Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-12-21, 21:07   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

V75-Romme 28 dec (extra V75)


Tycker denna omgång ligger perfekt för att läsa på till. Dagen efter skräpomgången på Momarken och dagen före två andra meningslösa utlandsomgångar i Norge och Danmark. Mantorp onsdag, Solvalla lördag, Romme måndag och sen Axevalla torsdag och Kalmar lörd känns precis lagom. Då blir det mycket trav under julsemestern men ändå gott om tid till annat med.

Brukar vara skiktade lopp i Dalarna och ser ut så nu också i några lopp men flera ser mycket öppna och spelvänliga ut.

V75-1

Detta lopp ser verkligen ojämnt ut. Några riktigt bra V75 hästar men många som hade passat bäst i lunchlopp. Läser jag loppet rätt så kan det bli rejäl körning mellan Kern och Åke Lindblom. Chapuy med skor och inte startat på länge. Körning och Rocky Tilly måste ha toppchans trots bakspår över kort distans. Den är också bäst barfota men många vinster under barfotaförbudet förra vintern.


V75-2

Detta lopp ser knepigt ut. Bandido Gar blir väl favorit och felfri är det väl toppchans. Dock galopperat bort sig fyra av fem senaste och då är det knappast en bra spik att bygga system på.
Flera som det är lite frågetecken på med skor så det känns som ett lopp som åtminstone kräver 5-6 streck för god chans att överleva.

V75-3

Dagens ”gulddivision” är en rätt sorglig soppa sportsligt. Ska On Track Piraten vinna något mer lopp så borde det vara dags nu i ett sådant här gäng. Tvåa senast på valla mot väldigt mycket bättre hästar.

V75-4

Rätt trevligt kallblodslopp. Våler Nikolai lär bli stor favorit . Man ska dock komma ihåg att det snackades rätt mycket efter senaste loppet om att skor var ett klart minus och en sådan som S T C C Faksen 20 m före går alltid med skor och har också varit väldigt bra . Blir väl lite skrik också på BW Rune efter skrällvinsten senast men noterar att den står 20 m sämre till nu mot Våler Nikolai.

V75-5

Rätt trevligt lopp, speciellt spelmässigt, där faktiskt alla har över 1000 startpoäng. Svårt svårt att utse en vinnare. Jag passar och säger många streck.

V75-6

Detta ser ännu värre ut att reda ut. Massor av ston av ok klass men utan någon stjärna vad jag kan se. Kanske så enkelt att Örjan vinner med Lyckans Cash? Har för mig att den är rätt bra för ett sådant här lopp och verkar inte vara en barfotahäst.

V75-7

Ett rätt fint treårslopp avslutar. Set inte heller helt enkelt ut. Har för mig att Svedberg hyllade sin efter vinsten senast men nu spår 11 och verkar inte bara vara ett gäng rundningsmärken med. Red Hot Roadster tre raka vinster. Måste streckas. Noterar att Take it easy tour är anmäld med bike och Jepson i vagnen .

En rätt trevlig omgång att lägga lite tid på.

Lycka till.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tipsb (+5), Staketkusken (+1), Grovport (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-27, 16:21   #2
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

V75 Romme 28/12


Inte alls så tokig omgång. Våler Nikolai får nog revansch den här gången. I studion framhöll de Joe Frazier Boko och den kan jag också tänka mig att singla.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-27, 18:29   #3
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

Leif Witasp favorit i sista och det ser inte omöjligt ut att han tidigt hittar till tät - innebär problem för undertecknad då jag principiellt avstår att spela LW. Singla är i alla fall uteslutet!

10 Alien Hill är tidig och eventuellt går jag fullt ut på den, men galopperna i senaste starten oroar mig en aning. Fin vid vinst dessförinnan, men återigen en gunga i starten före.

1 Red Hot Roadster ska man ge ett snällt lopp eftersom man bedömer motståndet som hårdare. Lutar åt tredje inner om inte Åke Linblom väljer att försvara täten.

3 Take It Easy Tour kan blanda sig i segerstriden.

5 Follow My Lead har ett missvisande namn då den inte har med spetsstriden att göra, men håller farten hela vägen in i mål.

6 Appasso kanske kan vara den som räddar oss från en LW vinst? Om Åke kör till spets och inte släpper till favoriten bäddar det för att någon av de jag nämnt får segerdefilera. Senast släppte man dock och valde rygg ledaren, så det finns på kartan att guldtand nöjer sig med att lifta med till en bra placering igen...

Spik på 10 eller 1,3,5,6,(7),10 - hittar jag inget annat att spika så är valet givet.
__________________
- "nästa gång, ska jag f-n spela plats också" -

Senast redigerad av eveton den 2020-12-27 klockan 18:32.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-27, 18:35   #4
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

En dag kvar och väderprognoserna ser minst sagt luriga ut. Det visste man inte när startlistorna kom men ta det i beaktande. Verkar som det ska regna eller snöa hela dagen.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-27, 20:01   #5
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 400
Sharp$: 5758
Standard

Westholm verkar ju ha bra form på sina hästar.

Rocky Tilly 20%. Bakspår och kort distans, men det är vinter och mycket kan hända. Denna har ju dessutom mött bättre hästar än såhär. Kern och Lindblom lär väl köra som de stulit sina hästar. Westholm går förbi dem över upploppet? Potentiell spik.

Hugo Bäck 1%. Var 5:a bakom B.W. Rune, Våler Nikolai, Åsrud Vilja och Vestipol Gladiator senast. Står 40m bättre till här. Kan gå.

Ara 4%. Var 2:a bakom Win B. Hill senast. Blev slagen sista biten när vinnaren fick lucka. William Ekberg bör väl också rankas som en av de bättre kuskarna i detta ungdomslopp, som känns öppet på förhand.

Senast redigerad av Nobleflash den 2020-12-27 klockan 20:02.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-27, 20:12   #6
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Angående Jörgen Westholm ska man alltid se upp när han är positiv i intervjuer. Tillsammans med bland annat Robban Bergh så pratar Westholm mycket skit och använder starka verb i sina beskrivningar av hästarna och deras chanser. Whelk, som startade på Solvalla i lördags, varnade han bland annat för i Travrondens intervjuer, men hästen hade ingenting alls att komma med och var sist i mål. Inte första gången Westholm-snack visat sig inte stämma.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-27, 21:22   #7
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
6 Lyckans Cash är klart bästa hästen i loppet. Kolla hur okörd hon var vid senaste vinsten. Visst spurtar Ladybug Tara fint och plockar någon längd på Örjan och Lyckans Cash men Örjan kör ingenting på sin häst och intrycket var att Lyckans Cash vann i det närmaste okörd över mål!

Lyckans Cash är ganska snabb ut och jag tror Örjan är före Daydream La Marc i starten. Sedan får man överta i ett andraskede då hästen är riktigt snabb efter en bit. Garanti på att man får överta ledning om det är 3 eller 4 som spetsat.
Har Ulf Ohlsson hittat ledningen med 1 Ladybug Tara kanske han svarar, men...

Det är kanske inte det smartaste att göra då jag är övertygad om att Lyckans Cash maler ner Ladybug Tara från dödens om det behövs.

Ladybug Taras bästa chans är nog att släppa till Örjan och sedan hoppas på lucka då hon nog är kortspeedigare än favoriten. ÖK brukar dock inte gärna släppa ut hästar som sitter i rygg...

OM Ladybug Tara hittar ledningen och OM UO går all-in på att köra där så bjuds Daydream La Marc in i loppet då hästen troligtvis sitter i andra ut och kan profitera på ett eventuellt för hårt tempo i loppet. Daydream Mer stark än snabb och men kan hålla hög fart länge- kanske bästa av alla idag OM det bli kört som mitt sista scenario.

Det troligaste är ändå att 6 Lyckans Cash sitter i ledning efter 500m av loppet med 1 Ladybug Tara i rygg och då får 5 Daydream Lamarc den otacksamma uppgiften att trava i dödens.

Solvallalunk med Örjan som säker vinnare där han som vanligt gör allt han kan för att vinna med så liten men säker marginal som möjligt

Spik 6 Lyckans Cash
Jag gick ut hårt i tråden för Solvallas Fredags V65 18/12 och utnämnde Lyckans Cash till stenkar spik.

I loppet så stack Melanders Sashay Kemp undan i stor ledning och Örjan såg inte ens ut att försöka ta i kapp Sashay Kemps försprång över upploppet då.

När man ser att nästa start är på V75 Romme med 100K i förstapris ( det var 40K på Valla)
Så inser man varför Örjan inte ville köra max på Lyckans Cash den dagen...

Lyckans Cash höll nästan på att ta i kapp det stora försprången ändå när Örjan alldeles för sent bad hästen sträcka ut och avsluta i bra fart andra halvan av upploppet.


Utan att ha kollat motståndet ordentligt i loppet på Romme i morgon så utgår jag ifrån att Örjan kommer köra för vinst på ett helt annat sätt nu.

Som jag ser det var förra loppet ren prepare’ inför dagens start.

Typisk ÖK prepare med en överlägsen häst sist. Kan köra för vinst om man får lätt resa och ingen bjuder upp till fight. Nu gick man all-in för att leda runt om med Sashay Kemp och Örjan sket då i att vinna ( med vetskapen om Rommestarten i nästa lopp) utan Ök nöjde sig med andraplatsen och lät hästen gå i mål i full fart men med krafter kvar.

Hoppas folk spelar Melkkos 2 Essie Gonzales till favorit så att vi får Örjan till ett ok vinnarodds i morgon.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sigh (+5), abborre (+5)

Senast redigerad av Basse den 2020-12-28 klockan 00:18.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-27, 23:01   #8
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

Skoglund nämnde i Vass eller Kass att det inkommit negativ info angående 5 Majestic Man i avd.3. Någon som vet vad?
Själv har jag sett den som tänkbar så som den avslutat senaste loppen mot bra motstånd och från dåliga utgångslägen.
__________________
- "nästa gång, ska jag f-n spela plats också" -
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-28, 06:38   #9
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard


1
5 8 11 4 7 9
2
10 12 13 11
3
Piraten
4
11 12 5 8 10
5
ÅSENS BOGGIE
6
Hula hula
7
7 6 3 10

Senast redigerad av kire1111 den 2020-12-28 klockan 16:52.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-28, 07:33   #10
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 400
Sharp$: 5758
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Jag gick ut hårt i tråden för Solvallas Fredags V65 18/12 och utnämnde Lyckans Cash till stenkar spik.

I loppet så stack Melanders Sashay Kemp undan i stor ledning och Örjan såg inte ens ut att försöka ta i kapp Sashay Kemps försprång över upploppet då.

När man ser att nästa start är på V75 Romme med 100K i förstapris ( det var 40K på Valla)
Så inser man varför Örjan inte ville köra max på Lyckans Cash den dagen...

Lyckans Cash höll nästan på att ta i kapp det stora försprången ändå när Örjan alldeles för sent bad hästen sträcka ut och avsluta i bra fart andra halvan av upploppet.


Utan att ha kollat motståndet ordentligt i loppet på Romme i morgon så utgår jag ifrån att Örjan kommer köra för vinst på ett helt annat sätt nu.

Som jag ser det var förra loppet ren prepare’ inför dagens start.

Typisk ÖK prepare med en överlägsen häst sist. Kan köra för vinst om man får lätt resa och ingen bjuder upp till fight. Nu gick man all-in för att leda runt om med Sashay Kemp och Örjan sket då i att vinna ( med vetskapen om Rommestarten i nästa lopp) utan Ök nöjde sig med andraplatsen och lät hästen gå i mål i full fart men med krafter kvar.

Hoppas folk spelar Melkkos 2 Essie Gonzales till favorit så att vi får Örjan till ett ok vinnarodds i morgon.
Örjan och Stefan Arvidsson brukar vara en rätt bra kombo. Han vinner eller slutar långt framme med hans hästar rätt ofta.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-28, 08:09   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Skoglund nämnde i Vass eller Kass att det inkommit negativ info angående 5 Majestic Man i avd.3. Någon som vet vad?
Själv har jag sett den som tänkbar så som den avslutat senaste loppen mot bra motstånd och från dåliga utgångslägen.
Struken nu.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-28, 09:24   #12
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Angående Chapuy i avdelning 1.

Har otroligt bra siffror på 1640m med 7 av 17 segrar (vilket även är vad distansen är nu).

Kollar man dock på spåren så ser det ut som att det är en häst som funkar bäst från låga nr på framspår då den verkar gå bäst i ledning.

Nu från startposition 7 eftersom 2:an är struken. Men hade nog gynnats mycket om det var minst en struken till.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-28, 09:51   #13
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 400
Sharp$: 5758
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Angående Chapuy i avdelning 1.

Har otroligt bra siffror på 1640m med 7 av 17 segrar (vilket även är vad distansen är nu).

Kollar man dock på spåren så ser det ut som att det är en häst som funkar bäst från låga nr på framspår då den verkar gå bäst i ledning.

Nu från startposition 7 eftersom 2:an är struken. Men hade nog gynnats mycket om det var minst en struken till.
Kern lär ju ladda allt som går med sin. Chapuy riskerar ju att få gå i dödens då, men det är en rätt bra häst när den är i form så kanske inte helt omöjligt även om den trivs allra bäst i ledningen. Kör de bort varandra, borde Rocky Tilly ha toppchans.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-28, 10:19   #14
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
Kern lär ju ladda allt som går med sin. Chapuy riskerar ju att få gå i dödens då, men det är en rätt bra häst när den är i form så kanske inte helt omöjligt även om den trivs allra bäst i ledningen. Kör de bort varandra, borde Rocky Tilly ha toppchans.
Klaus och Åke lär köra bort varandra vilket bäddar för låset 4 Dexter Brick och 12 Rocky Tilly. Eventuellt streckas även 7 Dats So Cool.
__________________
- "nästa gång, ska jag f-n spela plats också" -
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-28, 11:05   #15
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

Lutar alltmer åt att spika 10 Alien Hill i sista.

Avd.2 rankar jag 13,10,3,4,2. Mellanvolten får svårt och Berghs hästar hade nog inte bara problem med underlaget på Solvalla.

Avd.3 låser jag på 3,7. Ska Piraten vinna något mer inom V75 så är det väl en sån har gång, men jag är inte helt säker på att han får den draghjälp han förmodligen numera behöver. 3 Narold Vox värst emot och bakom dessa 10 Västerbo Grosbois som går bäst vintertid. Dock ingen vinter att tala om i Borlänge ännu.

Avd.4 vinner väl 11 Våler Nikolai, men 8 S.T.C.C.Faksen kan vara riktigt bra vissa dagar och felfri är den i segerstriden.

Avd.5 Här är det 3-4 hästar som sticker ut. 5,6,7 och 11. Såväl spår- som kuskfördel 5 Global Agency som även börjar få lopp i kroppen, vilket den enligt stallet behöver för att hitta formen ordentligt. Förlorade mot 7 från spets senast, men jag räknar med att det var avsaknaden av lopp som gjorde sig gällande och att formen med det loppet i kroppen nu är framflyttad såpass att det räcker hela vägen idag. 30% är helt OK och jag tar ställning för den idag.

Avd.6 streckar jag på så mycket jag kan. 1 Hula Hula Sisu rankar jag först på spets och skrällen kanske kan vara 8 Global Virgin från rygg ledaren.

Himlen är grå och regnet hänger i luften. Har regnat inatt och banan kanske kan vara något kladdig. Tempen håller sig runt +2 och vi har inte haft någon kyla att tala om i veckan heller.

Lycka Till!
__________________
- "nästa gång, ska jag f-n spela plats också" -
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td