Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit
Hört talas om träningsavgifter? Alla är inte som ex. Melander som äger alla sina hästar själv och därmed tar hand om även alla räkningar. De poster du räknar upp ingår alla i träningsavgifterna som både amatörer och proffs tar...Hmm, lite olika hos flera vad jag såg, men veterinär- och transportkostnader ingår tydligen ej hos de flesta. Men transportbidrag utgår ju.
Sedan har jag hela tiden sagt att matlapparna måste ersättas av andra bidrag och där är det enkom fantasin som sätter gränserna hur detta tapp skall kunna ersättas, så jag avser inte kvadda breddsporten, tvärtom - göra travsporten mindre ojämlikt mellan amatörism och professionalismen...
Och, jo - utan det brinnande intresset skulle de flesta få lägga ned då säkerligen de flesta går back på detta...
|
Träningsavgifter har jag inte bara hört talas om utan dessutom betalat i många år. Även dessa betalas med pengar inte bara brinnande intresse. Dessutom positivt när någon enstaka matlapp ramlade in och höll nere träningsavgiften som oftast stiger när hästen tävlar.
Vi kommer nog inte vidare i denna diskussion men jag är som du förstår en matlappsjägare XL. Matlapparnas namn är ganska slående. Mera mat till hästar, ägare och tränare.