Luktar väldigt mycket ny jackpot så jag står över ifall jag inte hittar något väldigt intressant under de närmaste timmarna, alternativt kör V5 om det finns några intressanta hästar att bygga runt.
Alla de tre mest streckade i Gulddivisionen känns överspelade i nuläget.
I ett "normalt" lopp hade kanske Disco Volante varit bra till 42% från spår 1 över 1609, även om han ofta brukar tappa formen vid den här tiden. Men här är det stor risk att det körs rejält, det är större incitament att gå för förstapriset än under normala förhållanden.
Gareth Boko från bakspår tycker jag inte heller är så intressant till 20%. En mycket stark insats senast, ja, men mot det här motståndet tycker jag inte att det räcker för att tro på så stor chans från spår 9.
Harran Boko tävlar 70 mil från Jägersro och var ju länge känd som en utpräglad hemmahäst. Dock har han visat form och utgångsläget är bra, men återigen är 15% mot motståndet kanske lite väl högt. Det bör nämnas att han faktiskt vunnit på Gävle tidigare, 2017. Poängteras då Matteus Liljeborg i Expressens podcast felaktigt hävdade att Conrad Lugauer aldrig vunnit lopp på Gävle ("i alla fall inte vad jag kan minnas").
Mer spelvärde då på Milligan's School, Floris Baldwin, On Track Piraten och Racing Mange. För ovanlighetens skull känns Gulddivsionen som en av omgångens skrällopp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|