Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-01-08, 10:07   #16
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 760
Sharp$: 9040
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
I tre av V75-loppen imorgon har hästarna drabbats av 12-spårssjuka.
Ja det är lite märkligt att det ofta blir krassligt just från dessa lägen. Kanske finns någon som har statistik över detta? Vore lite intressant att veta faktiskt.


__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-08, 11:13   #17
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard



5 7 4 1 2(8,6)
3 15 11 10 13 12 9 4(1,8)
HEFNER AM(10,5)
11 15 9 10 2(6,7)
5 10 11 3 8(7,1)
7 9 1 11 8(2,5)
2 3(6,1)
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-08, 13:20   #18
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50101
Standard

Jens Sjödèn V75 Bergsåker på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-08, 14:12   #19
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50101
Standard

Daniel Berglund V75 Bergsåker på Service Plays
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-08, 18:46   #20
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 540
Sharp$: 5124
Standard

Nu två veckor i rad har mina första drag av tre suttit som en smäck.
Valkyria K 4% på Nyårsafton och på Kalmar satt M T Oscar 7%.
Så imorgon tänkte jag sätta ett par rackarrökare igen.
Håll i håll ut imorgon bitti kommer dem.
Glad fredag på er alla
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-08, 19:06   #21
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Intervjuer jag fastnar för inför morgondagens omgång. Hästarna var intressanta redan innan och blev det desto mer.

Spoiler:
V75-2 - 4 Gaia Barsk
- Henne har jag haft sedan i höstas och det är en fin häst som överraskat positivt i träningen. Hon har startat en gång för mig och jag var hyggligt nöjd även om jag hade förväntat mig lite mer. Hon hade bara fått tung träning och inget snabbare så hon kommer att gå framåt rejält med den genomköraren i benen. Spåret är inga problem och jag tror på en bra insats. Hon kommer att lättas i balansen i jämförelse med senast, det blir aluminiumskor i stället för järnskor och sulor, vanlig vagn och ett norskt huvudlag, senast tävlade hon med öppet, säger Oscar Berglund.

V75-6 - 2 Showtimejackflower
- Han har gjort bra på slutet, förvisso i för honom lämpliga gäng och då inte mot det allra värsta motståndet. Dock har han tagit sina segrar med krafter kvar och senast avslutade han fortsatt starkt som tvåa. Han funkar bra med skor och brodd och vi fortsätter med ett blinkers-huvudlag. Jag har anmält med jänkarvagn, men från spår två blir det en vanlig sulky. Han tog tre av sina fem segrar under fjolåret från ledningen och jag hoppas att han kan komma dit igen. Det är väl Gooner att ta sig förbi, övriga ska han kunna hålla ut. Kommer Jorma till ledningen vill jag att han kör där och jag ser det väl åtminstone som en bra platschans. Även viss segerchans även om han är ny i klassen, säger Thomas Lönn.

V75-6 - 5 S.G.Charpentier
- Han gör bra lopp hela tiden. Jag tycker att vi har fått till honom på ett fint sätt och numera travar han så bra han kan. Allt känns bra i träningen och jag tycker att han duger på V75- Spåret klarar han och han är ganska snabb iväg dessutom. Jag har förhoppningar om att han ska kunna vara med där framme om det klaffar i det här jämna loppet. Jag lättar honom lite i balansen, det blir vanlig vagn som senast, däremot kommer han att tävla med ett norskt huvudlag, det är första gången hos mig han tävlar med någon form av skygglappar, säger Oscar Berglund.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
siarmo (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-08, 21:36   #22
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 402
Sharp$: 5762
Standard

Tankar:

Stoloppet känns öppet. Kommer troligen gå ner under dagen imorgon men Essie Gonzales till 61% känns för mycket. Tycker det finns många här som kan vinna.

Guli Roy 4% med Ulf Ohlsson kommer nog gå upp i procent. Given för mig i kallblodsloppet.

Kaptah 5%. Salmela har bra form just nu på stallet.

Gulddivisionen är svår att bena ut. Grainfield Aiden står lite på tur. Visserligen bakspår, men motståndet är inte det tuffaste. Hästen går hela vägen. Blev 2:a från samma spår senast på Bergsåker. Passerad precis före mållinjen då.

Får känsla för Axel Ruda i avslutningen. Fin och kapabel häst. Hemmaplan.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-08, 21:38   #23
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5413
Standard

Antonio Trot startar igen efter "kollapsen" finalomgången. Han fick åtgärdas lite och de passade på att vaccinera honom eftersom han ändå fick lite vila. Nu har han jobbat på och visar samma form som han har haft efter sin 8 månaders vila ( var tvungen att skriva detta eftersom någon skrev att det var nog dags för vintervila för honom efter 4 lopp). Det känns spännande med Erik i vagnen, men som rutinerad hästägare vet jag att allt kan ju gå åt skogen. men som sagt toppform visar han i träning.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
travanalys (+10), mackpeter (+10), KalleKlut (+2), korpo (+2), Attac (+10)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-08, 21:45   #24
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17424
Standard

Avd2
Dr Byfuglien (är han kanske döpt efter backbjässen i Winnipeg) var det lite snack om till dennes start på nyår, 2-3 medlemmar här som tipsade om den tyvärr galopperade han två gånger om. Kuskplus till denna starten, står lite väl hårt inne i loppet med klart minst intjänat och tråkigt spår 8...Kanske för bli nästa gång.

Mitt egna drag i det loppet är 2 Spartan Cougar som inte har något emot den långa distansen.

Avd4 Kallis
2 Hallsta Vinnex står perfekt inne på pengarna på första volten och gick bra näst senast med galopp in mot sista kurvan med riktigt tätkänning ställde sig och tog andra platsen bakom Don Viking. Rolig skrällbud! Ska inte spela något själv imorgon så har dålig koll på vädret/banan, trivs ju på vintern gör Vinnex.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-08, 21:52   #25
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 96
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Antonio Trot startar igen efter "kollapsen" finalomgången. Han fick åtgärdas lite och de passade på att vaccinera honom eftersom han ändå fick lite vila. Nu har han jobbat på och visar samma form som han har haft efter sin 8 månaders vila ( var tvungen att skriva detta eftersom någon skrev att det var nog dags för vintervila för honom efter 4 lopp). Det känns spännande med Erik i vagnen, men som rutinerad hästägare vet jag att allt kan ju gå åt skogen. men som sagt toppform visar han i träning.
Stort tack för insideinfo!
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-08, 22:11   #26
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4702
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AntonK Visa inlägg
V75-5: Piraten är överspelad!
ANTONIO TROT tycker jag också är överspelad!
Jag kommer låsa på 8,10,9
Det är dessa 15% hästarna som man inte kan skilja på
Chansa att ta en är lotto med 1/3
Ett "feglås" när man plockar bort favoriten och andra hands favoriten
Som jag sagt tidigare så är Piraten bäst på 2640a och jag tror inte hästen hänger med i en snabb avslutning över 2140a. TYVÄRR skall jag också säga
Här tar jag alla allt kan hända tyvärr slösar man med kryss...
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-08, 23:37   #27
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Antonio Trot startar igen efter "kollapsen" finalomgången. Han fick åtgärdas lite och de passade på att vaccinera honom eftersom han ändå fick lite vila. Nu har han jobbat på och visar samma form som han har haft efter sin 8 månaders vila ( var tvungen att skriva detta eftersom någon skrev att det var nog dags för vintervila för honom efter 4 lopp). Det känns spännande med Erik i vagnen, men som rutinerad hästägare vet jag att allt kan ju gå åt skogen. men som sagt toppform visar han i träning.
Tungt lopp och sen vaccination med vila. Låter inte som favoritförutsättningar, antar att det inte kommer köras så hårt i den här starten. Du vet inget om några körorder? Alltid det viktigaste. Utan utskrivna körorder någonstans måste man gissa sig till att det är mycket större risk/chans för passivt snarare än offensivt nu. Erik i startlistan är väl ett ytterligare tecken på det.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-08, 23:38   #28
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 176
Sharp$: 9423
Standard

Hur går Antonio Trot med broddar både fram och bak jAnman? Laddas för ledning? Galopprisk?
Jag tar allt

Min känsla är galopp vid laddning men jag har säkert fel. Frågan är om han ska med på 2-7 på Top7..
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-08, 23:49   #29
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 176
Sharp$: 9423
Standard

V75
Inlämnat: 2021-01-09, 00:27
Bergsåker
Lördag 2021-01-09
Start: 16:20
Kostnad: 90,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 7, 8 (5, 2) Tar bort överstreckad humör och snackhäst till favorit.
2: 3 Essie Gonzales (4, 13) Vinner detta spårandes runtom!
3: 5, 6, 10 (10, 4) 10 Zodiak Kronos står för klassen i loppet!
4: 2, 9, 10, 11, 15 (15, 6) Håller en felfri 15 B.W Rune högst.
5: 3 On Track Piraten (8, 5) Tacksam procent på en som är klar!
6: 1, 7, 11 (1, 5) Schas igen på en Westholm favorit.
7: 5 Big Shot (3, 2) Jorma vinner detta från dödens om så krävs..

4x1x3x5x1x3x1 = 180 rader.
180 x 1 x 0,50 kr = 90,00 kr.
Totalt: 90,00 kr.
Rättningskod: CDD VKQ HKG
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 00:39   #30
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 96
Standard

Väntar tills jag ser banan innan jag tar några slutgiltiga beslut men känslan just nu är att jag kommer att gå på broddhästar och ta bort hästar jag tror funkar sämre på brodd.

Största plussen har jag för Lupin Håleryd och Marshall Match som kan vara tänkbara spikbud för mig. Lupin var fantastisk fin på brodd senast och bara lämnade motståndarna när dunder öppnade öronen, på en för dagen kanontid. Jag tror att hon går bra bakifrån också och öppnar riktigt snabbt trots spår fyra på volten. Från tredje-fjärde ytter hoppas jag på en Svanstedtare av Ohlsson och att övriga ser ut som statister redan i sista sväng. Har egentligen alla sina segrar den kalla årstiden och merparten på brodd.

Marshall Match vann för tre starter sedan i Seinäjoki på en klassisk broddbana och det var egentligen mot tuffare än han möter idag. Redan som treåring sprang han 14,6 full väg i snöyra och broddväder när han vann någon typ av finallopp i Finland med 30k euro i förstapris. Visade senast att han har toppform och kommer han iväg vettigt tror jag på toppchans. Har inte startat i volt sedan treårssäsongen, gick då iväg felfritt några gånger utan att öppna speciellt snabbt, så det är naturligtvis frågetecken för startmetoden. Men Uffe känns säker på Bergsåker och jag tror att han trots allt kommer iväg ok.

I kallblodsloppet skulle jag normalt sätt tro på JOP:s hästar nu när det blir lite kallare och brodden skruvas i även på tävling. Men hans hästar har varit neråt en period och egentligen bara BW Rune som presterat på någorlunda nivå senaste månaderna. Skulle vändningen vara på väg för stallet måste både 5 och 15 vara mycket tidiga här. Annars är det Vestpol Gladiator som är formkortet och bevisligen funkar mycket bra på broddar.

I guld tror jag egentligen alla de fem mest streckade funkar bra på brodd, men vissa kanske ännu lite bättre än andra. OTP tror jag en gång varit världens bästa häst på denna typ av underlag men borde inte vara samma kapacitet i honom nu som 13-åring (tycker iaf jag). Men det är ändå bara 2 år sedan han dansade undan före Propulsion på detta underlag. I "broddgynnad" rankar jag 3-8-10-11-5 men den verkliga ranken skiljer sig med 11 som etta...

Gissar på att jag kommer ta bort t.ex. Westholms hästar om banan blir som jag tror...

Nyckeln till pengar tror jag ligger i om det kan skrälla i tredje och sista, men jag har oftast fel...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ace (+5), Grovport (+5)

Senast redigerad av travanalys den 2021-01-09 klockan 00:40.
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td