Visa ett inlägg
Gammal 2021-05-17, 21:35   #2644
Tord
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BrakZen Visa inlägg
Nej fast man kan ju ta reda på det själv upptäckte jag.

1. Spara systemet som egna rader (man får välja "Gör egna rader fil för spelsiter") minst 2 gånger ?! då sparas en fil med .stt format.
2. Byt namn från .stt till .txt
3. Läs in i SharpsGar, välj kommaseparerade textfiler svenskaspel så försvinner säkra tecken.
4 Ange antal U/E/M och garantiberäkna.

Så även om det inte går att garantiberäkna i Copema så går systemen att beräkna i SharpsGar. I alla fall så länge det är system som funkar i SharpsGar. Även system med villkor borde ju gå att beräkna som blocksystem antar jag.
Jag brukar bara kopiera allt i egna rader filen och klistra in i SharpsGar editorn direkt, högerklicka i editorn och välj Byt 1X 1X2 ... 4 7 ...
Sedan väljer jag Ta bort 'säkra' tecken från samma ruta (man måste konvertera till WinGar format först)




Citat:
Ursprungligen postat av fingret Visa inlägg
Har inte Copema men ett annat program och för att göra systemet UM 4-6-64 så får jag sätta programmet på 11 rättsgarant då blir garantin som UM 4-6-64.

Sätter jag 12 rätts garanti så blir systemet på 256 rader. Så det är nog ett handhavande fel som du gör.
Gör man det i Copema med 11 rättsgaranti så kostar det bara 33 kr och 160 kr som BrakZen fick om jag sätter på 12 rättsgaranti
Vilket program använder du då?

Senast redigerad av Tord den 2021-05-17 klockan 22:17.
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat