Mina tankar om omgången:
1) Streck för de fem första samt Malkin. Det verkar som de flesta där framme ska ladda för ledningen och då kliver Örjan in i handlingen över upploppet som så många gånger förr.
2) Öppet som f_n och jag är sugen på att ta en rå och singla speediga Krakas. Om Erik är på hugget så ...
3) Tekno Jerven hoppar ofta, men vinner också många gånger med galopp. Här tror jag inte han har råd att tappa för mycket. Därmed toppchans för Bokli Rapp. Spik.
4) Tarzan ger fem getingar till Disco. Sorbet är bästa hästen och brukar slå Disco, men åter efter lång vila och Redén har tydligen sagt att han har haft dåliga träningsförhållanden. Honom litar jag dock inte på. Hoppar Disco så kan Antonio Trot ta hem det hela, men då tar jag även med Grainfield Aiden som folk tycks glömma idag.
5) Kontur runt om? Inte världens bästa kusk i jollen. Certainly har betydligt bättre driver, men står svårt till. Blir nog några streck till. Hade gärna testat att spika Kontur med bättre gubbe bakom.
6) Garderingslopp.
7) Nu bör Marschall Match komma till ledningen och då singlar jag. Västerbo Pokerface är alltid farlig och det finns kul streck där bakom: Mas Capacity och Royal T.N., men man behöver några spikar på ett litet system.
Så ser det ut just nu i alla fall. Det kan komma att ändras om något särskilt dyker upp.
Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|