Tog en första kik på helgens V75-omgång precis och det ser ut att kunna bli antingen fågel eller fisk vad gäller utdelningen. De flesta favoriter ser motiverade ut, men det är inte helt självklart vilka som blir störst.
Jag tycker nog att Maharajah ser ut som den mest självklara spiken. Nu när vi närmar oss Prix d'amerique bör han vara bra i trim och lösa det här ganska enkelt. Local Conchs klassresa har imponerat rejält och är han som senast kommer han bli farlig i eliten nästan år, men att han ska vinna redan nu tror jag knappast.
Stol/lärlingsloppet ser ovanligt enkelt ut. Jag tror Frillan Filiokus ska ha bra chans att spurta ner dem. Brukar inte tro på henne när hon möter hingstarna men enbart ston, lång distans, och kuskplus trots lärlingslopp den här gången!
New Photo Guy i första visade en jävla inställning som tvåa bakom Triton Sund senast. Sundbys Gidde i sjunde satt fast senast med allt kvar, det kan mycket väl betala sig nu i ett ganska jämnt bronslopp.
Är någon intresserad av att vara med på andelsspel på V75 kan ni maila till
[email protected] för mer info. Vi är runt 10 stycken som spelar regelbundet just nu, men jag hoppas på att vi kan få ihop uppåt 30 andelar och lägga lite större system.