Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-11-28, 16:11   #196
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Tar en fika och väntar på DD:

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-11-28, 12:58
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 18:20
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Milligan's School
2: 3 Royce Rolls

1 x 100,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: PJV VTZ XHK
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:11   #197
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Dagens prestation av Farlander Am. Herregud vilken häst. Går väl till vintervila nu men till våren ska den bli mycket spännande att följa.
Sveriges mest underskattade häst(av spelarna), men var nog sista gången man får bra betalt(på ett tag iallafall)...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:12   #198
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 662
Sharp$: 12786
Standard

Farlander Am leker med dom. Jäklar vilken häst, Tränare och kusk.
Perfekt styrning och hästen är en grym tävlingshäst. Lillgoopen fick på moppo igen.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:18   #199
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 863
Sharp$: 1097
Standard

Vill slänga ut lite frågor.

Johan Svensson är avstängd har jag för mig va?

Och varför släpper inte lite "sämre" kuskar ifrån sig hästar oftare?

Måste man bli avstängd för att äntligen inse att man inte är lika vass som kusk?

Okej i detta fallet känns det som Stefan Persson inte gör så mkt och hästen står för en makalös prestation. Men visst känns det ändå som att det är duktigt o hålla igång hästen, sticka undan och jobba i precis rätt läge.

Inget ont mot Johan Svensson. För han har ju löst det tidigare. Och på V75.

Men med dagens löpscenario tror jag inte hästen hade hållt undan mot Örjan. Tror han hade kört för tidigt, eller kanske inte kunnat gunga in hästen på samma sätt. Bara min åsikt dock.

Jag menar annars hade ju Redén suttit upp på "alla" sina hästar. Han har ju det ena monstret efter de andra.

Kör man själv för att man vill och tycker det är roligt? Eller kör man själv för stolthet? Är det för att det blir mer pengar i egen ficka?

Senast redigerad av Khiarshoor den 2020-11-28 klockan 16:21.
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:19   #200
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 664
Sharp$: 50025
Standard

Om man har en bra häst men ett så dåligt spår att man måste backa sig sist så är en stenhård öppning det man hoppas på.Då kan man avancera i ett senare skede och vinna loppet ändå.Därför tycker jag att Örjan borde gått framåt tidigare och därmed haft en bra chans att vinna loppet.(hade Farlander Am med på kupongen men i alla fall...)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:21   #201
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: All over the Place
Inlägg: 303
Sharp$: 1898
Standard

Ja, Steffe Persson... 5-öppning kan sitta i benen tills vårstarten :-(
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:22   #202
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
Vill slänga ut lite frågor.

Johan Svensson är avstängd har jag för mig va?

Och varför släpper inte lite "sämre kuskar ifrån sig hästar oftare?

Måste man bli avstängd för att äntligen inse att man inte är lika vass som kusk?

Okej i detta fallet känns det som Stefan Persson inte gör så mkt och hästen står för en makalös prestation. Men visst känns det ändå som att det är duktigt o hålla igång hästen, sticka undan och jobba i precis rätt läge.

Inget ont mot Johan Svensson. För han har ju löst det tidigare. Och på V75.

Men med dagens löpscenario tror jag inte hästen hade hållt undan mot Örjan. Tror han hade kört för tidigt, eller kanske inte kunnat gunga in hästen på samma sätt. Bara min åsikt dock.

Jag menar annars hade ju Redén suttit upp på "alla" sina hästar. Han har ju det ena monstret efter de andra.

Kör man själv för att man vill och tycker det är roligt? Eller kör man själv för stolthet? Är det för att det blir mer pengar i egen ficka?
Alla tänker inte i "pengar", men dom flesta inser sin begränsning och låter duktigare kuskar köra, när man kommit upp i klasserna...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Khiarshoor (+10)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:23   #203
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

100 kronor vinnarspel på 9 Ofelia O.E. 40 gånger pengarna.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:24   #204
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
Vill slänga ut lite frågor.

Johan Svensson är avstängd har jag för mig va?

Och varför släpper inte lite "sämre kuskar ifrån sig hästar oftare?

Måste man bli avstängd för att äntligen inse att man inte är lika vass som kusk?

Okej i detta fallet känns det som Stefan Persson inte gör så mkt och hästen står för en makalös prestation. Men visst känns det ändå som att det är duktigt o hålla igång hästen, sticka undan och jobba i precis rätt läge.

Inget ont mot Johan Svensson. För han har ju löst det tidigare. Och på V75.

Men med dagens löpscenario tror jag inte hästen hade hållt undan mot Örjan. Tror han hade kört för tidigt, eller kanske inte kunnat gunga in hästen på samma sätt. Bara min åsikt dock.

Jag menar annars hade ju Redén suttit upp på "alla" sina hästar. Han har ju det ena monstret efter de andra.

Kör man själv för att man vill och tycker det är roligt? Eller kör man själv för stolthet? Är det för att det blir mer pengar i egen ficka?
Kan väl finnas många olika orsaker. Men om man vill utvecklas som kusk så vill man ju köra, och har man ägarens ok att göra det själv så förstår jag att man gör det.

Svensson kör ju ganska bra, det stora minuset man har som mindre namnkunnig är ju att man har mindre respekt med sig. Ofta det som är enda skillnaden mellan en halvduglig kusk och en topp 30-kusk. Och det är en stor skillnad såklart för resultaten. Men utan att köra så finns inte möjligheten att skapa den respekten. Lite moment 22 över det hela. Man måste ta stryk/lite sämre resultat för att bli vinnande i längden.

Edit: Rätt mycket större skillnad mellan Redén och Örjan i körförmåga än Johan Svensson och Stefan Persson också. Min åsikt, men gissar att de flesta håller med.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Khiarshoor (+10)

Senast redigerad av Stekel den 2020-11-28 klockan 16:25.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:24   #205
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 145
Sharp$: 57002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
Ja, Steffe Persson... 5-öppning kan sitta i benen tills vårstarten :-(
Så du tycker han skulle släppt till Goop?
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:25   #206
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 664
Sharp$: 50025
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Alla tänker inte i "pengar", men dom flesta inser sin begränsning och låter duktigare kuskar köra, när man kommit upp i klasserna...

Hans G. Eriksson borde kanske kanske tänkt på det när Lawmaker skall starta.
Eller sonen William som tränar hästen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+10)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:25   #207
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 935
Sharp$: 2269
Standard

Med för 30 5:or ...Hade med båda vi i inledningen ..men blev för dyrt..kan bli bra på 30 X 5 ..så hoppas...(kan inte låta bli att kommentera "proffsspelare") som propagerar för "endast 7rätt" osv)Kan ni matte? Till och med sett inlägg om motivering som följer:"Om jag är ensam får jag ju 2,5 ggr insatsen"..Nej..Du torskar pengar då potten ändras ej..Imho=gig för att få mindre erfarna spelare att slösa sina pengar (scam) pinsamt att ATG har denna opt..
__________________
Trust the FoxGod
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:26   #208
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 145
Sharp$: 57002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
100 kronor vinnarspel på 9 Ofelia O.E. 40 gånger pengarna.
Hittar inget bra spel. Lurigt lopp att räkna på. Hade man trott på toktempo kunde ju en rak tvilling på dom längst bak varit tänkbart men är ju lite som talar för det.

Travar favoriten måste den bli svår att plocka .
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:27   #209
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 863
Sharp$: 1097
Standard

Tack för svar gubbar!

Jo den aspekten tänkte jag inte ens på i mitt resonemang. Däremot är de ju tyvärr inte många som får sitta i fred, såvida du inte heter Björn, Erik, Örjan, Per osv...

Självklart finns det fler. Men det var en väldigt vettig poäng till varför de kan bli tuffare o se sämre ut ibland.

Tack

Edit: Skulle citera Stekel, men min telefon vill tydligen inte samarbeta idag haha

Senast redigerad av Khiarshoor den 2020-11-28 klockan 16:29.
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:27   #210
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 662
Sharp$: 12786
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
Vill slänga ut lite frågor.

Johan Svensson är avstängd har jag för mig va?

Och varför släpper inte lite "sämre" kuskar ifrån sig hästar oftare?

Måste man bli avstängd för att äntligen inse att man inte är lika vass som kusk?

Okej i detta fallet känns det som Stefan Persson inte gör så mkt och hästen står för en makalös prestation. Men visst känns det ändå som att det är duktigt o hålla igång hästen, sticka undan och jobba i precis rätt läge.

Inget ont mot Johan Svensson. För han har ju löst det tidigare. Och på V75.

Men med dagens löpscenario tror jag inte hästen hade hållt undan mot Örjan. Tror han hade kört för tidigt, eller kanske inte kunnat gunga in hästen på samma sätt. Bara min åsikt dock.

Jag menar annars hade ju Redén suttit upp på "alla" sina hästar. Han har ju det ena monstret efter de andra.

Kör man själv för att man vill och tycker det är roligt? Eller kör man själv för stolthet? Är det för att det blir mer pengar i egen ficka?
Johans avstängning börjar nog imorgon. Men kuskvalet var nog rätt beslut.
Självklart är det skillnad på kuskar som kör 50 resp 1000 lopp om året.
Hur resultatet blivit med Johan i sulkyn är svårt att sia om. Han känner ju hästen utan och innan men Stefan kör ju med stor pondus och det är nog så viktigt i lopp med kuskelit och stora pengar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Khiarshoor (+10)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td