Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-02-25, 16:14   #16
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
På tal om vinnarspel, rätta mig om jag har fel nu, men på atg om man lirar vinnare så blir väl spelet numera som en trio med alla x alla bakom? Jag har tänkt på att favoriter ofta står i för låga odds numera, eftersom när någon spelar en trio med favoriten som etta, eller en komb, så påverkar det också vinnaroddset (liksom tvilling men i något mindre grad). Så var det inte före december...

Jag spelar sällan vinnare och aldrig annat än på atg, och det har sin naturliga förklaring. Betfair har inte trav längre, och hade för låg omsättning när de hade det ett tag. Unibet, bet365 får jag i princip inte lira på och har provat ett par andra ett par andra bolag, men det brukar bara gå ett par veckor innan limiteringen kommer.
Statistiken visar inte att större andel hästar spelas ned under 2x pengarna nu jämfört med innan, och medianoddset bland dessa är detsamma. Hänsyn har tagits till lägre spelavdrag.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-25, 17:02   #17
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Jag tycker det generellt sett har varit bra odds på skrällarna och för låga odds på favoriter (även när det ej är triojackpott). Många som spelas runt 1,4, vet att Nurmos haft flera till detta odds på valla och idag spelades en ostartat häst på Kalmar till 1,39! Och det har varit långt ifrån några stensäkra vinnare. Jag menar några "Järvsöfaks" vinnare finns knappast längre och mycket som hända i ett travlopp, speciellt nu under vintern när banor kan ställa till det.

Vet inte om oddsen beror på detta nya system, men det är definitivt min känsla. Jag har definitivt inga belägg för detta eftersom när jag ser på odds är det en subjektiv värdering. Ett nytt lopp med nya odds kan knappast jämföras med tidigare lopp på ett objektivt sätt...

Trio-JP finns inte längre. Och det är först i efterhand som pengarna från Trio-spelet förs över och ökar de andra oddsen.

Om du tittar i oddslistan kommer du att se oddsen utan dessa extrapengar och det är alltså något du ALDRIG kan se ... så att du inte märkt någon skillnad vid Trio-JP är fullt naturlig. Det syns ju bara i toto-resultatet.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-25, 17:36   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Smartaste sätt man kan spela på, är att gå på stora favoriter som är "överstreckade". Från atg-live(och speltjänsterna) söker man efter dessa och det gapas emot, följden blir ofta att du kan få 3ggr på en som ska stå i under 2...gäller dock att ha kunskaper(ibland är det befogat med "avslaget") och "is i magen", då du kallt ska vänta tills det är rätt läge, oftast i samband med provstarter...i synnerhet gäller detta under perioden April till Oktober, då hästarna oftast är i bra form och underlaget inte ställer till det......
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-25, 23:00   #19
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Pakkman Visa inlägg
Som rubriken lyder så är jag nyfiken på hur man bäst går plus på vinnarspel och liknande.

Låt oss säga att man har hundra kronor att spela för en kväll. Hur lägger ni upp det? Spelar ni singelspel? Allt på ett spel? Delar ni upp pengen och lägger 2-3 olika singelspel? Eller bygger ni dubblar, tripplar för att få upp oddsen?

Själv blir jag ju alltid lockad till att försöka få upp oddsen och kör oftast dubblar eller tripplar och vill få snabba pengar, men kanske bör tänka om, ha tålamod och tänka långsiktigt? Hur tänker ni?

Ha det gott!
Jag tycker att du ska spela med bankrulle (spelkassa) och ha som mål att den ska växa på sikt utan att den ska gå förlorad vid otur eller liknande !
Har du tex 10000 kr i spelkassa brukar man rekommendera att inte spela för mer än 3% av den totala spelkassan ! Vilket blir 300kr ! Om du gör bra spel så ökar din spelkassa och spelen blir lite större . Går det dåligt ett tag så kanske spelkassan minskar och blir mindre än den va från början , men då får du ändå bara spela för max 3 % av din totala spelkassa ! Det kan ta tid att bygga upp din bankrulle men det är ett bra sätt att se om du är en vinnande spelare över tid och att inte riskera att spela bort alla pengar när det går dåligt ett tag ! Dåliga perioder har alla spelare även dom allra bästa spelproffsen kan ha riktigt dåliga perioder !
Lycka till med ditt spelande !
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-26, 05:12   #20
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 91
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Statistiken visar inte att större andel hästar spelas ned under 2x pengarna nu jämfört med innan, och medianoddset bland dessa är detsamma. Hänsyn har tagits till lägre spelavdrag.
Hmm, kanske är det så att favoriter alltid har överspelats. Kollade nu och två Nurmosfavoriter torskade på valla för några veckor sedan till 1,20 resp. 1,33 och min tanke var att oddsen var så låga för att många spelade trio/tvilling/komb med favoriten och inte för att alla dunkade in vinnare till dessa odds.

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Trio-JP finns inte längre. Och det är först i efterhand som pengarna från Trio-spelet förs över och ökar de andra oddsen.

Om du tittar i oddslistan kommer du att se oddsen utan dessa extrapengar och det är alltså något du ALDRIG kan se ... så att du inte märkt någon skillnad vid Trio-JP är fullt naturlig. Det syns ju bara i toto-resultatet.
Det var det jag menade, jag tycker skrällarna betalar bra även när trion hittas. Tror jag bara vid ett tillfälle fått extra bra odds på grund av att ingen hittade trion...
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-26, 07:05   #21
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Pakkman Visa inlägg
Som rubriken lyder så är jag nyfiken på hur man bäst går plus på vinnarspel och liknande.

Låt oss säga att man har hundra kronor att spela för en kväll. Hur lägger ni upp det? Spelar ni singelspel? Allt på ett spel? Delar ni upp pengen och lägger 2-3 olika singelspel? Eller bygger ni dubblar, tripplar för att få upp oddsen?

Själv blir jag ju alltid lockad till att försöka få upp oddsen och kör oftast dubblar eller tripplar och vill få snabba pengar, men kanske bör tänka om, ha tålamod och tänka långsiktigt? Hur tänker ni?

Ha det gott!
Du måste naturligtvis välja ut de vinnare som du ska köra dubblar eller tripplar på, lika omsorgsfullt som de spikar som du väljer ut på streckspelet. Och en dubbel eller en trippel på svenska spel kan hjälpa dig så att inte din riskaversion tar över, när det är dags att ”casha hem”.

Ta Chrille krukans inlämnade spel på V75 den 16 januari som exempel. Han har hittat två fina spikar i Alhambra Mail och Cargo Door.

Så gör han ett andelsspel på drygt 14 000 rader som till slut, med hel radda stänkare ger nästan 500 000kr tillbaka. Och det låter ju bra, men i sak är det bara drygt 30 ggr insatsen.

Om Chrille hade spelat en dubbel istället, på spikarna, hade han fått 25ggr insatsen - utan krav på skrällar i återstående avdelningar (med ett par favoriter istället för skrällar hade det aldrig blivit den utdelningen på sexorna och femmorna).

Säg nu att du bestämt dig för att istället för en fast dubbel (eller en raket, om du inte har konto på SvS) bestämmer dig för att spela ”lopp för lopp”, in med lite drygt 14 000 vinnare på Alhambra Mail, och ungefär 65 000kr på kontot när hon sitter.

Är du man nog att stoppa in 65 000kr vinnare på Cargo Door i nästa lopp?

Du kan dela summorna med 10 för att komma närmare verkligheten för oss småspelare, men frågan är fortfarande aktuell. Och det här förvånar mig lite, många streckspelare lägger utan problem en tusenlapp eller två på ett system med två eller tre spikar, men jag är rätt säker på att de skulle ha svårt att gå hela vägen i ett ”lopp-för-lopp”-scenario, med dessa två eller tre spikar, med samma grundinsats.

Säg att du inte har Chrilles budget utan spikar i nåt lopp till. Säg Night Brodde som vann i första?

Så, förutom V75 på tusen rader sätter du också 1000 vinnare på din första spik, och får nästan nästan 5 ggr tillbaka efter första loppet.

Sen, efter ett par avdelningar körda, är det dags att stoppa In vinsten från första avdelningen på Alhambra. Vinst igen!

Jag tror att de flesta av oss skulle ta hem hela eller del av vinsten redan där, och inte vågar stoppa in 25 000 vinnare på Cargo. Trots att det egentligen är då du kan vinna de stora pengarna. Och att du egentligen tillämpat samma förutsättningar som på streckspelet.

Och då kan det ju ha varit bra att kört en trippel, utan ”ångerköpsklausul”...,

Senast redigerad av Stankarn den 2021-02-26 klockan 08:11.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-26, 08:09   #22
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Jag spelar till 90 procent fasta odds (blandar ibland vinnare och plats). Jag ger ett bra exempel, för en månad spelade jag en trippel plats med ung. följande odds; 6,50 ggr - 4 ggr - 10 ggr.
Fasta odds var det. Insats 50 kr. Den häst som gav 10 ggr heter Wind Knight, f.ö. andra gången den "ger" mig fina pengar på samma sätt. Det blev ca
12.000 tillbaka. Vill inte skryta, men för ca 3 år sedan fick jag in ca 7000 ggr
på en vinnartrippel, insats där var futtiga 15 kr. Men - det har inte hänt sedan dess, men jag kör oförtrutet på och ligger nog på ett skapligt plus. Jag får ju emellanåt in dubblar på samma hästar. Spelar då "2 av 3". Senast idag var jag en nos från att få in en dubbel. Oddset där var dock inte mer än ca 40 ggr. Två
platshästar. Den tredje svek.

Prova att spela, men det tarvar lite koll, jag spelar inte "bingo" kan jag säga...
Verkar som om du hittat en vettig strategi, som passar dig.

I slutändan handlar det ju i vilket fall att hitta rätt hästar.

Det finns en jättebra funktion på svenska spel, där man får ett snyggt stapeldiagram över resultatet senaste 12-månadersperioden.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-26, 12:11   #23
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Hmm, kanske är det så att favoriter alltid har överspelats. Kollade nu och två Nurmosfavoriter torskade på valla för några veckor sedan till 1,20 resp. 1,33 och min tanke var att oddsen var så låga för att många spelade trio/tvilling/komb med favoriten och inte för att alla dunkade in vinnare till dessa odds.

Det är inte den mest troliga anledningen. "Så" stor är inte påverkan från de mer exotiska spelformerna.

Det är snarare så att benägenheten att spela Vinnarspel har ökat en smula när man får i alla fall något "stöd" mot oddsraset från de andra spelformerna.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-26, 17:50   #24
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Du måste naturligtvis välja ut de vinnare som du ska köra dubblar eller tripplar på, lika omsorgsfullt som de spikar som du väljer ut på streckspelet. Och en dubbel eller en trippel på svenska spel kan hjälpa dig så att inte din riskaversion tar över, när det är dags att ”casha hem”.

Ta Chrille krukans inlämnade spel på V75 den 16 januari som exempel. Han har hittat två fina spikar i Alhambra Mail och Cargo Door.

Så gör han ett andelsspel på drygt 14 000 rader som till slut, med hel radda stänkare ger nästan 500 000kr tillbaka. Och det låter ju bra, men i sak är det bara drygt 30 ggr insatsen.

Om Chrille hade spelat en dubbel istället, på spikarna, hade han fått 25ggr insatsen - utan krav på skrällar i återstående avdelningar (med ett par favoriter istället för skrällar hade det aldrig blivit den utdelningen på sexorna och femmorna).

Säg nu att du bestämt dig för att istället för en fast dubbel (eller en raket, om du inte har konto på SvS) bestämmer dig för att spela ”lopp för lopp”, in med lite drygt 14 000 vinnare på Alhambra Mail, och ungefär 65 000kr på kontot när hon sitter.

Är du man nog att stoppa in 65 000kr vinnare på Cargo Door i nästa lopp?

Du kan dela summorna med 10 för att komma närmare verkligheten för oss småspelare, men frågan är fortfarande aktuell. Och det här förvånar mig lite, många streckspelare lägger utan problem en tusenlapp eller två på ett system med två eller tre spikar, men jag är rätt säker på att de skulle ha svårt att gå hela vägen i ett ”lopp-för-lopp”-scenario, med dessa två eller tre spikar, med samma grundinsats.

Säg att du inte har Chrilles budget utan spikar i nåt lopp till. Säg Night Brodde som vann i första?

Så, förutom V75 på tusen rader sätter du också 1000 vinnare på din första spik, och får nästan nästan 5 ggr tillbaka efter första loppet.

Sen, efter ett par avdelningar körda, är det dags att stoppa In vinsten från första avdelningen på Alhambra. Vinst igen!

Jag tror att de flesta av oss skulle ta hem hela eller del av vinsten redan där, och inte vågar stoppa in 25 000 vinnare på Cargo. Trots att det egentligen är då du kan vinna de stora pengarna. Och att du egentligen tillämpat samma förutsättningar som på streckspelet.

Och då kan det ju ha varit bra att kört en trippel, utan ”ångerköpsklausul”...,
Inte ens med sammanslagna pooler vill man dunka på med insatser på vinnarspelet som motsvarar Krukans V75-budget. Man drar undan mattan för sig själv. Omsättningen i Cargo Doors lopp var 1,1Mkr inkl spel på tvåan och trean. Låt oss säga 800 000kr omsättning på vinnarspelet. 124kkr investerat på Cargo Door. 65k till drar ned oddset 4,09 och man riskerar att få en del followers.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-26, 19:04   #25
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Inte ens med sammanslagna pooler vill man dunka på med insatser på vinnarspelet som motsvarar Krukans V75-budget. Man drar undan mattan för sig själv. Omsättningen i Cargo Doors lopp var 1,1Mkr inkl spel på tvåan och trean. Låt oss säga 800 000kr omsättning på vinnarspelet. 124kkr investerat på Cargo Door. 65k till drar ned oddset 4,09 och man riskerar att få en del followers.
Eller tvärtom. Om oddset sänks på Cargo ökar det väl på de andra? Finns säkert de som tycker att oddset för en eller annan konkurrent då ökar i attraktion.

Fast resultatmässigt funkar det i min värld. 260 papp tackar man inte nej till. Eller? Jag kanske har missat nåt.

Och som jag läste trådstarten så begränsades inte spelet till atg.se, snarare verkade språkbruket syfta på SvS.

Senast redigerad av Stankarn den 2021-02-26 klockan 19:07.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-26, 19:34   #26
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3325
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Du måste naturligtvis välja ut de vinnare som du ska köra dubblar eller tripplar på, lika omsorgsfullt som de spikar som du väljer ut på streckspelet. Och en dubbel eller en trippel på svenska spel kan hjälpa dig så att inte din riskaversion tar över, när det är dags att ”casha hem”.

Ta Chrille krukans inlämnade spel på V75 den 16 januari som exempel. Han har hittat två fina spikar i Alhambra Mail och Cargo Door.

Så gör han ett andelsspel på drygt 14 000 rader som till slut, med hel radda stänkare ger nästan 500 000kr tillbaka. Och det låter ju bra, men i sak är det bara drygt 30 ggr insatsen.

Om Chrille hade spelat en dubbel istället, på spikarna, hade han fått 25ggr insatsen - utan krav på skrällar i återstående avdelningar (med ett par favoriter istället för skrällar hade det aldrig blivit den utdelningen på sexorna och femmorna).

Säg nu att du bestämt dig för att istället för en fast dubbel (eller en raket, om du inte har konto på SvS) bestämmer dig för att spela ”lopp för lopp”, in med lite drygt 14 000 vinnare på Alhambra Mail, och ungefär 65 000kr på kontot när hon sitter.

Är du man nog att stoppa in 65 000kr vinnare på Cargo Door i nästa lopp?

Du kan dela summorna med 10 för att komma närmare verkligheten för oss småspelare, men frågan är fortfarande aktuell. Och det här förvånar mig lite, många streckspelare lägger utan problem en tusenlapp eller två på ett system med två eller tre spikar, men jag är rätt säker på att de skulle ha svårt att gå hela vägen i ett ”lopp-för-lopp”-scenario, med dessa två eller tre spikar, med samma grundinsats.

Säg att du inte har Chrilles budget utan spikar i nåt lopp till. Säg Night Brodde som vann i första?

Så, förutom V75 på tusen rader sätter du också 1000 vinnare på din första spik, och får nästan nästan 5 ggr tillbaka efter första loppet.

Sen, efter ett par avdelningar körda, är det dags att stoppa In vinsten från första avdelningen på Alhambra. Vinst igen!

Jag tror att de flesta av oss skulle ta hem hela eller del av vinsten redan där, och inte vågar stoppa in 25 000 vinnare på Cargo. Trots att det egentligen är då du kan vinna de stora pengarna. Och att du egentligen tillämpat samma förutsättningar som på streckspelet.

Och då kan det ju ha varit bra att kört en trippel, utan ”ångerköpsklausul”...,

Hela jämförelsen haltar lite, betänk att på V75 så är bara 40% av insatsen för alla rätt. Vid bara vinst för en spik så finns chansen att plocka igen en hel del av insatsen ändå, vilket inte är fallet för en spelad dubbel eller trippel. Har man två spikar eller fler inom ett poolspel så bör man alltid satsa på poolspelet, även om man då och då förlorar på att det blir för lätt eller svårt.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-26, 22:02   #27
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Eller tvärtom. Om oddset sänks på Cargo ökar det väl på de andra? Finns säkert de som tycker att oddset för en eller annan konkurrent då ökar i attraktion.

Fast resultatmässigt funkar det i min värld. 260 papp tackar man inte nej till. Eller? Jag kanske har missat nåt.

Och som jag läste trådstarten så begränsades inte spelet till atg.se, snarare verkade språkbruket syfta på SvS.
Och de tar sådana insatser?
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-26, 22:05   #28
 
Reg.datum: sep 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Är du man nog att stoppa in 65 000kr vinnare på Cargo Door i nästa lopp?
Varför inte spela 65 000 kr på Alhambra Mail istället? Är det verkligen så mycket mer värde i Cargo för att han springer en kvart senare?

Om man inte har råd med det spelet, har man givetvis inte heller råd med Cargo Door-spelet.

Man nog i detta fall är synonymt med dum i huvudet.
DrMarre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-26, 23:02   #29
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Svs tar väl en 80 öre på såna spel nu...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-28, 04:04   #30
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrMarre Visa inlägg
Varför inte spela 65 000 kr på Alhambra Mail istället? Är det verkligen så mycket mer värde i Cargo för att han springer en kvart senare?

Om man inte har råd med det spelet, har man givetvis inte heller råd med Cargo Door-spelet.

Man nog i detta fall är synonymt med dum i huvudet.
Du verkar ju ha missat kärnan i resonemanget, fullständigt. Vem i all världen har pratat om att ha ”råd”?

Kämpa.

Och avstå från kommentarer när du inte fattar.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td