Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-28, 19:51   #14
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61666
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Hade lovat mig själv att inte lägga en enda krona till på omgångar med utländska hästar där man saknar lopp att titta på och uppgifter om loppen (tempo, jag vet inte hur man klockar hästarna).

Detta efter att i lördags nästan missat att ta med vinnaren i v75-7 som jag inte blev bländad av över siffrorna på papperet.

I denna omgång verkar i alla fall de flesta utländska hästar ha starter i Sverige nyligen och den som aldrig startat här har aldrig vunnit på 12 starter (Nr 1 i V75-4) och borde vara riskfritt att hoppa över denna gång...hoppas jag....

För övrig borde man få veta om hästen går med tunga järnskor eller lätta aluminiumskor. Kali Smart lättades t.ex. från tunga järnskor till lätta aluminiumskor och vann. Tränaren garanterade vinst på hästen och den ändringen gör ju tydligen mycket, då tycker jag det är en lika viktig uppgift som om hästen ska gå i vanlig vagn eller järnkarvagn.
Begriper inte dom som säger att det är skönt med barfotaförbudet dec-feb med motiveringen att då behöver man inte tänka på vad som sitter eller inte sitter på hovarna. Är nästan tvärtom men utan att spelarna får info. Om en häst ska gå med lätta aluminiumskor eller rejält broddat är en enorm skillnad men i skoinfon står det bara skor runt om. Det är ju mycket större skillnad än lätta aluminiumskor vs barfota. På sommaren vet man att dom inte kör broddat (åtminstone nästan aldrig) och då är det mycket enklare att se vad hästarna ska ha på hovarna än på vintern.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat