2021-01-08, 20:06
|
|
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
|
Intervjuer jag fastnar för inför morgondagens omgång. Hästarna var intressanta redan innan och blev det desto mer.
Spoiler:
V75-2 - 4 Gaia Barsk
- Henne har jag haft sedan i höstas och det är en fin häst som överraskat positivt i träningen. Hon har startat en gång för mig och jag var hyggligt nöjd även om jag hade förväntat mig lite mer. Hon hade bara fått tung träning och inget snabbare så hon kommer att gå framåt rejält med den genomköraren i benen. Spåret är inga problem och jag tror på en bra insats. Hon kommer att lättas i balansen i jämförelse med senast, det blir aluminiumskor i stället för järnskor och sulor, vanlig vagn och ett norskt huvudlag, senast tävlade hon med öppet, säger Oscar Berglund.
V75-6 - 2 Showtimejackflower
- Han har gjort bra på slutet, förvisso i för honom lämpliga gäng och då inte mot det allra värsta motståndet. Dock har han tagit sina segrar med krafter kvar och senast avslutade han fortsatt starkt som tvåa. Han funkar bra med skor och brodd och vi fortsätter med ett blinkers-huvudlag. Jag har anmält med jänkarvagn, men från spår två blir det en vanlig sulky. Han tog tre av sina fem segrar under fjolåret från ledningen och jag hoppas att han kan komma dit igen. Det är väl Gooner att ta sig förbi, övriga ska han kunna hålla ut. Kommer Jorma till ledningen vill jag att han kör där och jag ser det väl åtminstone som en bra platschans. Även viss segerchans även om han är ny i klassen, säger Thomas Lönn.
V75-6 - 5 S.G.Charpentier
- Han gör bra lopp hela tiden. Jag tycker att vi har fått till honom på ett fint sätt och numera travar han så bra han kan. Allt känns bra i träningen och jag tycker att han duger på V75- Spåret klarar han och han är ganska snabb iväg dessutom. Jag har förhoppningar om att han ska kunna vara med där framme om det klaffar i det här jämna loppet. Jag lättar honom lite i balansen, det blir vanlig vagn som senast, däremot kommer han att tävla med ett norskt huvudlag, det är första gången hos mig han tävlar med någon form av skygglappar, säger Oscar Berglund.
|
|