Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-29, 17:21   #1
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

V75 Jägersro 29/10


Nå, har ni något matnyttigt inför morgondagen gott folk?

Själv har jag inte någon jättehet info att komma med, men här är lite tankar:

Utdelning under 100k = V7-läge


Läge för gardering av Ypsilon i andra, det är ett halvvarv för kort för att vara straffspark iallafall.

"Marre" vinner guldloppet! Local Conch sjukt överstreckad.

Frillan vill jag nog gardera trots allt, det är många hästar att runda och mycket kan hända i ett lopp som detta. Blir väl stor favorit och det finns ett par bortglömda.

Många bra med i V75 intl och jag gillar Noras Beans chanser. Garderar man tycker jag Select Yankee ska med trots läget. Väl lågt streckad och trots att det är debut mot elithästarna nu ska han räknas, hästen har en väldigt bra inställning till tävlandet och Åke säger att han är bättre än någonsin. De få gånger han förlorat har han fått omöjliga lopp jämfört mot de som varit före honom.

City Hall blir väl hårt betrodd i sista tror jag. Space Hoss gör inga dåliga lopp när han är i ordning och det verkar vara riktigt bra form för dagen. Läget är inte dåligt med rygg på favoriten.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 17:58   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travkungen Visa inlägg
Har alltid matnyttiga ideér frågan är bara om man alltid har rätt?

Chimallen tror ja håller upp och då ska det vara bra chans från ledningen.
En bra a häst på jokern.

Avd 2 tycker jag att Näslunds ska kunna ta spets Uhrberg upp nu och grymt spelbar den kanske man kan spika? vi får se i morgon 34 % mött stenhårt motständ och var med både Flip a Coin och Hålerydshästen för någon vecka sedan.

I Guld glömmer du min första häst i loppet Yarrah Boko såg du inte denne sist? tog in på Torvald samt slog av Iceland ,vinner närsomhelst.
2.4.7.8=täckt.

Se upp för Svandsteds i avd 4 Covington ås första barfota och det vet vi ju vad som skett för vid första barfota.

Nu ska jag inte säga för mkt men hoppas detta var något?
strecka lungt
Håller med dig på allt utom i guld. Att Yarrah slog Iceland säger inte så mycket med tanke på distans och form på den. Tog in på Torvald skulle jag väl inte säga att han gjorde heller, och även om han gjort det skulle det inte säga så mycket då ingen av kuskarna tog i hästen direkt sista biten. Jag tror alla som "heltäcker" det här loppet med 4 streck gör en tabbe som inte placerar dem i ett annat lopp.

På tal om fjärde avdelningen så är Rocky Silvio bortglömd den här gången. Han borde vara nära Tryptofan Håleryd på strecken. Untersteiner bortglömd som alltid, klart underskattad kusk och tränare.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 18:09   #3
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 2625
Standard

I första glömmer vi inte Ridgehead Cahore (som jag tror når spets) och Youpie. Är inte alls lika imponerad som alla andra av Chimallen utan tror inte han klarar av att hålla upp och sen sitter han fast. Streckar nog honom ändå och tar även med Hardy Ribb som även ifall han inte startat på ett tag, visat klass innan. Tror jag lämnar Neo Smed utanför, på grund av spåret och kusken. Goop + Jägersro = </3 (det lär man väl få äta upp)

I andra lutar det åt att jag betalar för tre. Bruce Tooma, Ypsilon Boko och Shepard som enligt Åka är väl lite streckad.

I tredje vet jag inte hur det blir, men om jag garderar så glömmer jag inte Laughing Stock.

I fjärde chansspikar jag förmodligen Carlos Lightning men den enkla motiveringen "Spets och Slut". Uhrberg själv tror på bra chans.

Femte känns som en (Frillan) eller alla.

Sjätte känns som en (Noras Bean) eller alla.

Sjunde är jag helt kluven hur jag ska göra, tips?
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 18:17   #4
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travkungen Visa inlägg
Spelar man joker så kan man måla på i åtminstone 4 lopp lirar du inte joker?

i avd 4 tycker jag att1.2.3.5.7.10 bör räcka på min ram.

Återigen se upp för Yarrah Boko *s* se upp

God tur.

Ps ett tips se lopparkivet så ändrar du säkert din uppfattning vem som går fortast över snöret.
Spelar joker, men använder nästan uteslutande utgångshästar och inte några mer avancerade krav. Tycker det ställer till mer oreda än gör nytta att krångla till det för mycket, bättre att ta ställning för sina idéer.

Kikade på upploppet två gånger innan jag postade. Hursomhelst tycker jag inte det spelar någon större roll i sammanhanget vem av dem som gick marginellt snabbare än den andre som sagt.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 18:19   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen Visa inlägg
I första glömmer vi inte Ridgehead Cahore (som jag tror når spets) och Youpie. Är inte alls lika imponerad som alla andra av Chimallen utan tror inte han klarar av att hålla upp och sen sitter han fast. Streckar nog honom ändå och tar även med Hardy Ribb som även ifall han inte startat på ett tag, visat klass innan. Tror jag lämnar Neo Smed utanför, på grund av spåret och kusken. Goop + Jägersro = </3 (det lär man väl få äta upp)

I andra lutar det åt att jag betalar för tre. Bruce Tooma, Ypsilon Boko och Shepard som enligt Åka är väl lite streckad.

I tredje vet jag inte hur det blir, men om jag garderar så glömmer jag inte Laughing Stock.

I fjärde chansspikar jag förmodligen Carlos Lightning men den enkla motiveringen "Spets och Slut". Uhrberg själv tror på bra chans.

Femte känns som en (Frillan) eller alla.

Sjätte känns som en (Noras Bean) eller alla.

Sjunde är jag helt kluven hur jag ska göra, tips?
Nej, det är som sagt frågan om Chimallen håller upp. Lutar åt att bli utgång på den som mest.

Precis alla i stoloppet tror jag är lite onödigt, men det är nog många som kan vinna om det löser sig perfekt.

Dålig koll på sjunde, ska kika på det närmare imorrn.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 20:19   #6
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 566
Standard

Hej!

Hittar två vettiga skrällar imorgon. Dels vill jag krångla lite ytterligare i guld då tror jag en del på Laughing Stock som kan få sin smygare härifrån. Siktat på detta och gillar distansen. Har ju slagit Local Conch regelrätt ett par gånger i år och formen ska vara på topp inför detta. Tycker att Jeppe Juel kör bra oftast men senaste kuskinsatsen bakom LS (Åby) var dock ingen av hans bättre styrningar. Maharajah är naturligtvis bästa hästen men han får inte ha käkat så mycket rulltårta som inför Sovalla 18/8 om han ska stå emot min skräll denna gång för den är kusligt speedig.

Vitippaintervju: "9 Laughing Stock är mycket bra och har varit före bl a Local Conch två gånger i år. Var inte på topp som trea senast, men det tar jag inte så hårt på. Komet-tränaren Morten Juul har siktat på den här uppgiften och jag är säker på att hästen gör ett bra lopp. Får ses som en jätterysare, säger Carsten Bundgaard."

Min andra skräll är i avd 7 nr5 Practical Joke som vunnit två av tre på distansen där en av vinsterna var från spår12 på rikstoton. Falsig är ju ingen stjärna men jag hoppas att han för en gångs skull kan undvika 3:e-4:e spår genom hela första kurvan. Hästen duger alla dagar i veckan i detta bleka gäng.

Spiken hamnar nog på Bruce Tooma annars på kuskbytet och spetsläget. Lite orolig för Lövgrens och Svanstedts men en spik måste man ju ha och jag finner ingen med bättre chans i omgången. En susare här kan oxå 6:an vara nu med strykningen och proffskusk för första gången, dessutom två lopp i sig, distansgynnad och startsnabb.

Chimall TT återfinns ju i första loppet och ser han toppbra ut i provstarten och ser ut att kunna spetsa så kommer jag ha ett alternativt jokersystem redo med spik på honom istället för Bruce Tooma.

Gillar oxå Noras Bean, lösningen finns dock i Luddes huvud. Hur hårt går han för spetsen med Lavec Kronos? Kan ju sänka båda annars toppchans för NB.

God tur!

Senast redigerad av criba den 2010-10-30 klockan 07:44.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-30, 10:35   #7
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Sitter någon på extra info om hästarna får ni gärna posta den. Själv har jag svårt att lösa loppet, sitter med 8 streck just nu och det är jämnstreckat så det skulle vara värdefullt att kunna gå kort där.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-30, 10:49   #8
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travkungen Visa inlägg
Vilket lopp menar du då?
Hoppsan, my bad! Jag syftade på V75-4.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-30, 11:41   #9
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Gjorde ett inlägg enbart baserat på statistik i min dagbok inför dagens V75 omgång.

Citat:
Ursprungligen postat av tino Visa inlägg
Likt tidigare spelar jag enbart vinnarspel på DD under V65, men idag tänkte jag mest på skoj lista ranking enligt applikationen i varje lopp om någon är intresserad att använda som underlag till ett V75-system.

Enbart hästar som bedöms ha minst 8% chans att vinna loppet listas.

LOPP - HÄST - Tino V% - ATG V% - EV+

V75-1 - 1 CHIMALL T.T. - 21% - 65% - 0.32
V75-1 - 6 HARDY RIBB - 16% - 14% - 1.14
V75-1 - 7 YOUPIE - 9% - 7% - 1.29
V75-1 - 9 AVANTO - 9% - 3% - 3

V75-2 - 3 BRUCE TOOMA - 21% - 37% - 0.57
V75-2 - 11 YPSILON BOKO - 13% - 58% - 0.22
V75-2 - 4 YOGGI HORNLINE - 13% - 12% - 1.08
V75-2 - 5 ABANO SUIT - 11% - 5% - 2.2
V75-2 - 5 SHEPARD - 8% - 5% - 1.6

V75-3 - 8 MAHARAJAH - 33% - 59% - 0.56
V75-3 - 2 YARRAH BOKO* - 14% - 20% - 0.7
V75-3 - 7 QUARCIO DU CHENE - 14% - 24% - 0.58
V75-3 - 4 LOCAL CONCH* (DK) - 12% - 32% - 0.38
V75-3 - 6 TINITA LOVE* (NO) - 9% - 4% - 2.25

V75-4 - 2 CARLOS LIGHTNING - 18% - 24% - 0.75
V75-4 - 5 TRYPTOFAN HÅLERYD - 15% - 26% - 0.58
V75-4 - 4 CAMPBELL ÅS - 13% - 5% - 2.6
V75-4 - 6 KING BONNSON - 8% - 37% - 0.22

V75-5 - 12 TAMINA SILAS - 17% - 11% - 1.55
V75-5 - 2 AGUILA BLUES - 14% - 7% - 2
V75-5 - 3 WINDERMERE - 12% - 2% - 6
V75-5 - 6 NAGAJKA - 12% - 25% - 0.48
V75-5 - 13 FRILLAN FILIOKUS - 10% - 66% - 0.15

V75-6 - 4 LAVEC KRONOS (IT) - 41% - 43% - 0.95
V75-6 - 3 NORAS BEAN - 18% - 39% - 0.46
V75-6 - 7 YIELD BOKO - 14% - 33% - 0.42

V75-6 - 8 SELECT YANKEE (US) - 11% - 15% 0.73

V75-7 - 4 CONCHITA EXCLUSIVE - 26% - 26% - 1
V75-7 - 2 ZAPDOS HÅJT - 17% - 10% - 1.7
V75-7 - 5 PRACTICAL JOKE - 12% - 17% - 0.7
V75-7 - 1 UNIX BRODDE - 8% - 11% - 0.72

Överstreckade hästar är rödmarkerade, medans understreckade (dvs. EV+) är grönmarkerade. Jag har dragit gränsen för färgmarkering på 2, dvs. om den är mer än dubbelt så streckad som den bör vara, respektive hälften så streckad som den bör vara.

Vissa hästar sticker ut extra mycket och dessa har jag även fetmarkerat.

Hoppas någon får användning för detta! Lycka till!
Kraftigt överstreckade: CHIMALL T.T., YPSILON BOKO, LOCAL CONCH* (DK), KING BONNSON, FRILLAN FILIOKUS

Kraftigt understreckade: AVANTO, WINDERMERE

Vad är era synpunkter kring dom överstreckade respektive understreckade hästar?
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-30, 11:58   #10
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Håller med på alla faktiskt, om du plockar bort "kraftigt" på King Bonnson och Windermere. Det verkar vara ett ganska lovande program du plockat fram!
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-30, 13:14   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Någon som vet varför v75 inlämningen är stängd på atg på nätet?
Fan - sitter ju i thailand o sent ute men tänkte att det borde ju gå att lämna in kring 14.00....som vanligt....:-(
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-30, 13:28   #12
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Boxen
Inlägg: 582
Sharp$: 4126


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Håller med på alla faktiskt, om du plockar bort "kraftigt" på King Bonnson och Windermere. Det verkar vara ett ganska lovande program du plockat fram!
Varför plocka bort Windmere??? Möter helt annat motstånd idag. Gjorde inte bort sig mot miljonhästarna senast.
Stall 4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-30, 13:39   #13
FAman
 
samans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 183
Sharp$: 3186
Standard

Nybrink jinxa Chimall T.T
saman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-30, 13:45   #14
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Boxen
Inlägg: 582
Sharp$: 4126


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tvilling v75-2

Utgång 3 Bruce Tooma Gardering 2 Lanzelot Eson och 8 Sammarco

Känns klar
Stall 4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-30, 16:18   #15
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travkungen Visa inlägg
Yessssssssssssss idag är man glad mkt glad hoppas ni tog mina drag varningar idag?

Nanny Fine 5% Hardy Ribb 14 % och Covington Ås.18% var det biff med en överlägsen Frillan som många spekulerade skulle torska.Inga damelit kusar med här då var det biff

Över 300.000 man bugar
Grattis! Jag antar att du satte sjuan när du låter så glad, hoppas du spelade V7.

Abano Suit hade jag inte förrän vid streck 5-6 kanske, och så många tänkte jag aldrig ta med där.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td