Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-30, 11:35   #37
boored
i hate bunnies

booreds avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sillidillen Visa inlägg
100 000 händer i cashgame ger en liten aning, men är långt ifrån ett tillräckligt statistiskt underlag. Har ett inlägg om det i min pokerblogg här.

Frågan är hur många spel som egentligen krävs när det gäller betting. Väldigt många fler än man tror har jag en känsla av. Nån borde göra en varianssimulator för betting också.
Många, absolut en hel del mer än 50-tal iaf

Typ 200 spels perioder med roi~50% och åt andra hållet 200 spels serier med 150%~roi är ändå inte så ovanligt(tar bara ur huvet nu som jag spelar).
Inte alls ovanligt med serier som 2-20 och liknande(tror 0-20 är rekordet, snittodds på ~2.8 så serier för mig tenderar bli längre åt de hållet).

Minst fyrsiffrigt, gärna femsiffrigt lär det krävas. Och andra sidan är men limiterad hos dom flesta långt innan man kommer dit och då är de inte så lätt att lägga många spel mera.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
|

"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat