Visa ett inlägg
Gammal 2021-05-18, 19:59   #2648
BrakZen
 
BrakZens avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 542
Sharp$: 753
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241 Visa inlägg
Leif Johansson satte tydligen 13 rätt på Europatipset den 13/5.
Han kör ju med Copèma.
Tyvärr har jag ingen närmare info om hur systemet såg ut.
Jag antar att han spelade 5000 rader från den ram som hans villkor gav.

http://www.bilddump.se/bilder/202105....53.225.31.png

Det hade ju varit intressant att veta hur stor ramen var så man kan beräkna sannolikheten för 13.
Någon som har mer info?
Han verkar i alla fall insatt i matematiken i era inlägg ovan, och lägger sig inte under 21% på något tecken p g a utslagsrisken.
Att inte lägga sig under 21% kan vara vettigt. Vid två matcher som slutar med 21% finns 4,41% av systemets rader kvar jämfört med 10.89% i ett sparsystem. Vid 13 helgarderingar finns 11 matcher kvar där man skall få in matcher som procentsats till mer än 33% för att komma ikapp sparsystemet så att säga.

Men jag tycker kanske att datorgenererade villkorssystem bör ställas mot U-system inte mot sparsystem som Copema gör. Jämför man mot U-system ser man ganska snart att kostnaden för datorsystemen drar iväg.

Att till samma pris kunna gardera fler matcher med samma minimigaranti eller bättre innebär att ramen kommer sitta oftare. Minimigarantin kan innebära pengarna tillbaka och de gånger ramen sitter som de "gratis" extragarderingarna ger innebär fler speltillfällen med chans till 13 rätt.
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat