Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-02-19, 20:21   #31
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Mina små tankar så här dan före dan och innan jag lyssnat på för mycket snack.

Halvöppet i första som det brukar i brons. Sweetman steker jag nog, väl hårt betrodd med 5 i volt. Men streckar nog på annars med alla de betrodda. Var lite sugen på Love och Milord först, men har svårt att se dem komma till tillräckligt bra för att spöa alla bra. Alldeles för mycket som ska stämma för dem och misstämma för de andra.

Kallt med Das Auto på senaste prestation och trolig taktik. Och av vad jag sett på Jormas är det svårt att tänka sig den mogen att vinna V75 om den ens skulle komma bekvämt till spets. 4,5,6 är starka som ekipage och har bra lägen, blir nog låset.

Finns inte så många olika löpscenarion i mitt badkar. Och i alla troliga vinner antingen Hawk eller Disco. Bra lås.

Appaloosa är bra men Falsig andrahandare på 1600 på V75. Det är bara för mycket, ekipaget är för tunt. Och Bianca tror jafg behöver spets för att vinna och så långt tar den sig nog inte. 1,2,3,4 och stängt.

Franklin bra senast och vill de köra i ledning borde den vara en ganska spelvärd spik.

Öppet, men andrahandaren på start steker jag nog då den står så tufft inne. Ottilia och Briljant på 20 kan få streck, annars står det mellan de tuffaste längst bak, 9,10,12,13.

Maestro är en sårbar favorit, kan inte öppna och har galopphistorik. Och nu i en klass där han kanske inte är så överlägsen. Skräphästar i jämförelse de flesta han bollat med på slutet. Hästarna med bra läge bakom, 3,5,6 tror jag räcker långt. Sen gillar jag Timo Lane men kanske att han inte får plats på kupongen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-19, 20:48   #32
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4265
Standard

Födelsedag imorgon och av någon märklig outgrundlig orsak brukar hästarna springa mer i min favör just denna dag på året.

I avd.4 är det mest spel och snack på 3 och 5. Jag är mest inne på en tredje, nämligen 1 Luna Nera Doc som ska gå med jänkarkärra och inte helt omöjligt att den kan spetsa. Rygg ledaren behöver inte heller betyda att det är kört om Falsig trycker på i dödens och öppnar upp bakom ledande CMB. Till 4 % blir det en fin spik
__________________
- "nästa gång, ska jag f-n spela plats också" -
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-19, 21:37   #33
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Otroligt intressant imorgon...antingen är Kontios i andra ett kanonspel till 12,50(vid skaplig bana), eller så är kanonspelet att gå på West Wing och Zenit Brick i guld(vid tungt)...vi får si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-19, 22:17   #34
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Otroligt intressant imorgon...antingen är Kontios i andra ett kanonspel till 12,50(vid skaplig bana), eller så är kanonspelet att gå på West Wing och Zenit Brick i guld(vid tungt)...vi får si...
Ja West Wing har ju vunnit 2st 10k-lopp de senaste 50 starterna så han kan ju slå till nu i guld på ålderns höst. Vad har jag missat??
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-19, 22:44   #35
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja West Wing har ju vunnit 2st 10k-lopp de senaste 50 starterna så han kan ju slå till nu i guld på ålderns höst. Vad har jag missat??
Att han funkar väldigt bra på smetiga och tunga banor, har lirat honom plats vid flera tillfällen...med bra resultat, kolla lopparkivet...och kolla gärna oddsen han har stått i, vid dessa tillfällen....men det är ju inte säkert att det blir tungt imorgon...

Senast redigerad av mikaels den 2021-02-19 klockan 23:03.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-19, 22:47   #36
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 149
Sharp$: 9326
Standard

Såhär ser bolagsliret ut innan eventuella strykningar mm. Minst 1/2 U hästar måste vinna.

Avd 1. U 8 Phoenix Photo. 3, 6
Avd 2. 2, 3, 4, 5, 6
Avd 3. U 3 Disco Volante. 1
Avd 4. 5 Appaloosa
Avd 5. 1, 4, 5, 8, 11
Avd 6. 9, 10, 11, 12, 13, 14
Avd 7. 1, 5, 6, 8, 10, 11
3600 rader (67%)

Alternativet är att spika Phoenix Photo och ha U på Appaloosa med 1, 3 bakom.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-19, 22:52   #37
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Spikade honom mot Sorbet(1,36) och körde enbart sex rätt, han torskade knappt från dödens(på Sorbet) på en skitig bana...inget trevligt minne, tur att det var i första avdelningen, för övriga satt...

Senast redigerad av mikaels den 2021-02-19 klockan 23:09.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-19, 22:53   #38
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 149
Sharp$: 9326
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Såhär ser bolagsliret ut innan eventuella strykningar mm. Minst 1/2 U hästar måste vinna.

Avd 1. U 8 Phoenix Photo. 3, 6
Avd 2. 2, 3, 4, 5, 6
Avd 3. U 3 Disco Volante. 1
Avd 4. 5 Appaloosa
Avd 5. 1, 4, 5, 8, 11
Avd 6. 9, 10, 11, 12, 13, 14
Avd 7. 1, 5, 6, 8, 10, 11
3600 rader (67%)

Alternativet är att spika Phoenix Photo och ha U på Appaloosa med 1, 3 bakom.
Ser ut att påminna väldigt mycket om Jensas förslag
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-19, 23:17   #39
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Omgångens små sidospel:
Racing Ribb 10ggr
Bat Marke 17ggr
Hawk Cliff 6ggr
Jori Boko 20ggr
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-20, 00:27   #40
 
Lindvallens avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 836
Sharp$: 4170
Standard

Hej nya som gamla vänner.

Kom precis på var jag var så aktiv i mellan 2015-2019.

2021-02-20 01:25 4950170 Inloggning Sharps.se +1
2018-12-25 11:15 4319835 Inloggning Sharps.se +1
__________________
Spela ATG TILLSAMMANS
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+25)
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-20, 05:15   #41
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 149
Sharp$: 9326
Standard

Olles mycket uppskattade genomgång!

https://andelstorget.se/olles-horna/olles-horna-517171
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-20, 08:15   #42
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 881
Sharp$: 5143
Standard

Maestro Crown

Bara vinster eller galopp

UTOM en start

4a på TUNG Jägersro bana 7 juli ( det står inte någottung bana men rejält blöt i vart fall ser kladdigt ut på spår 1 + 2)

OK loppet blev uppullat inte hästen bästa gren md speedkörning men var ju inget tryck alls i hästen, blev 4a

en start inte mycket att ta på och det finns "50 nyanser av tung bana" kan vara plus eller katastrof beroende på hur den är
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-20, 08:45   #43
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 91
Standard

Är det någon som har en föraning om banan? Någon intervju med banmästare eller liknande? Kan inte skriva en rad om omgången innan jag vet, eftersom det är det absolut viktigaste parametern att ta hänsyn till...
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-20, 08:47   #44
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56887
Standard

Dröjer bara 4 veckor till nästa V75a på Mantorp. Stängda gränser till Norge har i alla fall något positivt med sig. Att slippa marsomgången på Momarken helt underbart .

....

Lördag 20 mars körs den så kallade Unionskampen på norska Momarken. På grund av de strikta begränsningarna kring gränspassager blir det förmodligen svårt för svenska tränare och kuskar att starta i Norge den dagen. Svensk Travsport har därför planerat in en nyinsatt STL-tävling på Mantorp samma dag.

- Pandemin orsakar fortsatt problem för gränspassager mellan Sverige och Norge, och mycket tyder på att tuffa begränsningar finns kvar även om en månad. Momarkens STL-tävlingar 20 mars riskerar därmed i praktiken att bli utan svenskt deltagande. Därför vill vi erbjuda de svenska tränarna, hästägarna och övriga travintresserade en extrainsatt svensk STL-tävling den lördagen, berättar Svensk Travsports sportchef Petter Johansson.

Mantorp kör STL lördag 20 mars

- Mantorps nya tävlingsdag har tolv lopp med fullständiga STL-försök och samma prispengar som en ordinarie STL-lördag. Det blir alltså ytterligare en försöksomgång i STL-meeting 3, eftersom även Momarkens STL-omgång genomförs som planerat - fast troligen med helnorska startfält. Detta blir de två första försöksomgångarna i det långa STL-meeting som mynnar ut i finaler på Solvalla under Elitlopps-helgen, säger Petter Johansson.

Vårt eget spelbolag ATG kommer att erbjuda spelet V75 till Mantorps tävlingar 20 mars, som sänds i tv på samma sätt som en vanlig STL-lördag. Startanmälningarna till Mantorps tävlingar 20 mars sker söndag 14 mars.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-20, 08:52   #45
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Är det någon som har en föraning om banan? Någon intervju med banmästare eller liknande? Kan inte skriva en rad om omgången innan jag vet, eftersom det är det absolut viktigaste parametern att ta hänsyn till...
Taget från Mantorps hemsida;

"Banpersonalen erbjuder SMS-info
Vill du ta del av löpande information från banpersonalen? Som licensinnehavare kan du få den info som banpersonalen anser vara viktig och relevant angående banornas aktuella standard. Inget SMS = för årstiden normala förhållanden.
Så vill ni ingå i banpersonalens SMS-grupp: Kontakta Christer Eriksson 070-263 24 01
Ni kan också när som helst under ordinarie arbetstid ringa direkt för att förhöra er om hur läget är för stunden och hur banpersonalen förutspår att banan kommer att vara:

Christer Eriksson 070-263 24 01
Andreas Andersson 070-795 28 53
Roger Hedqvist 070-213 82 51

Lördagar nås aktuell banarbetare under öppethållande på journumret 0142-825 08."

-------------------------------------------------------
"Rutiner vid snöfall
Att skrapa av banan vid ihållande snöfall innebär att det varje gång kommer ner en del snö i banmaterialet vilket medför en moddig och sämre bana. Som vi också kan ha problem med en längre period, beroende på vädret.
Genom att, då det är möjligt, vänta med att skrapa av banan tills snöfallet, undviks onödigt mycket snö i banmaterialet. Tävlingsbanan är då också stängd för all träning.
Det innebär alltså att vi låter snön ligga kvar längre vid tillfällen då väderprognosen talar om fortsatt snöfall.
Vid dessa tillfällen SMS-ar dock banpersonalen ut information till de så önskar (se SMS-info nedan).
Det hela handlar helt om att kunna hålla tävlingsbanan i ett bättre skick vilket naturligtvis är till gagn för de aktiva (som också tillfrågats och lämnat sitt bifall)."


Inget svar på din fråga, men vill man så kan man höra av sig till dessa inom banpersonalen ovan...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td