Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-03-14, 19:08   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

V75-Mantorp 20 mars


Finns ju en del positivt med pandemin. Vi slipper Momarkens V75a i år och i stället en svensk omgång med riktiga V75 propositioner .

Att spelbolaget vill bygga på den just nu klena spring burst jackpotten till påskdagen blir tydligt när inte gulddivisionen lyftes ut till förmån för att väldigt spelvänligt ramlopp med 100 tkr i förstapris.

Var rätt på det i stort sett i alla lopp i min tidiga genomgång förra veckan . Hoppas man hittat några vinnare bara av att se startlistan även till denna omgång. Lördagen efter V75 finaler på Solvalla vilket blir ännu roligare än denna lördags meny.

Tänk på att Mantorp normalt är en spetsbana . Dock ska det enligt prognoserna just nu bli rätt kallt till helgen men hoppas på samma fina bana som på Axevalla igår

V75-1

Ett inte helt enkelt bronsförsök. Gissar att firma Reden blir favorit med Dwayne Zet från spår 4 i volten. Hästen vann årsdebuten i onsdags som klar favorit.

Quite E Wood lyfte sig barfota senast på Åby och hann dit med en nos på linjen. Bra spår nu med.

Cargo Door redan lämnat Riordan ser jag. Men var kass sist så den avstår jag på lördag.

Bästa hästen troligen Upstate Face men spår 12 iskallt . Intressant skoryck anmält på Zenzero Jet men inget kul spår heller för den.

Öppet lopp om inte Redens bara är bäst.

V75-2

Lägsta klassen och första känslan att Nurmos Kapten Brodda . Två raka på Solvalla som favorit. Dock fortsatt skor och vanlig vagn anmält.

Reden har en intressant här med i Illfindmywayhome från bästa spåret och dessutom anmäld barfota bak för första gången.

Berghs Aloha Chip hade två raka vinster barfota runt om innan barfotaförbudet. Inte gått lika bra sen med skor. Nu barfota runt om igen och Björn Goop i vagnen. Kan dock inte hästen så svår att ranka innan man gått igenom lopparkivet.

Ett annat kanske ännu mer intressant skoryck på Johan Untersteiners Draupner som var riktigt bra igår. Avslagen på linjen av en megaspurtande Hindenburg Am efter sen lucka. Hade det inte varit för det usla spåret nu så hade skorycket varit ännu mer intressant.

V75-3

Åtta hästar i guld. Hälften utfyllnad. Heavy Sound nu lopp i kroppen och vann spårlottningen dessutom. Spets och slut och spik.

V75-4

Rörigt diamantsto försök där nästan alla startar på första volten . Georgia Am blev det ruggig barfotaeffekt på senast och barfota igen. Kan bli spets och slut igen men spelvärdet lär bli sämre än senast.

Begum Kronos är rätt bra vill jag minnas men jobbigt med årsdebutanter i denna klass på V75. Blir att gissa lite för mycket.

Markus B Svedberg visade stallform igår. Kan inte hans häst Annie Flame men anmäld barfota runt om för första gången. Ger det samma effekt som skorycken gjorde igår på hans hästar känns den given.

Redens Joyful Trix spår 11 men barfota runt om igen. Den duger nog väldigt bra i detta sällskap.

Tilläggshästarna bör få det extra jobbigt med så många på främre volten.

V75-5

Ser rätt spelvänligt ut detta klass 1 försök. Osäker på hur startsnabb J Untersteiners Twigs Got U är tyvärr. Lopp i kroppen och nu barfota runt om annars intressant från spår 1.

Björn Goop tar ut två som inte startat på ett tag. Nja. Stallet är nog inte i toppform ännu.

De mest intressanta mot Untersteiners fick alla dåliga spår. Mooney väldigt bra på lunchen i fredags och nu barfota runt om.

Choco Garline vann senast på Romme när man ryckte skorna men det var vad jag kan se inget lopp av V75 klass .

Thomas M MT Oscar ska nog inte heller glömmas. Barfota runt om.

V75-6

Här får jag feeling för Claes Sjöströms megastjärna Jaguar Dream. En ruskigt bra häst och när det nu vankas skoryck som är ett stort plus på den och bra spår får man spikfeeling.

Det är dock riktigt bra motstånd. Digital Summit anmäld barfota runt om nu men Stefan Melanders barfotaanmälningar ska som bekant behandlas med försiktighet . Hoppas han talar om i god tid hur det blir.

Urgent Call var riktigt bra i onsdags och nu verkar det bli barfota runt om som är ett stort plus på den.

Sharp Dream riktigt bra på Jägersro i tisdags. Spåret?

V75-7

Härligt med ett 3140 m lopp över flera volter.

Arvid SH blev oerhört förbättrad första barfota runt om senast. Vilket intryck den gav på den balansen. Samma nu och dessutom rejält kuskplus när FP sätter upp Erik. Toppkuskar extra viktigt i sådana här långlopp där det gäller att köra förnuftigt. Spikbud på intrycket senast.

Viva La Vida Face två raka och väldigt intressant läge. Den kan bli svårfångad men kanske Örjan vill utkräva hämnd på Adrian från igår och här har han ju läge för det med Amiral.

Väldigt intressant med barfota runt om nu på Tyson Dimance. Gått rätt bra i vinter men är klart bäst utan skor.

Björn Goop har en väldigt fin häst i Hes Marvelous. Men årsdebut så går inte att värdera chansen innan man hört uttalanden från stallet .

Längst bak står några riktigt kapabla . Framförallt kanske Ivory Di Quattro. Men det är ingen lätt uppgift att runda så pass kapabla hästar som finns på volterna framför på spetsbanan Mantorp. Speciellt inte om fin sommarbana.


Sammanfattningsvis en intressant V75a att lägga tid på kommande vecka.

Lycka till !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
V75fahlle (+1), viking90 (+7), asgaya3141 (+3)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-15, 22:53   #2
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

1) Ska bli kul att se vad 8 Red Mile Brodde kan med ett lopp i kroppen, favoriten måste man frsöka fälla från det spåret. 3 Magic Happens har kostat mig en del men då jag ändå gaddar så får han ett kamikaze-streck ändå...

4) 11 Joyful Trix känns tidig men detta lopp kräver en hel del streck ifall man vill sitta säkert, 5 Begum Kronos 1% med drygt 150k i omsättning. Favoriten ska iaf fällas ifall den landar över 30%!

5) Måndagsspiken är 5 M.T Oscar ;-)

7) Vet att det är för tidigt att dra några slusatser utav spelprocenten men 13 Panamera till 2% är taget alla dagar i veckan!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+4)
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-16, 21:14   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Första favoritkollen:

Dwayne på bricka 4 skulle jag absolut inte hålla i handen! Håller nog Quite E Wood som förstahäst och möjlig outsider-spik här, bra rad men ändå missvisande dålig faktiskt. Cargo Door är bra, men de har nu flyttat den för sjuttielfte gången och trots Goop (eller pga då han drar mycket extra streck) känns den riktigt kall från bakspår.

Kaptenen köper jag nog att den blir favorit men spik blir det kanske inte. Det är ett bra lopp där de inte borde lägga sig på rygg för den. Från ledningen lär den ju bli svårslagen, man får spetsa öronen i intervjuerna inför här. Bat Marke vill jag gärna ha med som helt bortglömd om det blir gardering.

Dunderspelvärde på Heavy i lördags, blev det blufflopp vi som spikat trodde på. Inte lika sugen på den nu som jääättefavorit. 2,4,7 kan nog åka med bakom för "heltäckt".

Georgia gillades ju senast med få hästar på start, varav de andra inte var intresserade av ledning. Ganska orutinerad och lite värre förutsättningar nu när det inte finns samma gata till spetsen. Öppet lopp men tilläggen står kasst till och borde få svårt.

Twigs är snabb men jag har svårt att se den hålla ut alla här = ej motiverad favorit. Gillar Sjunnes rätt bra på fina spetschansen. Bakspåren chanslösa.

Känns som att Örjan måttar in spetsen här med Digital med en solfjäder, sen kastar sig övriga på rygg och han lusar hem det. Tråkigt men kan tänka mig svälja den storisen. Får se om Classe går all in, då kan jag tänka mig att dubbla. Urgent Call den tredje riktiga utmanaren i spetsstriden men jag har väldigt svårt att se den ta sig förbi båda.

Oklart vem som blir favorit här, men oavsett är det nog inget spikbud för mig. Viva La Vida spårar runt om är mitt grundtips. De tre bra på start står rätt bra till här och det borde kunna räcka långt. Men man gillar ju Arvid i fin form med Erik upp också! Dubbla tilläggen är väl statistikvinnare kanske, men jag tycker de står lite kasst till.

Summa summarum, Kapten Brodde och Digital Summit är väl de jag trycker vass på då!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-17, 20:57   #4
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Cargo Door struken. Det blir väl Örjan som inleder. Heavy Sound spikade jag ju förra gången. Den här funderar jag på att ta med Antonio Tror som jag hade gången före. Sen står väl Digital Summit med tre ben i mål.

Senast redigerad av Shooter den 2021-03-17 klockan 20:59.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-18, 12:50   #5
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

Ingen som hört intervju från Katja angående Elian? Vill de köra mot ledningen kan det kanske bli svårt för Heavy och hålla upp innerspåret så kan formstarke Antonio Trot komma på slutet där och ta det denna gången. Om inte Elian kör är Heavy klar.
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-18, 13:39   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Björn Goop torskade 26 lopp på raken från Annandagen, sen vann han ett den 20/1 och har efteråt torskat 52...otroligt märkligt för en kille som i många är legat konstant på 20 i segerprocent...borde det inte vända till helgen?!?...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-18, 16:04   #7
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Kapten Brodde struken också. Den hade jag ändå tänkt gardera.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-19, 09:04   #8
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Och där rök Hillbilly Woodland. Det var synd.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-19, 10:56   #9
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Ser ut att bli typ 2 kr i utdelning....
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-19, 11:13   #10
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Billigt


Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Ser ut att bli typ 2 kr i utdelning....
Blir billigt att tippa också...
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-19, 11:18   #11
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Jag tror att det blir en bra utdelning.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-19, 11:27   #12
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag tror att det blir en bra utdelning.
Bra utdelning är väl dock väldigt olika från person till person o system till system.


Tiotusen, hundratusen eller rent av miljonutdelning. Vilken är din känsla?
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-19, 11:50   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Bra utdelning är väl dock väldigt olika från person till person o system till system.


Tiotusen, hundratusen eller rent av miljonutdelning. Vilken är din känsla?
Känslan är sexsiffrigt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+6)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-19, 11:55   #14
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Det fick bli en tidig dubbel på SvS.

2 Astronascente Zac @ 3.50
Mantorp - Lopp 9 - Vinnare - 1640m Auto -
Vinnare
7 Arvid S.H. @ 5.60
Mantorp - Lopp 11 - Vinnare - 3140m Volt -
Vinnare
Dubbel - 1 Spel
Insats: 1 Spel X 100,00 SEK @ 19.60
Möjlig vinst: 1 960,00 SEK
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-19, 13:49   #15
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Kul omgång.

Firma Redén - Kihlström lär sopa rent. Tarzan har nära till och kan få in nån på plats.

Björn verkar köra med gummihuva.

Får vi upp utdelningen till 10 papp? Flerbong det blir!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td