Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor
Vill slänga ut lite frågor.
Johan Svensson är avstängd har jag för mig va?
Och varför släpper inte lite "sämre kuskar ifrån sig hästar oftare?
Måste man bli avstängd för att äntligen inse att man inte är lika vass som kusk?
Okej i detta fallet känns det som Stefan Persson inte gör så mkt och hästen står för en makalös prestation. Men visst känns det ändå som att det är duktigt o hålla igång hästen, sticka undan och jobba i precis rätt läge.
Inget ont mot Johan Svensson. För han har ju löst det tidigare. Och på V75.
Men med dagens löpscenario tror jag inte hästen hade hållt undan mot Örjan. Tror han hade kört för tidigt, eller kanske inte kunnat gunga in hästen på samma sätt. Bara min åsikt dock.
Jag menar annars hade ju Redén suttit upp på "alla" sina hästar. Han har ju det ena monstret efter de andra.
Kör man själv för att man vill och tycker det är roligt? Eller kör man själv för stolthet? Är det för att det blir mer pengar i egen ficka?
|
Kan väl finnas många olika orsaker. Men om man vill utvecklas som kusk så vill man ju köra, och har man ägarens ok att göra det själv så förstår jag att man gör det.
Svensson kör ju ganska bra, det stora minuset man har som mindre namnkunnig är ju att man har mindre respekt med sig. Ofta det som är enda skillnaden mellan en halvduglig kusk och en topp 30-kusk. Och det är en stor skillnad såklart för resultaten. Men utan att köra så finns inte möjligheten att skapa den respekten. Lite moment 22 över det hela. Man måste ta stryk/lite sämre resultat för att bli vinnande i längden.
Edit: Rätt mycket större skillnad mellan Redén och Örjan i körförmåga än Johan Svensson och Stefan Persson också. Min åsikt, men gissar att de flesta håller med.