Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-29, 21:19   #6
criba

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 557
Standard

Hej!

Hittar två vettiga skrällar imorgon. Dels vill jag krångla lite ytterligare i guld då tror jag en del på Laughing Stock som kan få sin smygare härifrån. Siktat på detta och gillar distansen. Har ju slagit Local Conch regelrätt ett par gånger i år och formen ska vara på topp inför detta. Tycker att Jeppe Juel kör bra oftast men senaste kuskinsatsen bakom LS (Åby) var dock ingen av hans bättre styrningar. Maharajah är naturligtvis bästa hästen men han får inte ha käkat så mycket rulltårta som inför Sovalla 18/8 om han ska stå emot min skräll denna gång för den är kusligt speedig.

Vitippaintervju: "9 Laughing Stock är mycket bra och har varit före bl a Local Conch två gånger i år. Var inte på topp som trea senast, men det tar jag inte så hårt på. Komet-tränaren Morten Juul har siktat på den här uppgiften och jag är säker på att hästen gör ett bra lopp. Får ses som en jätterysare, säger Carsten Bundgaard."

Min andra skräll är i avd 7 nr5 Practical Joke som vunnit två av tre på distansen där en av vinsterna var från spår12 på rikstoton. Falsig är ju ingen stjärna men jag hoppas att han för en gångs skull kan undvika 3:e-4:e spår genom hela första kurvan. Hästen duger alla dagar i veckan i detta bleka gäng.

Spiken hamnar nog på Bruce Tooma annars på kuskbytet och spetsläget. Lite orolig för Lövgrens och Svanstedts men en spik måste man ju ha och jag finner ingen med bättre chans i omgången. En susare här kan oxå 6:an vara nu med strykningen och proffskusk för första gången, dessutom två lopp i sig, distansgynnad och startsnabb.

Chimall TT återfinns ju i första loppet och ser han toppbra ut i provstarten och ser ut att kunna spetsa så kommer jag ha ett alternativt jokersystem redo med spik på honom istället för Bruce Tooma.

Gillar oxå Noras Bean, lösningen finns dock i Luddes huvud. Hur hårt går han för spetsen med Lavec Kronos? Kan ju sänka båda annars toppchans för NB.

God tur!

Senast redigerad av criba den 2010-10-30 klockan 08:44.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat