Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-28, 00:45   #31
 
sillidillens avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 9
Sharp$: 863
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Det beror som sagt på ens EV och SD och hur mycket man tillåter att det svänger för att man anser det long term. Spelar man LAG så går det åt betydligt fler händer.
Naturligtvis beror det på EV & SD. Knacka in dina gamla stats här och kolla utfallet så ser du hur olika det kan slå över så lite data som 100 000 händer. Fast nu börjar vi kanske bli lite här.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Probably the most silliga blog in the world.
sillidillen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 00:46   #32
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sillidillen Visa inlägg
Nån borde göra en varianssimulator för betting också.
Använd evplusplus med rätt värden så funkar det fint. Istället för per hand blir det per spel. Simulerade även med mina värden vid 100.000 händer. Fullt tillräckligt noggrant för min del. Mer är såklart bättre när det gäller statistiskt underlag.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 07:18   #33
sox
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 219
Sharp$: 1361


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tidigare ryggade jag på allt och alla men har den hårda vägen lärt mig vara mer selektiv.
Ryggar man bara lite här och var så var det garanterat att man hittade de röda spelen.

Filtrerar efter spelstil, antalet spel per dag, tidigare resultat, form, sport och möjlighet att rygga alla spelen till rätt odds till rätt units osv, så nu ryggar jag knappt alls. Mest för att jag inte hinner med alla spelen, allt eller inget tycker jag annars blir resultaten missvisande. Vill dock rygga någon bra USA-capper.
sox är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 10:23   #34
 
Abysss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 588
Sharp$: 318


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag ryggar bl.a. RobinD blint.
Detta efter att följt hans spel tidigare säsong, och det har gjort att jag har förtroende om hans kunskaper inom de sporter han oftast rekar.

Övriga jag brukar rygga är oftast inte helt blint utan mer lapp-för-ena-ögat-ryggningar. När dessa personer rekar t.ex. fotboll så brukar jag läsa och ta åt mig infon, och ser jag att den verkar intressant så kollar jag lite till själv på matchen med men fördjupar mig inte lika tungt som personen som skrivit reken, utan bara lite på ytan.
Abyss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-30, 00:30   #35
 
skolmatsals avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 139
Sharp$: 354
Standard

Jag ryggar WD, förutsatt att jag får rätt lina och om inte Maddux eller RAS går emot.
Gemensamt för de tre bettarna är att de har en lång historik samt är tillräckligt bra för att folk ska betala för att ta del av deras spel.
skolmatsal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-30, 08:50   #36
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag vet inte om det bara är jag men det första jag gör är ofta att kolla total payout på högsta oddsen och oddsrörelserna @ oddsportal. Är det någon som har gröna siffror och utdelningen är runt 99% på de högsta oddsen så känner jag mig rätt säker.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-30, 10:35   #37
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sillidillen Visa inlägg
100 000 händer i cashgame ger en liten aning, men är långt ifrån ett tillräckligt statistiskt underlag. Har ett inlägg om det i min pokerblogg här.

Frågan är hur många spel som egentligen krävs när det gäller betting. Väldigt många fler än man tror har jag en känsla av. Nån borde göra en varianssimulator för betting också.
Många, absolut en hel del mer än 50-tal iaf

Typ 200 spels perioder med roi~50% och åt andra hållet 200 spels serier med 150%~roi är ändå inte så ovanligt(tar bara ur huvet nu som jag spelar).
Inte alls ovanligt med serier som 2-20 och liknande(tror 0-20 är rekordet, snittodds på ~2.8 så serier för mig tenderar bli längre åt de hållet).

Minst fyrsiffrigt, gärna femsiffrigt lär det krävas. Och andra sidan är men limiterad hos dom flesta långt innan man kommer dit och då är de inte så lätt att lägga många spel mera.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-05, 00:06   #38
 
Hedos avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 325


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vet inte om jag går OT här men jag funderar över en annan aspekt: Hur mycket kan man rygga per dag?

Jag är ganska ny här på Sharps och har endast hunnit snoka runt lite, men väldigt många spreadsheets har positivt ROI och i de aktiva speldagböckerna dyker det upp mängder med spel varje dag.

Rent teoretiskt skulle jag kunna rygga 30 spel och riskera ungefär 30u om dagen, vilket känns lite för mycket. Hur går era tankar här, har ni någon maxgräns på antal spel ni ryggar? Väljer ni bort spel ni annars skulle ryggat om ni hittar "för många", eller spelar ni alla?

För att gå On Topic ryggar jag Braxingen.se som alltid skriver utförligt om sina spel samt visat upp bra resultat över längre tid. Av samma anledning tog jag rygg på Wintheroligarken men nu har han tyvärr slutat reka i bloggform.
Hedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-05, 00:25   #39
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hedo Visa inlägg
Vet inte om jag går OT här men jag funderar över en annan aspekt: Hur mycket kan man rygga per dag?

Jag är ganska ny här på Sharps och har endast hunnit snoka runt lite, men väldigt många spreadsheets har positivt ROI och i de aktiva speldagböckerna dyker det upp mängder med spel varje dag.

Rent teoretiskt skulle jag kunna rygga 30 spel och riskera ungefär 30u om dagen, vilket känns lite för mycket. Hur går era tankar här, har ni någon maxgräns på antal spel ni ryggar? Väljer ni bort spel ni annars skulle ryggat om ni hittar "för många", eller spelar ni alla?

För att gå On Topic ryggar jag Braxingen.se som alltid skriver utförligt om sina spel samt visat upp bra resultat över längre tid. Av samma anledning tog jag rygg på Wintheroligarken men nu har han tyvärr slutat reka i bloggform.
Egentligen så spelar det ju ingen roll om man ryggar lite här och var, eftersom sportspel handlar om sannolikheter och att spela till rätt odds. Men mentalt tror jag att det är bättre att man väljer ut någon/några där man ryggar allt (självklart förutsatt att man spelar till samma eller bättre odds) för att få samma toppar och dalar och i slutändan samma resultat. Det är lätt att gå på tilt om man skulle missa någon dag då en capper sätter precis allt och man kan lätt få känslan att det går bättre för dem man ryggar än för sig själv om man inte hänger med på alla spel.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-05, 00:52   #40
 
Hedos avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 325


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Egentligen så spelar det ju ingen roll om man ryggar lite här och var, eftersom sportspel handlar om sannolikheter och att spela till rätt odds. Men mentalt tror jag att det är bättre att man väljer ut någon/några där man ryggar allt (självklart förutsatt att man spelar till samma eller bättre odds) för att få samma toppar och dalar och i slutändan samma resultat. Det är lätt att gå på tilt om man skulle missa någon dag då en capper sätter precis allt och man kan lätt få känslan att det går bättre för dem man ryggar än för sig själv om man inte hänger med på alla spel.
Bra sagt, känns som att det stämmer på pricken.

För att spinna vidare: hur många cappers kan man välja ut utan att det blir ohälsosamt? Säg att man ryggar blint på en sån som Masho, som plussar bra och lägger cirka 10 spel per dygn.

Det finns säkert ett par sådana till och då ligger man inne med en hel del pengar sett till rullen, och även om man går plus i längden kan det bli rejäla swings. Finns det något rekommenderat antal som man går efter eller är det väldigt individuellt på den punkten?
Hedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-05, 01:23   #41
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hedo Visa inlägg
Bra sagt, känns som att det stämmer på pricken.

För att spinna vidare: hur många cappers kan man välja ut utan att det blir ohälsosamt? Säg att man ryggar blint på en sån som Masho, som plussar bra och lägger cirka 10 spel per dygn.

Det finns säkert ett par sådana till och då ligger man inne med en hel del pengar sett till rullen, och även om man går plus i längden kan det bli rejäla swings. Finns det något rekommenderat antal som man går efter eller är det väldigt individuellt på den punkten?
Jag har 4-5 stycken jag följer till punkt och pricka för tillfället, det fungerar fint för mig. Tror det är väldigt individuellt i slutänden.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-05, 02:54   #42
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 155
Sharp$: 253

macin delar med sig
Stats: 8 - 6 - 0
ROI: 118.20%
Vinstprocent: 57.00%

Standard

För mig är det enkelt.

Om en rekare/bloggare/heltids-capper kan visa upp ett spreadsheet på 400+ med 108-1xx% roi så känns det generellt som solklara ryggningar.

Har rekaren 108% roi bör man fadea spel där man inte får i princip samma lina/odds eller liknande. Här tror jag lina (tex basket hcp) är en rejäl skillnad mot vad du får i odds (logiskt?).

Om rekaren till exempel spelar Boston Celtics -4.5 till 2.00 och har 108% roi så har vi i teorin 58% vinstchans, medan oddset säger att vi har 50% vinstchans. Detta är enbart i teorin vilket är viktigt att poängtera, då praktiken enligt mig bör säga att 400+ spel är för litet spreadsheet för att det ska vara troligt, det är dock en bit på vägen. Jag jämför detta med mina egna 'framgångar' i pokerformen Double or Nothing där man tex betalar 10+1 och således måste vinna 55% (55 av 100) för att gå break/even. Om jag på mitt sheet har lirat 200 stycken och har en roi på 3% låt oss säga så borde man säga att jag cashar i 58/100, men att få en korrekt siffra så uppskattar jag att man kan säga att man faktiskt gör detta om man har lirat 5000+, kanske till och med 10000+ för att vara ännu mer säker.

Som ni säkert förstår så kan jag klämma in 200 double or nothings per dag vilket gör det enklare för mig att snabbare få klarhet i om jag suger, är medel (mini+) eller duktig (duktigt med +). Detta går inte att göra med en inviduell rekare då man knappast kan lira 200 spel/dag. Vissa av er tycker detta är off-topic, men det finns klara likheter mellan poker-grind och betting-grind.

Så på det stora hela så följer jag gärna många rekare, men har ett ROI-krav på 108%+, och har till skillnad från andra inga problem att ha stor procent av min bettingrulle levande, då pengarna ändå ska stoppas in på spel förr eller senare. Om jag får välja mellan att ha 70 spel levande en lördag eller att ha 10 spel levande varje veckodag så väljer jag 70 spel levande en lördag alla dagar i veckan, då jag får 6 dagar extra på ett år att i längden få en ROI som pekar något åt 108%+ hållet.

Summa summarum: Jag skiter i om rekaren heter Anja Pärsson och gillar köttbullar eller om rekaren heter Roman Empire och är en av världens mest respekterade rekare, det enda som spelar roll i slutändan är ROI.
macin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-05, 02:59   #43
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 155
Sharp$: 253

macin delar med sig
Stats: 8 - 6 - 0
ROI: 118.20%
Vinstprocent: 57.00%

Standard

Du bör ha lika stor chans att hamna i swings på att lägga 100 spel på en dag som att lägga 100 spel baserat på en vecka. Det är min logik i alla fall.

EDIT Skulle citera Hedo två inlägg upp men tröck fel.
macin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-05, 10:25   #44
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av macin Visa inlägg
Du bör ha lika stor chans att hamna i swings på att lägga 100 spel på en dag som att lägga 100 spel baserat på en vecka. Det är min logik i alla fall.
Exakt.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-05, 11:52   #45
 
Hedos avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 325


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Låter logiskt, tack för svaren gubbar
Hedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td