Visa ett inlägg
Gammal 2021-02-25, 17:02   #17
Strappa71
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Jag tycker det generellt sett har varit bra odds på skrällarna och för låga odds på favoriter (även när det ej är triojackpott). Många som spelas runt 1,4, vet att Nurmos haft flera till detta odds på valla och idag spelades en ostartat häst på Kalmar till 1,39! Och det har varit långt ifrån några stensäkra vinnare. Jag menar några "Järvsöfaks" vinnare finns knappast längre och mycket som hända i ett travlopp, speciellt nu under vintern när banor kan ställa till det.

Vet inte om oddsen beror på detta nya system, men det är definitivt min känsla. Jag har definitivt inga belägg för detta eftersom när jag ser på odds är det en subjektiv värdering. Ett nytt lopp med nya odds kan knappast jämföras med tidigare lopp på ett objektivt sätt...

Trio-JP finns inte längre. Och det är först i efterhand som pengarna från Trio-spelet förs över och ökar de andra oddsen.

Om du tittar i oddslistan kommer du att se oddsen utan dessa extrapengar och det är alltså något du ALDRIG kan se ... så att du inte märkt någon skillnad vid Trio-JP är fullt naturlig. Det syns ju bara i toto-resultatet.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat