Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-02, 12:18   #3
shoreline

shorelines avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2222

KHL Playoff 2011
Stats: 26 - 35 - 6
ROI: 100.16%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

Jag är inte alls så säker på det.
Titta de senaste VM-Åren, vem som vunnit.
2002: Ronaldo, fantastiskt VM, spelade knappt i klubblaget p.g.a skador första halvåret.
2006: Cannavaro, fantastiskt VM, bedrövlig vårsäsong i Juve och ganska medelmåttig i Real Madrid.

Det handlar i princip endast om din VM-insats när Ballon d'or delas ut. Wesley Sneijder var förvisso bra i VM, men inte exeptionellt bra. Han gjorde ett par avgörande insatser, men var knappast turneringens mest lysande stjärna.
Sen var han den avgörande pusselbiten i Inters lagbygge, det kan ingen förneka och utan honom hade de inte tagit några titlar.

Mina utmanare. Andres Iniesta, såklart. Har kanske inte sin bästa säsong, men han avgjorde VM och var en av Spaniens bästa spelare genom turneringen.

David Villa. Väldigt avgörande insatser i VM, mycket bra vårsäsong i Valencia och en helt ok höst i Barcelona. Vm-Guldet kan spela in här.

Diego Forlan. Vann Europa League, bar Uruguay i VM. I mina ögon VM's bästa spelare, det han faller på är att hans höst varit medioker & att han "Bara" vann Europa League.

Jag tycker nog att Sneijder förtjänar den, eller jag kommer inte klaga ifall han får den.
Men man ska inte räkna bort vm-faktorn här, jag tror att den är väldigt avgörande och att bollen går till en spanjor.
shoreline är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat