Första favoritkollen:
Dwayne på bricka 4 skulle jag absolut inte hålla i handen! Håller nog Quite E Wood som förstahäst och möjlig outsider-spik här, bra rad men ändå missvisande dålig faktiskt. Cargo Door är bra, men de har nu flyttat den för sjuttielfte gången och trots Goop (eller pga då han drar mycket extra streck) känns den riktigt kall från bakspår.
Kaptenen köper jag nog att den blir favorit men spik blir det kanske inte. Det är ett bra lopp där de inte borde lägga sig på rygg för den. Från ledningen lär den ju bli svårslagen, man får spetsa öronen i intervjuerna inför här. Bat Marke vill jag gärna ha med som helt bortglömd om det blir gardering.
Dunderspelvärde på Heavy i lördags, blev det blufflopp vi som spikat trodde på. Inte lika sugen på den nu som jääättefavorit. 2,4,7 kan nog åka med bakom för "heltäckt".
Georgia gillades ju senast med få hästar på start, varav de andra inte var intresserade av ledning. Ganska orutinerad och lite värre förutsättningar nu när det inte finns samma gata till spetsen. Öppet lopp men tilläggen står kasst till och borde få svårt.
Twigs är snabb men jag har svårt att se den hålla ut alla här = ej motiverad favorit. Gillar Sjunnes rätt bra på fina spetschansen. Bakspåren chanslösa.
Känns som att Örjan måttar in spetsen här med Digital med en solfjäder, sen kastar sig övriga på rygg och han lusar hem det. Tråkigt men kan tänka mig svälja den storisen. Får se om Classe går all in, då kan jag tänka mig att dubbla. Urgent Call den tredje riktiga utmanaren i spetsstriden men jag har väldigt svårt att se den ta sig förbi båda.
Oklart vem som blir favorit här, men oavsett är det nog inget spikbud för mig. Viva La Vida spårar runt om är mitt grundtips. De tre bra på start står rätt bra till här och det borde kunna räcka långt. Men man gillar ju Arvid i fin form med Erik upp också! Dubbla tilläggen är väl statistikvinnare kanske, men jag tycker de står lite kasst till.
Summa summarum, Kapten Brodde och Digital Summit är väl de jag trycker vass på då!