Visa ett inlägg
Gammal 2021-02-25, 23:00   #19
tototorsten
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Pakkman Visa inlägg
Som rubriken lyder så är jag nyfiken på hur man bäst går plus på vinnarspel och liknande.

Låt oss säga att man har hundra kronor att spela för en kväll. Hur lägger ni upp det? Spelar ni singelspel? Allt på ett spel? Delar ni upp pengen och lägger 2-3 olika singelspel? Eller bygger ni dubblar, tripplar för att få upp oddsen?

Själv blir jag ju alltid lockad till att försöka få upp oddsen och kör oftast dubblar eller tripplar och vill få snabba pengar, men kanske bör tänka om, ha tålamod och tänka långsiktigt? Hur tänker ni?

Ha det gott!
Jag tycker att du ska spela med bankrulle (spelkassa) och ha som mål att den ska växa på sikt utan att den ska gå förlorad vid otur eller liknande !
Har du tex 10000 kr i spelkassa brukar man rekommendera att inte spela för mer än 3% av den totala spelkassan ! Vilket blir 300kr ! Om du gör bra spel så ökar din spelkassa och spelen blir lite större . Går det dåligt ett tag så kanske spelkassan minskar och blir mindre än den va från början , men då får du ändå bara spela för max 3 % av din totala spelkassa ! Det kan ta tid att bygga upp din bankrulle men det är ett bra sätt att se om du är en vinnande spelare över tid och att inte riskera att spela bort alla pengar när det går dåligt ett tag ! Dåliga perioder har alla spelare även dom allra bästa spelproffsen kan ha riktigt dåliga perioder !
Lycka till med ditt spelande !
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat