Visa ett inlägg
Gammal 2021-02-06, 15:35   #55
Fulsprit

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Kalla det känsla om du vill, i min bok är det belagt och klart att spår 2 är överskattat i allmänhet. Och att det blir väldigt utslagsgivande i högre klass/hårdare och jämnare lopp. Massvis av tränare som inte fattat det där och väljer det spåret när de vinner försök inför finalerna. Med ljumna resultat. Däremot blir ju hästarna favoriter för hästen gick bra i försöket och spelarna tror precis som tränarna att spåret är kanon.

Nu är det klass två, den är ojämnare än andra klasser. Om det här varit brons så hade jag sågat storfavorit som har flera övriga frågetecken därifrån fullständigt. Den här har kanske ändå hygglig chans. Men knappast på rätt sida om 50%.

Kan ju aldrig vara spåret (2) det är fel på - det måste vara hur kuskarna väljer att lägga upp taktiken på. Det enda jag kan komma på som är negativt det är att det kan vara svårt, eller svårare att komma till spets från bricka två då du dels har en häst, sida vid sida, invändigt och en hög utvändigt samtidigt som du redan själv sitter i andraspår. Summa summarum, kuskarna väljer att ta det lugnare från spår då de redan ligger bra an, samt att spetschansen är mindre där ifrån. Det mesta är alltså bara kusktaktik.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat