Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-01-23, 09:13   #31
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 282
Sharp$: 2503
Standard

Gooner struken, Marschall Match runtom?
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 09:57   #32
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 118
Sharp$: 3614
Standard

Avd.1 Nr 8 Religious om man vill ha en lågprocentare utanför de fyra stora. Gick lysande denna tid av året i Sverige i fjol, visserligen i brons. Enl intervju i aftonbladet så gick den på isbana sist i Finland och tappade en sko i loppet. Kan ju inte vara kul att springa fort med ett ben spattande.
Visst spår 8, ingen visad form innan vilan i höstas men vad kan man begära för 2%

Senast redigerad av Nollkollolisten den 2021-01-23 klockan 09:58.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 10:09   #33
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Bollnäs är en av mina favoritbanor så dags att väcka liv i Winner Takes All igen. Vill ha revansch för senast då vi oturligt sprack på Vestpol Gladiator som blev sönderkörd av en "hjärndöd" Magnus Jonsson, som började köra i 25 tempo mitt i loppet. Blev imponerad av 8 Guli Rubin senast som spurtade fenomenalt efter startgaloppen. Tycks vara i absolut toppform och eftersom Redén tycker inte om vädret och Tekno Jerven felar från snävt spår så kanske dags nu?

Gunnar Melander har en del att åka med, Såg (och spelade) DJUPMYRANS VINST SENAST, VILKEN SPEEDARE han har den gode Gunnar. Hitta en bra position och damma ner dom som leder. I avd 1 så fyller jag på med alla från 1 till och med 5. Lika bra det
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 10:32   #34
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Groknak Visa inlägg
Gooner struken, Marschall Match runtom?
Ja det hjälpte väl en del. Även för favoriten men inte lika mycket. Kan nog vara den som borde vara favorit efter den strykningen. Det är inte jättetroligt att Pokerface blir släppt till ledning. Och 3 varv i spår kostar.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 10:43   #35
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Bolagssystemet bygger idag på två spikar och ett lås. Därmed får vi råd med minst fem streck i övriga avdelningar.

1) 1,2,3,4,5 r11-8 (Erik tar ledningen med 4 och släpper till 2. Tränaren är uppåt på 5.Provar detta sprinterlopp med de fem lägsta spåren)

2) 2,3,4,7,11,15 r9-14 (stoloppet för låg klass kräver många streck. 15 från springspåret kommer bra iväg, men måste runda många ute i spåren. 11 bortkörd senast får nu Erik i vagnen. 7 kan ta ledningen från springspåret med Örjan och bestämma tempot.4 har inte startat på ett tag. 2 slog 3 senast men 3 har nu mycket bättre spår och kommer från stall i form)

3) 11 r4-6 (Redéntränade 11 körs av Sveriges kallblodskung från springspår. Spikas)

4) 2,7,11 r8-1 (7 Sorbet har slagit jättefavoriten 2 Disco Volante i alla deras sju möten. 7 får dödens utanför 2. Därifrån vann Sorbet tre lopp förra året. En strid mellan favoriterna kan gynna 11 Antonio Trot, som spurtar likt ett reaplan på upploppet till 5 %)

5) 2 r9-11 (2 satt fast med mycket krafter kvar senast. Körs nu till ledningen SoS)

6) 3,5,6,7,8,10,12 r2-9 (Erik pilar till ledningen från springspår med 7. Svårt lopp, som kräver många streck)

7) 2,4,7,8,12 r3-6 (favoriten 7 är liksom Nurmosstallet vaccinerad och avmaskad. Han har inte tävlat med skor på tre år. 2 eller 4 tar ledningen i detta långa lopp. Även 8 och 12 streckas)

Kostar 1575:-. Idag är det ingen jackpot att dela på, men utdelningen kan ändå bli hyfsad. Lycka till!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 10:52   #36
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Mina tankar om omgången:

1) Streck för de fem första samt Malkin. Det verkar som de flesta där framme ska ladda för ledningen och då kliver Örjan in i handlingen över upploppet som så många gånger förr.

2) Öppet som f_n och jag är sugen på att ta en rå och singla speediga Krakas. Om Erik är på hugget så ...

3) Tekno Jerven hoppar ofta, men vinner också många gånger med galopp. Här tror jag inte han har råd att tappa för mycket. Därmed toppchans för Bokli Rapp. Spik.

4) Tarzan ger fem getingar till Disco. Sorbet är bästa hästen och brukar slå Disco, men åter efter lång vila och Redén har tydligen sagt att han har haft dåliga träningsförhållanden. Honom litar jag dock inte på. Hoppar Disco så kan Antonio Trot ta hem det hela, men då tar jag även med Grainfield Aiden som folk tycks glömma idag.

5) Kontur runt om? Inte världens bästa kusk i jollen. Certainly har betydligt bättre driver, men står svårt till. Blir nog några streck till. Hade gärna testat att spika Kontur med bättre gubbe bakom.

6) Garderingslopp.

7) Nu bör Marschall Match komma till ledningen och då singlar jag. Västerbo Pokerface är alltid farlig och det finns kul streck där bakom: Mas Capacity och Royal T.N., men man behöver några spikar på ett litet system.

Så ser det ut just nu i alla fall. Det kan komma att ändras om något särskilt dyker upp.

Lycka till!
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 11:03   #37
 
solkustens avatar
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 368
Sharp$: 2491
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
2) Öppet som f_n och jag är sugen på att ta en rå och singla speediga Krakas. Om Erik är på hugget så ...
Nånting sånt, vanskligt men om han är på g som sagt. Skrällar 6 och 13 vid gaddning.

Dunder bränner.
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 11:05   #38
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Bra tidig genomgång Kalle Klut!
Men hur ofta leker Robert Dunder hem V75-lopp. Med annan kusk hade det varit ett spikförslag. Jag begriper inte tränare som envisas med att sätta upp sig själva. Samma sak med Gunnar Melander.
Tror också att Emil Mollyn har god chans i kallblodsloppet.
Hur står sig Marschall Match på distansen?
Jag begriper inte att flera av oss inte slutar spela för gott Av samma anledning tycker väl Gunnar Melander och Robert Dunder det är kul med lite utmaningar och att få mäta sina krafter på V75
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+1)

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2021-01-23 klockan 11:29.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 11:08   #39
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 021
Sharp$: 14788
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Mina tankar om omgången:

1) Streck för de fem första samt Malkin. Det verkar som de flesta där framme ska ladda för ledningen och då kliver Örjan in i handlingen över upploppet som så många gånger förr.

2) Öppet som f_n och jag är sugen på att ta en rå och singla speediga Krakas. Om Erik är på hugget så ...

3) Tekno Jerven hoppar ofta, men vinner också många gånger med galopp. Här tror jag inte han har råd att tappa för mycket. Därmed toppchans för Bokli Rapp. Spik.

4) Tarzan ger fem getingar till Disco. Sorbet är bästa hästen och brukar slå Disco, men åter efter lång vila och Redén har tydligen sagt att han har haft dåliga träningsförhållanden. Honom litar jag dock inte på. Hoppar Disco så kan Antonio Trot ta hem det hela, men då tar jag även med Grainfield Aiden som folk tycks glömma idag.

5) Kontur runt om? Inte världens bästa kusk i jollen. Certainly har betydligt bättre driver, men står svårt till. Blir nog några streck till. Hade gärna testat att spika Kontur med bättre gubbe bakom.

6) Garderingslopp.

7) Nu bör Marschall Match komma till ledningen och då singlar jag. Västerbo Pokerface är alltid farlig och det finns kul streck där bakom: Mas Capacity och Royal T.N., men man behöver några spikar på ett litet system.

Så ser det ut just nu i alla fall. Det kan komma att ändras om något särskilt dyker upp.

Lycka till!
Min ända spik blir Krakas !!!
zimonzzon85 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 11:12   #40
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
Spännande spik ... liten varning för att den har 14 0-3-2 i Sverige ... ovanligt för Norsk tävlande kallblod ... men igen jag kan mkt väl se den vinna ...
Jo, statistiken talar inte för hästen och troligen inte distansen heller.

Av de där 14 har dock kung Erik inte kört något lopp.

Givetvis inte stenklar, utan mer en förhoppning om att alla andra är snett ute och att man kan ha flyt och skaffa sig en fördel för att kunna gardera Disco
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 11:21   #41
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2742
Standard

Är det så givet att 2 Kontur spetsar i femte? Tycker att 3 Freckless ser nog så kvick ut. Visst är det svårt att ta en längd sida vid sida, men det borde ju bli en viss effekt med Djuse och bike också. Vem ska slå Freckless i spets? Om han inte tar sig förbi de invändiga bör Mika Forss ta dödens, så sämsta positionen är rimligtvis andra utvändigt. Att plocka ner Kontur med endast en seger innanför västen känns i så fall inte som någon omöjlighet.

Ergo, spik på 3 Freckless!
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 11:31   #42
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Är det så givet att 2 Kontur spetsar i femte? Tycker att 3 Freckless ser nog så kvick ut. Visst är det svårt att ta en längd sida vid sida, men det borde ju bli en viss effekt med Djuse och bike också. Vem ska slå Freckless i spets? Om han inte tar sig förbi de invändiga bör Mika Forss ta dödens, så sämsta positionen är rimligtvis andra utvändigt. Att plocka ner Kontur med endast en seger innanför västen känns i så fall inte som någon omöjlighet.

Ergo, spik på 3 Freckless!
De är nog knapp fördel invändigt men frågan är hur länge de kommer köra. Sen finns det fler som öppnar lika snabbt men som kommer bli hängandes istället ifall de inte tar upp och tar position.

Jag tror själv dock mer på Freckless här. Tror den kommer mangla på till invändig ger sig. Sen finns nr 9 med som är bästa hästen och bjuds in extra vid körning.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 11:40   #43
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Blev en liten miss, hoppas det kan åtgärdas. Blev så på grund av att jag tog grunden från en tidigare mall och missade att ändra just det där. Korrekturläste det mesta igår kväll också, men det där missade jag. Det är ju egentligen alltid bäst när någon annan korrar.
Hur ser din spetsanalys ut nu, efter strykning?
Stankarn är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 11:51   #44
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimonzzon85 Visa inlägg
Min ända spik blir Krakas !!!
Verkar oskönt. Smärtsamt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
nh5 (+5), znipstern (+1)
Stankarn är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 12:02   #45
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Hur ser din spetsanalys ut nu, efter strykning?
I sista? Marshall Match är favorit till att ta hand om ledningen nu. Utifrån kan Mas Capacity öppna bra om han har aktionen med sig och Twinkle Face gynnas av att ha kommit ned ett spår.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td