Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-28, 12:05   #15
eveton

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4554
Standard

Lutar alltmer åt att spika 10 Alien Hill i sista.

Avd.2 rankar jag 13,10,3,4,2. Mellanvolten får svårt och Berghs hästar hade nog inte bara problem med underlaget på Solvalla.

Avd.3 låser jag på 3,7. Ska Piraten vinna något mer inom V75 så är det väl en sån har gång, men jag är inte helt säker på att han får den draghjälp han förmodligen numera behöver. 3 Narold Vox värst emot och bakom dessa 10 Västerbo Grosbois som går bäst vintertid. Dock ingen vinter att tala om i Borlänge ännu.

Avd.4 vinner väl 11 Våler Nikolai, men 8 S.T.C.C.Faksen kan vara riktigt bra vissa dagar och felfri är den i segerstriden.

Avd.5 Här är det 3-4 hästar som sticker ut. 5,6,7 och 11. Såväl spår- som kuskfördel 5 Global Agency som även börjar få lopp i kroppen, vilket den enligt stallet behöver för att hitta formen ordentligt. Förlorade mot 7 från spets senast, men jag räknar med att det var avsaknaden av lopp som gjorde sig gällande och att formen med det loppet i kroppen nu är framflyttad såpass att det räcker hela vägen idag. 30% är helt OK och jag tar ställning för den idag.

Avd.6 streckar jag på så mycket jag kan. 1 Hula Hula Sisu rankar jag först på spets och skrällen kanske kan vara 8 Global Virgin från rygg ledaren.

Himlen är grå och regnet hänger i luften. Har regnat inatt och banan kanske kan vara något kladdig. Tempen håller sig runt +2 och vi har inte haft någon kyla att tala om i veckan heller.

Lycka Till!