Visa ett inlägg
Gammal 2021-04-26, 22:50   #17
Gotland
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det finns så klart avarter med aktörer som tänjer på begreppen, men i långa loppet borde de ha allt färre vinster att redovisa, och därmed allt färre som lockas att spela.
Den största problematiken är ju hur marknadsföringen görs. Det tycker i alla fall jag.

Det skriks och skränas om hur mycket man spelat in totalt på sina multivarvade spel och ger sken av att det är mycket större vinster än vad det egentligen är. Maxvarvade spel som gett 5-6ggr insatsen skrävlas ofta upp som sexsiffriga vinster och orden "mest i Sverige!".

Nu fick vi ju tillslut till en ökad tydlighet kring varvningen på lapparna vilket åtminstone jag tycker är ett stort steg framåt. Men det räcker inte där.

Nästa steg för mig är att kräva att samtliga spelläggare köper minst en andel i sina spel. Det borde inte gå att öppna ett andelsspel utan att själv köpa in sig på det. Så funkar andelsspelen på tillsammans-delen och för de privata andelar som folk kör. Men istället för det har ATG i stället valt att bygga in en funktion så man kan se alla kvitton man är spelläggare för.

Men det är klart att bjässar som Cafe Brasco inte vill detta då de skulle få lite större utmaningar i sin verksamhet. Jag har exempelvis svårt att se Dennis punga upp 16 lax för en andel i varje spel han la i lördags...

Men det är klart, utan dem så hade vi andra inte haft några slantar att spela om, eller?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+50), gnoffa (+20)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat