Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-08, 22:56   #1
grobben

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 2545
Standard

Högre återbetalning Tv och Trio plus Komb

På onsdag höjer ATG återbetalningen på Tv och Trio och inför dessutom Komben även inom travet. Dessa ingår om jag förstått det rätt i en gemensam enloppspool tillsammans med Vinnare och Plats.

Såklart positivt för oss spelare

Nu till en spelfundering, i vilken av dessa tre spelformer tror ni spelvärdet ökar mest? Tänker inte bara matematiskt efter höjningen utan mer hur folk använder sig av dessa spelformer. Vet att olika spelformer passar olika bra beroende på hur loppet ser ut osv men nu menar jag rent generellt. Kommer t.ex. tvillingspelare mer att dra sig mer till kombspel istället och hur kommer det i så fall påverka spevärdet i de två olika spelformerna?

Kommer triospelare att bli mer frekventa kombsspelare istället?

Berätta gärna om ni har några tankar hur denna höjning plus extra speform kommer påverka spelvärdet rent generellt i de olika spelformerna. Berätta också gärna hur ni själva tänker som brukar spela Tviling och Trio. Är ni redo att gå över till Komben istället eller variera spelform mer?

Tycker personligen att Trio var överlägset Tvilling innan med motiveringen att många där (enligt kvitton man sett på olika ställen) spelar helt utan tanke utan bara kryssar i lite lottobetonat och hoppas på turen. Gillar själv att spela med ensam etta och tvåa med alla som trea, många tredjeplatser som höjer trion extremt mycket och dit kan i stort sett alla slinka in. Nu måste jag ta ställning om det är mer spelvärt att spela en rak Komb istället med samma totalinsats som 1x1xAlla på trion. Inte helt lätta beslut i många fall.

Hoppas ni förstod frågan, finns inga rätta svar. Bara spelteorifunderingar om någon spelform av dessa tre gynnas mer än någon annan beroende på förändrat spelmönster efter ändringarna.

Senast redigerad av grobben den 2020-12-08 klockan 23:14.
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat