Visa ett inlägg
Gammal 2021-04-30, 06:05   #28
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Storkillen Visa inlägg
Det borde väl vara spelvärde att spela de större streckspelen när det ser ut att kunna bli hög utdelning med? tänker att de varvade systemen kommer få svårare att hitta dessa rader jämfört med en "lättare" omgång.
Javisst. Men det var inte de mångvarvade favoritbetonade butiksandelarna jag menade.

Om de bara spelade hyggligt favoritbetonat skulle det inte störa mig eller ens vara falsk marknadsföring på samma sätt som det ofta är nu. När man lutar åt favoriterna påverkas inte vinsten per andel av varvningen knappt alls. inte heller andra vinnares vinst sjunker mer än försumbart.

Det jag talar om är flervarvade BRANTA lappar med mycket ensam-vinnare-potential. Och såna finns det många av. Tillräckligt många för att jag ska må illa av bara tanken att råka vinna samtidigt som någon av dessa med 5,10 eller 20 varv.

Jag får 5% av potten när jag "borde" ha fått 50%.

Andelsköparen som trodde att han hade 10% och borde få 5% av potten får 2,5 promille av potten.

Jag vet att den här utvecklingen är svår att påverka. Men om det inte sker förändringar tänker jag inte stå ut längre. Skräcken över att jaga ett drömmål men riskera att råka ut för varvningskross är för stor för mig.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat