Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-02-06, 13:08   #46
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

I sista stund vågade jag inte lämna 5 Power Blaster utanför i andra avdelningen. Lås på 2 och 5 där. Bolagssystemet.

1) 2,4,5,6 r3-7 (fransmännen gav Anna Erixon med 2 Galactica ett par rejäla "tacklingar" på Vincennes senast. Därav galoppen. Betänk att hon då startade i världens tuffaste montélopp. L-Å Söderholm känner henne sedan hon blev unghäststjärna, Vinner om hon vill till 10 % nu. 6 fungerar bra med brodd. 4 och 5 streckas också. Björn verkar inte så uppåt på 3 och hon lämnas utanför systemet)

2) 2,5 r1-4 (vi har inte sett 2, dagens största streckfavorit, tävla med brodd ännu. Han har tränat med brodd i 2,5 veckor och det går bra. Flera startsnabba hästar med framspår vill ta ledningen för att släppa endera till 2 eller 5. Finske 5 gick bra på Bollnäs, där han imponerade med brodd. Mika Forss kommer från två vinster med honom - han hoppade som favorit med lärling i försök till Guldklockan. Låser med 2 och 5. Annars kan det skrälla här)

3) 1,2,3,4,5,9 r10-11 (5 imponerade senast och blir favorit. Kylin Blom låter rejält optimistisk. 1 får åter Mika Forss i jollen och har chans. 2 varvar bra och dåliga insatser. 3 tar sannolikt ledningen med Erik och kan leda hela vägen. 4 rapporteras träna bra, är startsnabb och får kuskstollen Adrian i vagnen. 9 vinner sina lopp i ledningen men Björn har alltid chans med denne. Övriga bakspår känns bortlottade)

4) 2,3,4,9 r5-14 (favoriten 2 har vunnit alla sina tre starter i Sverige varav ett med voltstart. Idag första gången med brodd. Riordan är optimist, men menar, att stallet har bättre vinstchans med 3 Cargo Door i sista. 3,4 och 5 vill ha spets. 3 satt fast senast i ett preparélopp med två raka V75-vinster dessförinnan. Ett fynd till 11 %. 4 är också startsnabb med Uhrberg och kommer från två V75-vinster. 9 är urstark och given på kupongen)

5) 2,6,9 r4-1 (favoriten 6 är bästa hästen med bästa kusken. 9 är redan i gulddivisionen och lämnar silver. Jag streckar Mika Forss idag och 2 har tappat en sko och fått dåliga lopp på sistone. Han lyser av form och kan småskrälla till 8 % från ledningen. Stallkamraten 6 är bättre än 4, som får stå över)

6) 1,5,6,7,11 r3-10 (Conrad körde bort 1 senast. 1 håller inte ledningen, men kan få loppet i draget och vinna på spurt. 6 tar nog ledningen. Kan vinna därifrån men även om Erik släpper till 7 eller 11. Är det inte dags för 7 nu? 5 har varit nästgångare länge och idag kan vi få betalt till 10 %)

7) 3 r4-1 (3 är stallets bästa vinstchans enligt tränaren. Bättre chans än favoriten i avdelning fyra. 3 pilar till ledningen med favoriten 4 i "Örjansdödens". Bra spik till 18 %)

Kostar 1440:-. Lycka till. Vädret är klar sol och minus 7-9 grader)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 13:22   #47
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kommer det behövas brodd i hovarna? Fredrik Persson kallar ju sina kusar som nästan chanslösa om brodd kräves då hans hästar aldrig tränar eller går med brodd i lopp...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 13:26   #48
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 821
Sharp$: 37795
Standard

Inga hakar fram och om man absolut vill så ska man kunna köra utan brodd även bak säger de.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 13:37   #49
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 821
Sharp$: 37795
Standard

Jag kör på några drag och singlar Ultra Bright, Romero och Alhambra Mail. Troligen så vinner väl Johan andra loppet. Det brukar inte bli så mycket pengar finalomgångarna, men kanhända blir det ett undantag idag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 14:00   #50
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2744
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag kör på några drag och singlar Ultra Bright, Romero och Alhambra Mail. Troligen så vinner väl Johan andra loppet. Det brukar inte bli så mycket pengar finalomgångarna, men kanhända blir det ett undantag idag.
I måndags (andra inlägget i tråden) skrev du att "den enda klara spiken" var Demon Ima i avdelning 2 och att man troligen behövde "gå på" Algot Zonett i avdelning 5 för att få ihop ett vettigt system.

Var och en spelar ju som den vill, förstås. Men jag blir lite nyfiken på hur det kommer sig att dina två spikar från i måndags har förvandlats till tre helt andra nu.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 14:10   #51
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Franklin Face plats ger 6ggr på unibet, Mr Clayton JF spetsar ju och släpper(troligtvis till FF), sen kan Albert Zonett köras fram utvändigt och lägga sig där, alternativt så släpper FF i sin tut till AZ...många scenarier som ger en god platschans för FF...kusen har gjort många bra lopp på V75 från jobbiga lägen och nu är det perfekta förutsättningar...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 14:24   #52
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrMarre Visa inlägg
Sen huruvida spår två är överskattat eller inte kan man inte heller bedöma på känsla.

Jämför ROI för spår två med samma för övriga spår i ett par tusen lopp de senaste åren.
Finns där någon märkbar skillnad? Fine, spår 2 är överskattat.
Om inte, gå vidare.

Att kuskarna överskattar spåret, vad spelar det för roll? Det är väl inte dessa som står för volymen i poolerna?
Kalla det känsla om du vill, i min bok är det belagt och klart att spår 2 är överskattat i allmänhet. Och att det blir väldigt utslagsgivande i högre klass/hårdare och jämnare lopp. Massvis av tränare som inte fattat det där och väljer det spåret när de vinner försök inför finalerna. Med ljumna resultat. Däremot blir ju hästarna favoriter för hästen gick bra i försöket och spelarna tror precis som tränarna att spåret är kanon.

Nu är det klass två, den är ojämnare än andra klasser. Om det här varit brons så hade jag sågat storfavorit som har flera övriga frågetecken därifrån fullständigt. Den här har kanske ändå hygglig chans. Men knappast på rätt sida om 50%.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 14:29   #53
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17424
Standard

Wilson Knight i Lopp 4 fick sig en liten slant på för Topp3 över 4,50 hos SvS gjort två riktigt fina lopp i rad mot enklare motstånd och att den då ska stå i närmare bestämt 4,85 för topp3 i ett lopp där de endast startar 9 hästar köper jag inte.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 14:32   #54
 
Nicklass avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 654
Sharp$: 1497
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Franklin Face plats ger 6ggr på unibet, Mr Clayton JF spetsar ju och släpper(troligtvis till FF), sen kan Albert Zonett köras fram utvändigt och lägga sig där, alternativt så släpper FF i sin tut till AZ...många scenarier som ger en god platschans för FF...kusen har gjort många bra lopp på V75 från jobbiga lägen och nu är det perfekta förutsättningar...
Tvivlar dock på att invändiga släpper o då blire utvändigt o 5e plats igen.

Jag hade hoppats Clayton ska köra i ledning. Adielsson sa i nån intervjuw att "han ska gå i rygg". Så satt han o höll igen starten förra loppet o fucka upp hela loppet. Fan kör hästen i ledning, han har suttit fast med allt 2 lopp i rad.
Nu blir de jorma och 1%. Det är då jorma kör som bäst. Utan press.

Kan tänka mig Night brodde kommer för att överta ledning om han får fritt. Svårt lopp att läsa. Westholms sätter väl nosen först när de är ospelade
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 14:35   #55
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Kalla det känsla om du vill, i min bok är det belagt och klart att spår 2 är överskattat i allmänhet. Och att det blir väldigt utslagsgivande i högre klass/hårdare och jämnare lopp. Massvis av tränare som inte fattat det där och väljer det spåret när de vinner försök inför finalerna. Med ljumna resultat. Däremot blir ju hästarna favoriter för hästen gick bra i försöket och spelarna tror precis som tränarna att spåret är kanon.

Nu är det klass två, den är ojämnare än andra klasser. Om det här varit brons så hade jag sågat storfavorit som har flera övriga frågetecken därifrån fullständigt. Den här har kanske ändå hygglig chans. Men knappast på rätt sida om 50%.

Kan ju aldrig vara spåret (2) det är fel på - det måste vara hur kuskarna väljer att lägga upp taktiken på. Det enda jag kan komma på som är negativt det är att det kan vara svårt, eller svårare att komma till spets från bricka två då du dels har en häst, sida vid sida, invändigt och en hög utvändigt samtidigt som du redan själv sitter i andraspår. Summa summarum, kuskarna väljer att ta det lugnare från spår då de redan ligger bra an, samt att spetschansen är mindre där ifrån. Det mesta är alltså bara kusktaktik.
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 14:40   #56
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9038
Standard

Nurmos verkar ha ställt i ordning i alla fall. Två segrar redan idag men blir det fler? Bra chans redan i nästa men här tycker jag att kuskplusset på 10 Zeolit är "hyfsat" och hoppas det kan räcka hela vägen här! Får vi 2,30 på platsen och 7,50 på vinnarspelet månne?

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 14:42   #57
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Kan ju aldrig vara spåret (2) det är fel på - det måste vara hur kuskarna väljer att lägga upp taktiken på. Det enda jag kan komma på som är negativt det är att det kan vara svårt, eller svårare att komma till spets från bricka två då du dels har en häst, sida vid sida, invändigt och en hög utvändigt samtidigt som du redan själv sitter i andraspår. Summa summarum, kuskarna väljer att ta det lugnare från spår då de redan ligger bra an, samt att spetschansen är mindre där ifrån. Det mesta är alltså bara kusktaktik.
Tycker att du argumenterar för att det är just spåret som är "problemet" - eller åtminstone orsaken till hur kuskarna väljer taktik.

På många banor är innerspåret "bra" - i princip omöjligt att spetsa från spår 2. Hästarna får i regel bättre skjuts från spår lite längre ut - och på banor där de inre spåren är missgynnade så är det då i princip omöjligt att ta spets. Och efter att ha blivit matad med Jensas statistik i ett par år är det omöjligt att missa betydelsen av att få spets. Så vad har den från spår två att välja på? Att krypa ner invändigt, om den med spår 1 tar spets? Eller ta dödens?

Visst är det spåret som är problemet....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 14:45   #58
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Kan ju aldrig vara spåret (2) det är fel på - det måste vara hur kuskarna väljer att lägga upp taktiken på. Det enda jag kan komma på som är negativt det är att det kan vara svårt, eller svårare att komma till spets från bricka två då du dels har en häst, sida vid sida, invändigt och en hög utvändigt samtidigt som du redan själv sitter i andraspår. Summa summarum, kuskarna väljer att ta det lugnare från spår då de redan ligger bra an, samt att spetschansen är mindre där ifrån. Det mesta är alltså bara kusktaktik.
Ja min uppfattning är att det där handlar till allra största del om kuskarnas val. Och då inte bara kusken bakom tvåan utan hur övriga kuskar på framspår lägger upp det. Men mest kusken på tvåan.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 14:45   #59
Ace
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 2 339
Sharp$: 5218
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Nurmos verkar ha ställt i ordning i alla fall. Två segrar redan idag men blir det fler? Bra chans redan i nästa men här tycker jag att kuskplusset på 10 Zeolit är "hyfsat" och hoppas det kan räcka hela vägen här! Får vi 2,30 på platsen och 7,50 på vinnarspelet månne?

Den jobbar vi in!! Måste varit nåt fel när vi spikade på nyårsafton..

Får en ny chans..
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 14:52   #60
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

För att folk e lallare här
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td