Citat:
Ursprungligen postat av BiggieB
Datum: 2010-10-30
Tid: 08:40
Sport: Tennis
Land: Annat
Liga: Annat
Match: Monfils - Tsonga
Spel: Tsonga -2
Insats: 5.00
Odds: 2.090
Bolag:
Motivering:
Två av mina favoritspelare möts men Tsonga har en solklar edge!
Tsonga har 2 - 0 i h2h båda på hc. Ena visserligen ihc men skillnaden är inte särskilt stor. resultatet? 6 - 3 6 - 3 och 6 - 0, 6 - 3. Monfils är mer eller mindre tsongas drömspelartyp! Monfils har sjukt svårt att spela offensivt, gång på gång torskar han matcher på att han är ovillig (och oförmögen?) att spela offensivt. Detta ger spelare som Tsonga en riktigt stor fördel eftersom han alltid kommer kunna plocka fram sitt fina nätspel och vinna en massa enkla poäng.
Båda spelarna spelade tre settare igår, men tsonga börjar hitta formen igen efter skadeuppehållet och jag ser han som favorit precis som pinnen. Men jag tror också att matchen kan se ut på 2 sätt. Antigen vinner tsonga stort och täcker linan enkelt som förr. Eller så grindar monfils till sig en seger  . Jag tycker att -2 borde stått i 1.80 eller så borde linan varit -3.5, vilket den egentligen bör vara sett till spelstil, historik och dagsform.
Avslutningsvis så bör det nämnas att Isner är en spelare som passar monfils väldigt bra eftersom han saknar tillräckliga offensiva vapen (utom sin serve, resten av hans tennis är medioker precis som övriga amerikaner. Fattar inte vad de gör i USTA tränar serve dagarna i ända???), Simon å andra sidan är som bäst på ihc vilket gör att tsongas seger smäller högre i min bok, även om man inte skall tänka så när det gäller tennis.
VARNING!!!
jag har 7 raka torsk. Det kanske vänder idag eller så skiter det sig igen. Rygga på egen risk, helst inte alls 
|
RYGG!
-1,5 games 2,00 Bet365
Tsonga har hårdare spel och ska ta hem det här normalt, helt enig med dig och tack för en genomarbetad write-up!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|