Mina små tankar så här dan före dan och innan jag lyssnat på för mycket snack.
Halvöppet i första som det brukar i brons. Sweetman steker jag nog, väl hårt betrodd med 5 i volt. Men streckar nog på annars med alla de betrodda. Var lite sugen på Love och Milord först, men har svårt att se dem komma till tillräckligt bra för att spöa alla bra. Alldeles för mycket som ska stämma för dem och misstämma för de andra.
Kallt med Das Auto på senaste prestation och trolig taktik. Och av vad jag sett på Jormas är det svårt att tänka sig den mogen att vinna V75 om den ens skulle komma bekvämt till spets. 4,5,6 är starka som ekipage och har bra lägen, blir nog låset.
Finns inte så många olika löpscenarion i mitt badkar. Och i alla troliga vinner antingen Hawk eller Disco. Bra lås.
Appaloosa är bra men Falsig andrahandare på 1600 på V75. Det är bara för mycket, ekipaget är för tunt. Och Bianca tror jafg behöver spets för att vinna och så långt tar den sig nog inte. 1,2,3,4 och stängt.
Franklin bra senast och vill de köra i ledning borde den vara en ganska spelvärd spik.
Öppet, men andrahandaren på start steker jag nog då den står så tufft inne. Ottilia och Briljant på 20 kan få streck, annars står det mellan de tuffaste längst bak, 9,10,12,13.
Maestro är en sårbar favorit, kan inte öppna och har galopphistorik. Och nu i en klass där han kanske inte är så överlägsen. Skräphästar i jämförelse de flesta han bollat med på slutet. Hästarna med bra läge bakom, 3,5,6 tror jag räcker långt. Sen gillar jag Timo Lane men kanske att han inte får plats på kupongen.