Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-05-22, 10:40   #46
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

31 miljoner från förra veckan dopar dagens sjurättspott. Även en favoritrad får bättre betalt. Jag spikar bara dagens stora favorit Admiral i sista eftersom jag alltid gillat den hästen och Reijo låter riktigt uppåt och siktar mot Elitloppet nästa år. Bolagssystemet:

1) 3,6,10 r2-7 (om dagens näst största favorit 6 tar ledningen från springspår är väl loppet kört. Men flera innanför är startsnabba. 6 verkar inte ha full form och garderas med 3, som såg stark ut bakom favoriten näst senast och satt fast senast. Nu kraftigt kuskförstärkt. Norske 10 är mycket bättre än spelarna tror och ett fynd till 5 %)

2) 3,7,10,14 r9-11 (7 är favorit i stor fara. Inte så snabb ut och får kämpa från springspår för att komma fram tidigt. Kan bli dödens. Det bäddar för någon annan. Jag provar med 3, 10 och 14)

3) 3,4,5,6,7 r2-11 (innerspårets 2 är inte snabb ut, blir över och vill ha längre distans. Streckar därför övriga med framspår utom 8, som inte finns plats för inom budgetramen.

4) 2,8,12,15 r14-4 (orutinerade femårige 2 har 600 kr till tillägg. Tar ledningen. Därifrån hoppade han näst senast. Garderar med 15 och 8. 12 står nu med tillägg på 8, men slinker ändå med på systemet)

5) 1,2,6,8 r12-10 (favoriterna 6 och framför allt 8 gynnas av strykningen av 5. 1 är medelsnabb från start och 2 bfb kan pila till spets)

6) 1,4,9 r3-10 (favoriten 1 tar ledningen och gynnas av distansen. Om han inte får tryck bär det raka vägen till Elitloppet.Han måste få fäste och vädret känns nu på morgonen osäkert. Lugauer har en allvarlig kandidat till Elitloppet och provar framåt med 4. Det kan gynna 9 i superform till 19 %. Även om Daniel låter uppåt på 3 skall hon väl ändå få svårt mot dessa hårdingar)

7) 7 r1-9 (så är det dags för Örjan att vinna ett V75 lopp. Min favorithäst 7 Admiral siktar mot stjärnorna och spikas)

Kostar 1440:-. Håller tummarna för att några här på sharps tar hem dagens sjurättspott.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-22, 11:12   #47
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 162
Sharp$: 1837
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NAFETS Visa inlägg
9 Oxidizer är klar för final på Valla nästa lördag. Kan ju iof var gött med 110k extra i bagaget till den starten
Inte bara det - vinner han är han också klar för Bronsfinalen på Färjestad 3/7 så det är säkert en medveten matchning att försöka kvala in dit också.
Går ur klassen om han blir 6a eller bättre.

Vet inte hur många gånger det varnats för hästar som är "klar för finalen" och som sedan vinner loppet.

/ TT
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-22, 11:27   #48
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

Kul omgång med nån strykning som ställer tidigare analyser på ända.

V75:2
Om det finns någon rättvisa så borde väl 10 Ies Elisabet få vinna idag. Jag håller inte med dem som påstår att hon måste ha "sitt" lopp för att vinna eller att hon bara har en kortspeed på 400 meter. Vad jag har sett i lopparkivet är att hon tyvärr alltid hamnar längst bak och trots 10-avslutningar sista 700-800 helt enkelt inte hinner fram. Eller blir störd, som senast, nästan påkörd 300 kvar. Dessutom blir Mats E bättre och bättre som kusk. Men det stora abret är ju just var hon hamnar från start. Och var hon sitter 700 kvar.

Så jag förordar en annan märr. 3 Nina Ginto. Kördes bort fullständigt av piassava-kusk senast men jag har ett par imponerande avslutningar i färskt minne. Favoriten är inte i närheten av hennes 500-metersrökare. Från spets eller en position där hon får fritt till slut så blir hon hyperfarlig.

Bedövaren: 8 Luna Nera Doc. Har, till skillnad från nästan alla andra märrar i loppet, sprungit på hingstar och valacker i princip varje start, har inte riktigt räckt till men har förmodligen betydligt mer hårdhet än de hon möter idag. Förmodligen bäst bfro men jag håller inte alls för otroligt att hon åtminstone kommer in på en plats idag. 11ggr på SvS.

V75:3
Ser ut som att det kommer att köras lite från start.

4 Aurora Borealis ska laddas och köra i spets om hon kommer dit.

"JW: Perfekt läge denna gång, kan öppna snabbt. Körs i spets om hon kommer dit. Kan vara med i striden därifrån."

Örjan provar väl, likaså Lennartsson (eller fegar han ur?).

Så man kanske borde gå rakt ut på Ulf O? Eller är Westholms sto tillräckligt bra att matcha grabbarna?

V75:4
Jag tar ställning och spikar Östres förvandlingsnummer. Han lär köra tills han sitter i tät och sen avslutar han sista 500 efter 20.

V75:5
Är inte 4 Stepping Moneyboy fullständigt bortglömd idag? Bra utgångsläge, har varit ute och tampats i V75 tidigare, 3 vinster på de 4 senaste, har slagit favoriten tidigare. 3% på strecken, 5 ggr på plats på SvS. 12 Bara du Chene har värsta läget men tror också att den kan vara en kandidat, iaf till ett hyggligt platsodds.

Annars ska det bli spännande att se hur långt det räcker för Söderholms megasuperduperstjärna 2 Powerbank.

V75:7
"alla" spikar tydligen 7 Admiral As och det ser också ut som att alla professionella tippare försöker överträffa varandra i argumentationen varför Reijo Liljendahls stjärna ska vara fullständigt stenklar. Syn säger jag, är den inte i full form och om 1 Morotai Degato hittar ut från vinnarhålet, säg 300 kvar, då är det pott! Spik till 12% och ett vinnarspel till dryga 7 ggr degen på SvS blir det nog till att unna sig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nollkollolisten (+10)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-22, 11:28   #49
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
Inte bara det - vinner han är han också klar för Bronsfinalen på Färjestad 3/7 så det är säkert en medveten matchning att försöka kvala in dit också.
Går ur klassen om han blir 6a eller bättre.

Vet inte hur många gånger det varnats för hästar som är "klar för finalen" och som sedan vinner loppet.

/ TT
Behöver knappast vinna. Är ju inte i närheten så många försök till den finalen som till den nästa lördag. Tvåa idag måste innebära garantiplats i nästa final. Kanske trea duger också.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-22, 11:35   #50
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Nog för att jag tänkte spika Zeolit innan strykningen men megastjärna, nu har det allt slagit slint hela vägen runt va?

Ska bli intressant att se utvecklingen sista timmarna, man blir ju lite sugen på att spika Van Gogh om den dyker eftersom speltjänsterna osv dissar den.

Admiral As nästan uppe i 60% obegripligt mycket, enbart på tävlingsuppehållet nästan. Räcker ju att han bara kommer på såpass mycket vingel att den inte får någon ledning för att vara riktigt sårbar. Lång distans i bronsdivisionen med spår hela vägen är inget man skojar bort. Du kan slänga in Van Gogh eller nästan valfri annan häst som är hårt betrodd i silverklassloppen med de förutsättningarna och de får det svettigt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-22, 11:48   #51
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Nog för att jag tänkte spika Zeolit innan strykningen men megastjärna, nu har det allt slagit slint hela vägen runt va?
Enligt Sharps begreppskatalog:

Stjärna = Alla hästar som kommer till start
Megastjärna = Alla hästar som vunnit lopp med 10 000kr eller mer i förstapris
Världsstjärna = Alla hästar som nån gång vunnit ett svenskt rikstotolopp
Megavärldsstjärna = Alla hästar som nån gång vunnit ett svenskt rikstotolopp och som nån gång startat på Vincennes
Megasuperdupervärldsstjärnakanon elit de luxe = Alla hästar som nån gång startat i ett Europeiskt eller Franskt Grupp 1-lopp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasA (+10), znipstern (+1), TOBYTYKE (+1)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-22, 11:58   #52
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Enligt Sharps begreppskatalog:

Stjärna = Alla hästar som kommer till start
Megastjärna = Alla hästar som vunnit lopp med 10 000kr eller mer i förstapris
Världsstjärna = Alla hästar som nån gång vunnit ett svenskt rikstotolopp
Megavärldsstjärna = Alla hästar som nån gång vunnit ett svenskt rikstotolopp och som nån gång startat på Vincennes
Megasuperdupervärldsstjärnakanon elit de luxe = Alla hästar som nån gång startat i ett Europeiskt eller Franskt Grupp 1-lopp
Du menar Olles?

Dock tror (HOPPAS) jag att allt är sarkasm i hans ”värderingar”
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-22, 12:03   #53
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3055
Standard

Spiken idag blir 4 Harran Boko. Gick helt galet senast och bör få bättre position idag. Drömscenariot vore att 9 Gareth Boko tar dödens med hopp om samma resultat som sist. Då kan Connie vrida på lagom till upploppet och lämna packet
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-22, 12:11   #54
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Luktar väldigt mycket ny jackpot så jag står över ifall jag inte hittar något väldigt intressant under de närmaste timmarna, alternativt kör V5 om det finns några intressanta hästar att bygga runt.

Alla de tre mest streckade i Gulddivisionen känns överspelade i nuläget.

I ett "normalt" lopp hade kanske Disco Volante varit bra till 42% från spår 1 över 1609, även om han ofta brukar tappa formen vid den här tiden. Men här är det stor risk att det körs rejält, det är större incitament att gå för förstapriset än under normala förhållanden.

Gareth Boko från bakspår tycker jag inte heller är så intressant till 20%. En mycket stark insats senast, ja, men mot det här motståndet tycker jag inte att det räcker för att tro på så stor chans från spår 9.

Harran Boko tävlar 70 mil från Jägersro och var ju länge känd som en utpräglad hemmahäst. Dock har han visat form och utgångsläget är bra, men återigen är 15% mot motståndet kanske lite väl högt. Det bör nämnas att han faktiskt vunnit på Gävle tidigare, 2017. Poängteras då Matteus Liljeborg i Expressens podcast felaktigt hävdade att Conrad Lugauer aldrig vunnit lopp på Gävle ("i alla fall inte vad jag kan minnas").

Mer spelvärde då på Milligan's School, Floris Baldwin, On Track Piraten och Racing Mange. För ovanlighetens skull känns Gulddivsionen som en av omgångens skrällopp.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-22, 12:46   #55
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det värsta för Disco är väl att det spås lite regn här under eftermiddagen. Ser inte ut att bli några jättestora mängder, men med tanke på hur hans facit sett ut vid regn jämfört med torr bana så är det klart oroande.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kgrh (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-22, 13:03   #56
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1683
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Micke Nybrinks V75-system
V75-1: 6-7-2-10-3 (res 8-4)

V75-2: 10 Ies Elisabet (res 7-14)

V75-3: 3-6-7-5-2 (res 10-4)

V75-4: 2-15 (res 8-4)

V75-5: 5-6-8-9-2-12-7 (res 1-10)

V75-6: 4-9-1-3-5-10 (res 2-8)

V75-7: 7 Admiral As (res 9-1)

2 100 rader/1 050 kronor

Ser ju helt vettigt ut för en gångs skull
Trist bara att han har samma spik som jag hittat…
Mats Djuse vinner som ett bösskott med 10 Ies Elisabet!!
Den har jag följt länge och är ”nästan” säker på vinst.
Kanonspik!!
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-22, 13:27   #57
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 175
Sharp$: 9370
Standard

Det har inte kommit en droppe regn sen igår här i Gävle. Blå himmel med höga moln så långt ögat ser.. Blåser lite nordöst ca 7-10sek m.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-22, 13:28   #58
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Det har inte kommit en droppe regn sen igår här i Gävle. Blå himmel med höga moln så långt ögat ser.. Blåser lite nordöst ca 7-10sek m.
Ska väl enligt prognosen blir lite regn snart men inget som väl påverkar mycket.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-22, 13:31   #59
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 816
Sharp$: 37788
Standard

Mina spikar idag blir Ard, Hombre D. och Admiral AS. Lycka till!
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-22, 13:44   #60
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V4
Inlämnat: 2021-05-22, 14:43
Gävle
Lördag 2021-05-22
Start: 14:45
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 7 (3, 9)
2: 1, 4, 8, 9, 10 (14, 12)
3: 6, 8, 10 (11, 2)
4: 1, 2, 8 (12, 6)

2x5x3x3 = 90 rader.
90 x 1 x 2,00 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod: KWJ NTF SPM
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td