Visa ett inlägg
Gammal 2021-04-27, 22:56   #19
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Den största problematiken är ju hur marknadsföringen görs. Det tycker i alla fall jag.

Det skriks och skränas om hur mycket man spelat in totalt på sina multivarvade spel och ger sken av att det är mycket större vinster än vad det egentligen är. Maxvarvade spel som gett 5-6ggr insatsen skrävlas ofta upp som sexsiffriga vinster och orden "mest i Sverige!".

Nu fick vi ju tillslut till en ökad tydlighet kring varvningen på lapparna vilket åtminstone jag tycker är ett stort steg framåt. Men det räcker inte där.

Nästa steg för mig är att kräva att samtliga spelläggare köper minst en andel i sina spel. Det borde inte gå att öppna ett andelsspel utan att själv köpa in sig på det. Så funkar andelsspelen på tillsammans-delen och för de privata andelar som folk kör. Men istället för det har ATG i stället valt att bygga in en funktion så man kan se alla kvitton man är spelläggare för.

Men det är klart att bjässar som Cafe Brasco inte vill detta då de skulle få lite större utmaningar i sin verksamhet. Jag har exempelvis svårt att se Dennis punga upp 16 lax för en andel i varje spel han la i lördags...

Men det är klart, utan dem så hade vi andra inte haft några slantar att spela om, eller?

Marknadsföringen är definitivt en bra bit ifrån vad som kan anses som måttfull, men med ATG:s goda minne. De ser att aggressiv marknadsföring lönar sig, men de måste hålla den något led ifrån sig. Svenska spel gör liknande. Jag tänker inte försvara det, för jag tror de flesta skulle må bra av att spelreklamen minskade med 85-90% eller så. Såg på fotboll via norsk TV för ett par veckor sedan. Det var en befrielse att inte matas med samma spelreklam precis hela tiden. (Däremot förstår jag inte deras fascination för djupfrysta pizzor).

Det finns ju en baksida för ATG med att ombuden säljer så mycket andelar, och det är att ATG är väldigt beroende av att de fortsätter, mår bra och hela tiden har idéer om hur ännu fler andelar skall säljas. Det var riktig kris när ATG utan vidare sänkte provisionen på andelar för något år sedan, och jag tror inte man vill fresta på relationerna mer.

Gillar man inte Brascos sätt att sälja andelar får man väl låta bli att köpa dem, och ge deras kunder en anledning att köpa dem någon annanstans.

Senast redigerad av Viroid den 2021-04-27 klockan 23:04.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat