Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Ännu värre. Vad är en "dålig" utdelning?
1000 kr kan vara en kanonbra utdelning. 20000 kr kan vara en helt bedrövlig utdelning.
Klart det handlar om detaljer. Det finns inget som har med spel och framförallt vinnande spel inte har med exakt de här detaljerna att göra.
Om frågan hade varit: "Varför har andelen vinnande favoriter ökat?" så hade det varit en helt annan femma. Då hade det varit på sin plats med en debatt om vad som skulle kunna göras för att locka motståndarna att inte bara ge upp eller t o m underlätta för favoriterna.
Tro mig, utdelningar på streckspel och om de är bra eller dåliga är något jag lägger enormt mycket tid på. Och jag anser att dina resonemang inte håller.
Medianen för utdelning på V4 ligger stadigt ganska precis på 2000 i överkant. Dvs 50% av V4-omgångarna över en rimlig sample size ger över 2000 kr för 4r.
Lägger man sedan till att det med fördel går att spela fler än en kopia per rad så inses att snacket om 100-lappar är helt felaktigt.
Jag återkommer om det kommer ett drastiskt ras.
|
Men att spela kopia innebär fortfarande att spelet var betalar x ggr. Om nivån på debatten ska handla om att det inte vinner fler favoriter idag än för 20 år sedan så behöver vi inte ens diskutera vidare. Det är otvetydigt att så är fallet och du verkar vara den enda i tråden som inte erkänner det. Appropå mångbongar, ja det är ett verktyg men det är ganska få spelare som vill spela på detta vis