Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-01, 12:17   #5
travanalys
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 94
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Avdelning 1

Ett skiktat lopp där bara hälften av hästarna har vinstchans - de övriga 5 får sikta på prispengar.

Rank: A 7-8 B 6-10 C 2-9-4-3-1

7 Racing Ribb 22% just nu

Visade att vinterformen sitter där och avslutade riktigt vass senast. Har vunnit 8 ggr och 5 av vinsterna är med skor runt om. Årstidsgynnad och går bra på distansen. Min förstarank i loppet

8 Hurricane River 6%

Har gjort bra lopp på slutet. Trivs på Jägersros Bana och gynnas av Barfotaförbudet då alla livets 8 segrar kommit med skor runt om. 6% på de tidiga strecken är klart för lågt.

6 Eldorado Mearas 23%

Favorit på de tidiga strecken vilket jag tycker är fel. Risk för en löpning i dödens.
Har 0/5 över 1600m. 4/22 med skor. 2/23 med bike. Jägersro är nog inte heller Eldorado Mearas favoritbana - 1 vinst på 16 försök på banan. Är dock gynnad av årstiden då alla livets 6 segrar har kommit höst/vinter

5 Dynamite Light 18%struken

Tycker 18% är lite högt för DL som nuförtiden är mer framgångsrik Monte’häst än sylkyhäst. Vann dock ett sulkylopp i Februari.
Gynnad av barfotaförbudet då 10/11 segrar i livet kommit med balansen skor runt om. Brukar också tävla bra på vintern. Men jag bedömmer DL mer som en platschans än ett segerbud.

10 Victory Lee 17%

17% på de tidiga strecken måste vara för högt. Det är fel distans för hästen.
Har 0/8 över 1 600m och 1/16 på Jägersro. Trivs dock på vinterhalvåret.
Skulle banan bli något tung så gynnas Victory Lee kraftigt. Har 2/3 på Något tung bana. Kommer bara in i bilden om de kör alldeles för fort i täten eller om banan blir åt det tyngre hållet. Att runda själv i spåren blir en för jobbig uppgift om förutsättningarna är normala på Jägers. Platsbud notmalt

De chanslösa

2 Julia af Solnäs 2%

Är startsnabb och siktar nog på spets-släpp för en resa på innerspår och prispengar. Gynnad av årstiden och hästen är bäst av de jag bedömt som ”chanslösa”. Tvilling/platsskräll

9 Esteban Boko 3%

Har 23 raka lopp utan vinst och för tränare Häggman har hästen 0 segrar på 35 starter. Trivs med årstiden men dagens uppgift är övermäktig. Prispengar en framgång.

4 Non Stop Cheri 4%

Har inte vunnit sen 2018. Det är för hårt emot idag. Annars är det rätt årstid för hästen. Jagar Matlapp.

3 Kats Klondike 0,42%

För hårt emot. Siktar på sargresa och matlapp.

1 Karlsberg 4%

Senaste segern 2017...
59 raka lopp utan vinst. Matlapp en framgång.



Spetsanalys


Alla hästar från spår 1-4 är nöjda med rygg ledaren. Jag tror 2 Julia Af Solnäs är snabbast ut av de på innersta 4 spåren, tar spets och släpper till någon av de bra från spår 5-8.

Jag tror att mina förstrankade 7 eller 8 han köra sig till spets från sina normalt dåliga startspår just p.g.a att de på innersta spåren alla vill ha ryggresa. 5 Dynamite Light struken på förmiddagen vilket underlättat ytterligare för 7 & 8

Bakspårens 9 Esteban Boko och 10 Victory Lee gynnas knappas av att ha ryggar på de sämsta hästarna på framspår.


2 streck känns starkt 4 streck känns heltäckt
Är du säker på att man inte siktar på spets och slut på Julia? Garantiledning, jänkarvagnen på och gynnas av att alla måste köras med skor. Gick i mål med krafter sparade bakom cobaca banana senast och kommer med full form. Jag skulle inte lämna henne utanför kupongen idag... Håller 6-7-8 som hyfsad jämnsnabba så skulle de sikta på rygglopp tror jag att 6 är först fram och övertar och har kanske då bäst chans att vinna loppet, även om jag också gillar 8...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5), Basse (+50)
travanalys är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat