Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-28, 08:33   #10
Nobleflash

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 6289
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Jag gick ut hårt i tråden för Solvallas Fredags V65 18/12 och utnämnde Lyckans Cash till stenkar spik.

I loppet så stack Melanders Sashay Kemp undan i stor ledning och Örjan såg inte ens ut att försöka ta i kapp Sashay Kemps försprång över upploppet då.

När man ser att nästa start är på V75 Romme med 100K i förstapris ( det var 40K på Valla)
Så inser man varför Örjan inte ville köra max på Lyckans Cash den dagen...

Lyckans Cash höll nästan på att ta i kapp det stora försprången ändå när Örjan alldeles för sent bad hästen sträcka ut och avsluta i bra fart andra halvan av upploppet.

Utan att ha kollat motståndet ordentligt i loppet på Romme i morgon så utgår jag ifrån att Örjan kommer köra för vinst på ett helt annat sätt nu.

Som jag ser det var förra loppet ren prepare’ inför dagens start.

Typisk ÖK prepare med en överlägsen häst sist. Kan köra för vinst om man får lätt resa och ingen bjuder upp till fight. Nu gick man all-in för att leda runt om med Sashay Kemp och Örjan sket då i att vinna ( med vetskapen om Rommestarten i nästa lopp) utan Ök nöjde sig med andraplatsen och lät hästen gå i mål i full fart men med krafter kvar.

Hoppas folk spelar Melkkos 2 Essie Gonzales till favorit så att vi får Örjan till ett ok vinnarodds i morgon.
Örjan och Stefan Arvidsson brukar vara en rätt bra kombo. Han vinner eller slutar långt framme med hans hästar rätt ofta.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat