Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-01-23, 09:59   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

V75 Bollnäs 16.20 (23/1) - 20 kronor andelen


https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...6-f62124721883

Trots att det känns som året absolut inte har inletts bra vad gäller travet så visar kontot hos ATG plus om än väldigt lite. Bra när det är åt det hållet och inte tvärtom - dvs det känns bra men det är röda siffror.

Återigen sitter jag här med skämskudden och tittar på mig själv. Hade inga planer på spel i dag. hade inte läst på något under veckan. Tyckte det var tråkiga tävlingar. Ja, allt som talar för att det inte ska bli spel.

Sen i natt blev det lite poker och under den turneringen så fick jag upp lite ögon för V75 i dag. Säkert stark påverkan av Basse. När sen en polare ville spela stryktipset och V75 så delade vi upp det och jag tar hand om V75 och nu sitter jag här igen! Ska nog leta upp knappen spelpaus nu så att det blir mer reellt.

Men efter lite pluggande nu under morgonen så tycker jag mig hittat en rätt trevlig inledning på att göra en systemuppbyggnad.

V75-1: Mr Clayton J.F. ska väl ta sig till spets här och den enda som jag torr kan försvara den positionen är Remarkable Feet. Dock lite besviken på sistnämnde som inte kunde försvara sig till mål senast men nu är det 500 meter kortare. Trots några bra hästar i övrigt som kan avsluta helt okej/mycket bra så väljer jag som det ser ut i nuläget att låsa på två betrodda som kommer att sitta i främre täten. Enda risken jag ser är att de kör livet ur varandra och då öppnar det ju upp sig men lite sans och balans här av Westholm så ska det här kunna ta oss levande till avdelning två.

V75-2: En avdelning jag faktiskt inte ens kollat igenom ännu utan det kommer den närmaste tiden så här kan det bli lite vad som helst i nuläget - lutar åt en hel del skrällar då systemet behöver det för att öka potentialen mot miljonen!

V75-3: Ett kallblodslopp där det kan delas in i två olika fält. Ett med åtta(!) hästar som är streckade på under 1%(!). Det är bland det sjukaste jag sett i ett lopp tror jag. Inte ens när det finns en megalampa på 80% brukar det bli så här skiktat. I de mer betrodda sen kan även dessa delas upp i två grupper - en där det är mellan 2-5% och en där det är tvåsiffriga procenttal. Jag har svårt att se någon annan än de fyra mest betrodda här göra upp om det. Tråkigt men sant. Vilka dunderskrällar ska man annars börja titta på? Närmast kom jag väl Ängspilen från bra läge till 0.17%. Nej, det blir fyra streck här och reserverna blir de som följer i strecklistan!

V75-4: Gulddivisionen känns även den som att det är ett par olika grupper av hästar. Vi har de två toppnamnen Disco Volante och Sorbet, sen kommer Coin Perdu och Antonio Trot. Därefter sju hästar streckade under 1%(!). Igen! Sen har vi Grainfield Aiden från ett hopplöst läge. Här tar jag ställning och låser på två som rensar relativt friskt - Sorbet och Coin Perdu! Disco varvar sina topprestationer med klart sämre och Antonio Trot känns mest som snackhästen som aldrig vinner. Vi får se om jag har rätt i min analys här för favoriten till höga 65% köper jag aldrig - även om jag tror den faller till 55%.

V75-5: Ännu ett lopp jag inte lyckats ta grepp om ännu. Finns lite olika bud jag lutar åt men det är så pass öppet att även här får det bli vad det blir. Förhoppningen är att det kommer med en del trevliga skrällar. Vi får se hur mycket spelkassan räcker till!

V75-6: Ett svårt lopp som jag inte riktigt kan bena ut. Känns som det verkligen är en skör is jag trippar fram på här. Dels har jag i skrivande stund streck för Dugur som är streckad till 0.59%. Kan vi ha råd med den på endast fyra hästar? Tre lite mer betrodda sen är Ara, Danilo Brick och Vicar. Jag ser dock att jag skiljer mig en del från de fasta oddsen och frågan är om jag eller marknaden är snett på det här. Men jag tycker det är svårlöst och jag väljer att rata bort Grevin Sisu som inte har den största erfarenheten av voltlopp. Även Marcos Gallon åker bort pga spåret. Så här ser det ut som de två favoriterna hamnar i papperskorgen. En jag tvekade på är Daysofourlives men inte ens Erik ska väl kunna få snurr på den från springspår.

V75-7: Jag har haft oerhört svårt att hitta en lämplig spik i omgången och den jag tycker känns hetast på förhand är Marschall Match i sista. Innerspår nu är kanske ingen fördel men jag får bara förlita mig på att Ulf Ohlsson löser det, antingen genom extra kol i eldningen eller så får han lirka sig ut för att ta sig till tät på något annat sätt. Finns några rejäla motbud här - även sådana som är treprocentare - men det måste bli spik någonstans (eller måste och måste...) så här hittar jag den som ser starkast ut. Vann ju väldigt komfortabelt näst senast. När kanske värsta motbudet har ett sjättespår och inte tävlat på ett tag så tar jag ställning även om Nurmos hästar alltid är förberedda. Jobba Uffe!

Jag tar själv tillsammans med en polare tio andelar så vi har minst 20% av systemet!

https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...6-f62124721883
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 10:31   #2
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Preliminärt system finns nu att åskåda. Jag funderar fortfarande om det är i sans och balans att lägga 25% av kostnaden på Dugur i sjätte avdelningen. Det är mest här jag tvekar nu. Sen kan det så klart hända en del i övrigt också.

Av ren lättja nästintill så helgarderar jag i nuläget Diamantstoet. Möjligen är det här jag skulle lagt tre timmar och se alla lopp och försöka komma fram till de fem med bäst chans att vinna i förhållande till streckprocenten. Kanske är det här som agnarna skiljs från vetet. Jag är beredd att bära dumstruten! Samtidigt geniförklaras man ifall det är tre 1%-are först i mål!

Tycker det känns som en bra uppbyggnad och sen är det som alltid - hästar och kuskar som måste göra sitt jobb. Det behöver synka med mitt upplägg.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 11:43   #3
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Efter ännu en vända så har följande tankar och idéer uppenbarat sig.

Kanske ska vi halvera systemkostnaden genom att spika Sorbet - och sen får vi gråta när Coin Perdu hittar ut och avslutar i rasande takt i rätt gångart. Det gör att vi då kan dubbla systemet i övriga lopp.

Merritt i första är ju en häst jag gillar och ju mer jag läser loppet ju mer osäker blir jag. Jag vet att risken är att de två som nu är streckade hamnar i rygg ledaren och tredje inner. Då är vinstchansen totalt max 10% och det känns surt. I alla övriga loppscenario så borde vinstchansen vara minst 40% totalt. Men hur vet vi detta på förhand? Suger vidare på den karamellen.

Möjligen kan Madame af Djupmyra vara intressant på ren kapacitet. Läge och kusk känns dock som klara minus i kombination.

Och i sjätte kanske vi kan få med ytterligare någon häst?

Nuvarande preliminära rad: 2*15*4*2*2*4*1
Tankesnurrar på följande rad: 3*15*4*1*2*5*1
Alternativt snurrande rad: 3*11*4*1*3*5*1

Återstår att se hur det slutar till sist men det är lite knappt övervägande för två spikar nu ju mer jag tänker på det. Jag gillar Coin Perdu men det finns en verklighet att förhålla sig till dessutom!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 14:49   #4
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Jaha, så har det skett lite mindre förändringar. Jag gillar Coin Perdu men ska den verkligen kunna vinna genom att fastna invändigt eller var ska den ta vägen? Problematiken är att strax efter att jag valde att spika Sorbet så menar Redén att den behöver starta igång - sen är ju trav just trav men ingen toppchans. Dock finns det inte att spika Disco Volante till 60%+ ifall det är pengar som ska in i dag. Grainfield Aiden från spår 8 känns inte heller aktuell även om jag tror den gör ett bra lopp. Örjan kommer köra passivt med Sorbet antar jag men det kanske kan räcka - om Disco Volante stannar eller gör bort sig!

I femte lägger jag till tre hästar. Tvivlade mer och mer på Certainly och valde nästan att plocka bort den helt. Men när det får plats fem hästar får den vara kvar. Kanske lite fegt att inte ta ställning men det är osäkert vem som sitter i spets och hur mycket det kommer att kosta. Tycker Kiara C.Boko kändes spännande efter lite extra studerande. Endast 2.21% just nu.

Dock har jag börjat vela fram och tillbaka i första avdelningen. Ett tag tänkte jag spika Donners Am efter värmningen. Sen tänkt jag ändra och låsa på 3 och 5 där. Sen har jag fått huvudbry av högre graden. Känns som alla aktuella värmer bra och det är lite kasta tärning som kommer avgöra vem som vinner till sist.

Alternativet hade varit att plocka fyra i första och heta "Mr Feg" resten av året med tillägget "Rik" Dock hade det kostat sju hästar i andra. Då hade jag antingen fått plocka efter känsla/kunskap etc eller bara strecka de åtta minst streckade. Alternativet att hitta ett tredje krångligare alternativ.

Men det börjar ta sig åtminstone!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2021-01-23 klockan 14:51.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 15:10   #5
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

V75
Inlämnat: 2021-01-23, 16:10
Johan Salomonssons andelsspel
Bollnäs
Lördag 2021-01-23
Start: 16:20
Kostnad: 900,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4 (5, 3)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (4, 9)
3: 4, 6, 10, 11 (8, 5)
4: 7 Sorbet (2, 8)
5: 1, 2, 3, 9, 11 (6, 5)
6: 6, 10, 12 (8, 9)
7: 2 Marschall Match (7, 8)

2x15x4x1x5x3x1 = 1800 rader.
1800 x 1 x 0,50 kr = 900,00 kr.
Totalt: 900,00 kr.
Min kostnad: 900,00 kr x 10/50 = 180,00 kr
Rättningskod: JGC QTJ VZS
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 15:23   #6
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Skön inledning efter mycket velande! Två rätt! Chansen finns till miljonerna!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 15:50   #7
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Självklart dör hela vårt system. Nästa gång jag vill ta alla hästar ska jag spika en usel favorit. Dock gjorde hästen det bra - synd inte vår storskräll nr 13 tar det till 2.65%

God natt!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 16:32   #8
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Örjan är ju så tråkig. Vinner loppet 10 av 10 om han inte ska köra dessa lopp på chans. Favoriten till 60% plus är ju ett stort jävla skämt. Varvet på 14.1 i guld och kan knappt ta sig över mållinjen. Spelar fan ingen roll hur rätt jag har när kuskarna är sämre än sämst!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td