Efter ännu en vända så har följande tankar och idéer uppenbarat sig.
Kanske ska vi halvera systemkostnaden genom att spika Sorbet - och sen får vi gråta när Coin Perdu hittar ut och avslutar i rasande takt i rätt gångart. Det gör att vi då kan dubbla systemet i övriga lopp.
Merritt i första är ju en häst jag gillar och ju mer jag läser loppet ju mer osäker blir jag. Jag vet att risken är att de två som nu är streckade hamnar i rygg ledaren och tredje inner. Då är vinstchansen totalt max 10% och det känns surt. I alla övriga loppscenario så borde vinstchansen vara minst 40% totalt. Men hur vet vi detta på förhand? Suger vidare på den karamellen.
Möjligen kan Madame af Djupmyra vara intressant på ren kapacitet. Läge och kusk känns dock som klara minus i kombination.
Och i sjätte kanske vi kan få med ytterligare någon häst?
Nuvarande preliminära rad: 2*15*4*2*2*4*1
Tankesnurrar på följande rad: 3*15*4*1*2*5*1
Alternativt snurrande rad: 3*11*4*1*3*5*1
Återstår att se hur det slutar till sist men det är lite knappt övervägande för två spikar nu ju mer jag tänker på det. Jag gillar Coin Perdu men det finns en verklighet att förhålla sig till dessutom!