Visa ett inlägg
Gammal 2021-03-27, 09:40   #35
valo

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 4209
Standard

Senast

Citat:
Ursprungligen postat av The_Helgon Visa inlägg
Jag har ju ägarintresse i Cassius IMA nr 7 i V75-3. Det var ju en dröm som gick i uppfyllelse när vi äntligen kunde vinna på V75 senast! Skumpan ligger på kylning idag oxå men det blir givetvis svårare att vinna idag.

Han var i 90%ig form senast och vann med krafter kvar. Nu har han fått 3v mellan starterna och blivit behandlad i knäna så nu ska det vara toppform och Oskar är ruskigt nöjd med hur han känns.

Spår 7 är ju inte perfekt men hellre det än bakspår som några av "spetshästarna" fick. Hoppas att vi får en strykning invändigt!

Nr 6 ska givetvis vara favorit i loppet. Det är nog bästa hästen på distansen och skulle den bli framvinkad till spets så går den nog inte att slå? Men den kan ju galoppera från start eller så kanske man väljer att svara spets med 4 eller 5 och då kan ju Cassius komma in i matchen.

Jag tror och hoppas att Cassius inte blir hängande i spåren utan att vi smärtfritt kan nå dödens och sedan levererar en "hållkäftenprestation" då kan vi vinna. Jag trodde att Cassius skulle bli andrahandsfavorit när jag analyserade loppet så 3% idag tycker jag är ett fynd!

I en svår omgång kanske 6&7 är ett roligt lås men jag förstår de som spikar nr 6.
Cassius Ima vann ju med två längder över "favoriten" senast?! Jag tycker D.Day Zet är värre emot. Eller Zeolit kanske. Lycka till!!
valo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat