Citat:
Ursprungligen postat av Basse
Jag tror man måste våga gå kort i första och samtidigt riskera att spricka direkt idag.
Det kommer ju inte rensa bra även om sjundehandaren vinner- inte fantastiskt bra iaf. ”Alla” garderar rejält i första avdelningen. Många garderar även brett i avdelning 2.
Sen spikar ”alla” i guld.
Siktar man på att vinna mycket pengar idag så måste man spela emot hur den stora massan spelar.
lyckas man istället klar avdelning 1 och 2 på typ 3x1 streck och dessutom fäller dagens största i avd 3 så sitter man bra på det.
Klurig omgång idag när man inte ens vet hur banunderlaget blir än.
Jag kommer nog spela så i alla fall. Försöka hitta 2-4 rimliga halvskrällar i första och låsa på dem. Lyckas jag har jag direkt ett övertag på kollektivet som nog i snitt förbrukat 6-8 streck i första.
I dag avvaktar jag till jag sett de inledande loppen för att säkrare kunna bedöma hur banan och vädret blir innan jag spikar exakt system.
lycka till med streckandet 
|
Jag lutar också mot att spela så. Blir till att klura på vilka man går på i första bara.
Spanar jag i lopparkivet har Racing Ribb gått riktigt bra den här tidpunkten på året flertalet gånger och har hanterat något tung bana bra tidigare.