Visa ett inlägg
Gammal 2021-01-03, 11:23   #13
BosseEk
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 2149
Standard

Under hösten har tiden inte riktigt funnits till, jag har testat olika språk och utvecklingsmiljöer för att skriva om WinGar.
Nu blev det jul och jag fick några dagar, eller nätter när familjen sov för mig själv.


På juldagen tog jag tag i det och har skrivit om programmet, länk till nedladdning: https://www.mediafire.com/file/4v2ek...psGar.exe/file

Det är helt otestat (släng INTE bort WinGar ännu)

Funktioner baserat på Tords lista högst upp i tråden:

1. Beräkna sparsystem som inne håller E-tips s.k. SE system -Finns
2. Beräkna Blocksystem - Finns , 4 Block enl PowerPlays önskemål
3. Beräkna teckenfördelningssystem - Fungerar med "workaround" se nedan
4. Räkna garantier mot filtrerade rader - Fungerar med "workaround" se nedan
5. Beräkna 2-3 garderingar som inte får sluta med samma tecken (sparar in kostnaden på systemet) - Finns välj beräkna med begränsningar
6. Något som eliminerar osynliga fel som det kan bli ibland t ex mellanslag efter sista tecknet för varje rad. Det kan orsaka fel i garantin - Finns , tryck F5

Samtliga funktioner är i högsta grad otestade

I programmet kan man beräkna tabeller där indata kommer från fil. Ville ha en funktion där man kan testa ett system man håller på med mot ett annat system. Denna funktion kan också användas för att beräkna teckenfördelningssystem.

I menyn Garantiberäkningar finns Skapa teckenfördelningsfiler. Fyll i antal hel & halvgarderade samt teckenfördelningar. Samtliga fördelningar sparas som separata filer i textformat. Välj Beräkna - data från filer. Välj läs in fil och markera samtliga filer som skall användas (Funktionen är mycket långsammare än när data genereras i den inbyggda garantiberäkningen).

Hos mig fungerar programmet om jag kör det som admin, vet inte hur det ser ut i olika Windowsversioner. Programmet är skrivet på en bärbar dator med 14" skärm vet därför inte hur det ser ut på en riktig dator, men när man trycker spara inställningar så sparas även systemeditorns fönsterstorlek (förutsatt att programmet körs i admin-läge).

System gjorda i WinGar kan läsas in men system skapade i SharpsGar kan inte användas i WinGar2SvenskaSpel. Nytt program kommer såsmåningom..... Vill veta vilka fel som finns i SharpsGar 2.0 först.

Lycka till,
/Bosse
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tord (+100), Tord (+100), powerplay (+100), powerplay (+100), andersson79 (+100), BrakZen (+200), ElvisP (+50)

Senast redigerad av BosseEk den 2021-01-03 klockan 15:52. Anledning: La upp en ny version 2.0.1
BosseEk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat