanför och sålde varje onsdag. Vem var han och vad gör han i dag förresten?

Dessutom kördes det väl inte lika mycket lopp varje dag heller. Som du säger, nu är det omöjligt att vara insatt om man inte ser varje lunchlopp och halvkassa race en kylig tisdag i december.

Förr (90-talet och tidigare) kunde det ju florera rykten på ett helt annat sätt och som liksom inte dök upp i forum tre minuter senare. Fick man nys om en förändring på stallbacken eller på en ban-restaurang så var man ju i princip ensam om det.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 22:18   #68
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 660
Sharp$: 12777
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tack. Tyvärr har jag på grund av jobb fått dra ner kraftigt på travet senaste två åren. Har inte alls den tid över längre som krävs för att hänga med i svängarna. Men under de trista vintermånaderna känns det mest skönt. Har aldrig haft samma sug att hänga med och följa travet då.

Sen är det som jag skrivit tidigare mycket svårare att vara spelare idag , åtminstone på min nivå, än för 10 år sedan typ, när man till stor del lirar mot utländska multisystem och svenska stora bolagslir i de stora poolerna och dessutom mycket svårare att hitta rolig info som inte hela kollektivet känner till i och med det enorma infoflöde som nu finns.

Om det inte vore nog så är känslan också att det är betydligt svårare att hitta riktiga kanonodds hos nätbolagen jämfört med förr. Deras bookmakers måste vara grymt skickliga generellt idag.
Håller med du Olle. Travspelet är så jäkla proffsigt och utstuderat nuförtiden så det är ganska meningslöst att försöka hitta rätt från storspelarnas mass produktion med egna små system.
Som pensionär har jag hur mycket tid som helst och kan inte skylla på jobbet och travintresset är still going strong. Jag lägger krutet på V/P , TV och DD spel som ett trevligt tidsfördriv och i bästa fall helt gratis med lite flyt.
Som 70+ are vill jag hävda. Visst var det bättre förr ?
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 23:34   #69
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4688
Standard

Travet är väl som det alltid har varit, hitta dom som vinner. varför krångla till det!
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 23:58   #70
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Antonio T har jobbat på i veckan mycket bra och håller sin fina form. I sista jobbet visade han fina speedresurser. Tyvärr så försvann mycket av segerchansen, när From the Mine ströks, det kan bli så att Cyber Lane får såsa i spets. Hoppas att Björn går fram och tävlar!

Gör han det tror jag ni vinner =) Du får övertala Timo/Björn Lycka till!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 00:15   #71
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 1 492
Sharp$: 15628
Standard

Gå gärna in på andelskungens tillsammanssida och läs lite matnyttigt om omgången.

Jörgen Oscarsson har en andel som heter "Oscarssons rysare"
I den chatten kan man läsa en väl arbetad analys av omgångens lopp.
Rulla ned en bit och läs den nedifrån och upp.....

https://www.atg.se/andelskungen/spel...2020-11-28_5_5
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5), asgaya3141 (+5), asgaya3141 (+5)
elwiz är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 00:27   #72
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4688
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av elwiz Visa inlägg
Gå gärna in på andelskungens tillsammanssida och läs lite matnyttigt om omgången.

Jörgen Oscarsson har en andel som heter "Oscarssons rysare"
I den chatten kan man läsa en väl arbetad analys av omgångens lopp.
Rulla ned en bit och läs den nedifrån och upp.....

https://www.atg.se/andelskungen/spel...2020-11-28_5_5
Men kom igen dessa herrar har väl sällan rätt när dom tippar.Varför göra reklam för dom?
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 02:12   #73
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Men kom igen dessa herrar har väl sällan rätt när dom tippar.Varför göra reklam för dom?

Jag är väldigt intresserad av dessa herrars nyckelhästar.


Mest för att jag inte vill ha rätt samtidigt som dem.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 04:12   #74
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tack. Tyvärr har jag på grund av jobb fått dra ner kraftigt på travet senaste två åren. Har inte alls den tid över längre som krävs för att hänga med i svängarna. Men under de trista vintermånaderna känns det mest skönt. Har aldrig haft samma sug att hänga med och följa travet då.

Sen är det som jag skrivit tidigare mycket svårare att vara spelare idag , åtminstone på min nivå, än för 10 år sedan typ, när man till stor del lirar mot utländska multisystem och svenska stora bolagslir i de stora poolerna och dessutom mycket svårare att hitta rolig info som inte hela kollektivet känner till i och med det enorma infoflöde som nu finns.

Om det inte vore nog så är känslan också att det är betydligt svårare att hitta riktiga kanonodds hos nätbolagen jämfört med förr. Deras bookmakers måste vara grymt skickliga generellt idag.
Bookmkers har bra verktyg Olle,Det räcker att en kusk pratar lite så är det kört.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 07:56   #75
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 539
Sharp$: 5110
Standard

Antonio Tror haussar vi ofta här och det är ju fantastiskt roligt att få sån fin info från
Janman men tyvärr så tror jag inte att Antonio räcker till seger.
Min vinnare är Forfantone Am återigen spurtar ner allt och är ofattbart bortglömd.
Men för att det ska gå så måste Very K eller Antonio ta jobbet för laget och trycka upp farten.
Då vinner Forfantone Am.

Lycka till idag, fantastiskt fin sport i eftermiddag
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td